ΙΤΑΛΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΤΑΛΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΙΙ / Italian Literature II
Τίτλος στα ΙταλικάLetteratura Italiana II
Κωδικός11354
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006614

Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 79
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιταλική Γλώσσα και ΦιλολογίαΚατ' Επιλογήν Υποχρεωτικά636

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙΤΑΛΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600122871
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα γνωρίσουν τα βασικά χαρακτηριστικά της ιταλικής λογοτεχνίας του 18ου και 19ου αιώνα και θα αναπτύξουν τις κριτικές ικανότητες για την κατανόηση ενός κειμένου. Επίσης θα εξοικειωθούν με την ιστορικο-λογοτεχνική περίοδο, το ιδεολογικό, λογοτεχνικό και πολιτισμικό πλαίσιο στο οποίο εντάσσονται τα κείμενα και τα ρεύματα της αντίστοιχης περιόδου.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Μελέτη της λογοτεχνίας (ιστορίας-κειμένων) του 18ου και 19ου αιώνα. Δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στις περιόδους του Αρκαδισμού και του Διαφωτισμού, στην ποιητική του Νεοκλασικισμού, της προρομαντικής περιόδου, στον Κλασικισμό, στο κίνημα του Ρομαντισμού και στο Βερισμό καθώς και στην περίοδο από τα τέλη του 19ου αιώνα έως τις αρχές του 20ου. Εξετάζονται σχετικά ανθολογημένα κείμενα επιφανών δημιουργών όπως των Goldoni, Parini, Alfieri, Foscolo, Manzoni, Leopardi, Verga, Carducci,Pascoli.
Λέξεις Κλειδιά
Μελέτη της λογοτεχνίας (ιστορίας-κειμένων) του 18ου και 19ου αιώνα.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο βαθμός επίτευξης των στόχων του μαθήματος από τον κάθε φοιτητή ελέγχεται με γραπτή τελική εξέταση διάρκειας 2,5 ωρών. Οι φοιτητές που έχουν επιτύχει στην γραπτή εξέταση, εξετάζονται και προφορικά.Τα κριτήρια αξιολόγησης υπάρχουν στον Οδηγό Σπουδών.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Giulio Muoni, Η φιλελληνική λογοτεχνία στον ιταλικό Ρομαντισμό,University Studio Press, Θεσσαλονίκη, 2016. Ada Boubara, Elementi essenziali del panorama letterario italiano,University Studio Press, Θεσσαλονίκη, 2016.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
M. Pazzaglia, Scrittori e critici della letteratura italiana. Antologia con pagine critiche e un profilo di storia letteraria. Vol.3, Zanichelli, Boligna 1993. G. Petronio, L’ attività letteraria in Italia, Palumbo, Firenze 1990. G. Feroni, Profilo Storico della Letteratura italiana, Einaudi, Torino,1991. Marco Santagata - Laura Carotti - Alberto Casadei - Mirko Tavoni, I tre libri di letteratura, vol. 2. Settecento-Ottocento, Laterza Edizioni Scolastiche Roma-Bari, 2009.
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-08-2018