Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτήτριες/φοιτητές αναμένεται
• Να κατανοούν τη νευροβιολογική βάση της γλώσσας
• Να κατανοούν τον ρόλο του εγκεφάλου στη γλωσσική εκμάθηση πρώτης, δεύτερης και τρίτης γλώσσσας και στην επιτέλεση εξειδιευμένων γλωσσικών έργων (πχ. ταυτόχρονη διερμηνεία)
Να κατανοούν τη σύνδεση μεταξύ των ευρημάτων της βασικής έρευνας στη νευρογλωσσολογία και της διδασκαλίας ξένης γλώσσας
• Να εξοικειωθούν με τη μεθοδολογία της νευρογλωσσολογίας και το πώς εφαρμόζεται για τη μελέτη διαφορετικών γλωσσών
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό αποτελεί μια εισαγωγική προσέγγιση στη Νευρογλωσσολογία. Συγκεκριμένα, αναπτύσσονται οι παρακάτω ενότητες:
• Εγκέφαλος και γλώσσα. Δομή και γλωσσικές λειτουργίες.
• Η εκμάθηση της πρώτης γλώσσας ως νευροβιολογική διαδακασία.
• Πλαστικότητα του εγκεφάλου και διγλωσσία/πολυγλωσσία. Eγκέφαλος και εκμάθηση δεύτερης/ξένης γλώσσας.
• Τα πορίσματα της νευρογλωσσολογικής έρευνας για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Bλάχος, Φ. (επιμέλεια έκδοσης)(2018). Εγκέφαλος, μάθηση και ειδική αγωγή. Αθήνα. Σ. Gutenberg.
Bογινδρούκας, Ι., Οκαλίδου, Α. & Σταυρακάκη, Σ. (Επιμέλεια έκδοσης) (2010). Αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές: Από τη βασική έρευνα στην κλινική πράξη. Θεσσαλονίκη. Εκδόσεις Επίκεντρο.