Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να παρουσιάσουν την διαδικασία παραγωγής και παρουσίασης του εικαστικού έργου ως ενότητα.
Πώς να αναπτύξουν την γνώση και την κατανόηση της σύγχρονης τέχνης διαμέσου της πράξης του εργαστηρίου έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της σύγχρονης τέχνης, σε κοινωνικό και πολιτιστικό πλαίσιο.
Πώς να αναπτύξουν επαγγελματισμό στην ελεύθερη καλλιτεχνική πράξη, στις τεχνικές δεξιότητες και στις παραγωγικές οργανωτικές ικανότητες έτσι ώστε να ανταποκρίνονται ικανοποιητικά στο επίπεδο των διαφορετικών πεδίων εφαρμογών των εικαστικών τεχνών που προκύπτουν.
Να έχουν την ικανότητα να υλοποιούν και να βρίσκουν λύσεις στις δημιουργικές τους ιδέες, στις πειραματικές μεθόδους, στις εννοιολογικές τους προτάσεις.
Να έχουν την ικανότητα να διαπραγματεύονται και να επιχειρηματολογούν σε ατομικό/ομαδικό επίπεδο.
Να αντιλαμβάνονται τις σχέσεις πρόσληψης και υποδοχής του έργου τέχνης από διαφορετικούς θεατές
Ικανότητα αντίληψης του περιεχομένου στο οποίο το κάθε έργο μπορεί να αναπτυχθεί
Να τεθούν οι βάσεις για την ανάπτυξη και επεξεργασία της πτυχιακής εργασίας
Ικανότητα να δρουν αποτελεσματικά στις συνθήκες του επαγγελματικού περιβάλλοντος
Ανάπτυξη βασικών ερευνητικών μεθόδων ώστε με την πρόσληψη της πληροφορίας να μπορούν να επεξεργαστούν κριτικά και να συλλέξουν περαιτέρω άλλες πληροφορίες.
Ικανότητα ανάπτυξης και κατανόησης της θεωρίας, της εννοιολογικής προσέγγισης και της μεθοδολογίας που αντιστοιχεί σε ένα γνωστικό πεδίο, που προκύπτει μέσα από την εικαστικά αναζήτηση.
Την ικανότητα να ασκεί ενδεδειγμένη κριτική σε έναν αριθμό από σύνθετες καταστάσεις και συμφραζόμενα
Την ικανότητα να δρα σε ανοίκειες και άγνωστες καταστάσεις
Την ικανότητα να αναπτύξουν το θέμα τους δημόσια
Ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας για την τεχνική εφαρμογή στο έργο τους
Διατύπωση καίριων ερωτημάτων και άρθρωση κριτικού λόγου όσον αφορά τα έργα άλλων καλλιτεχνών
Δημιουργία, διαχείριση, διευθέτηση και παρουσίαση μίας καλλιτεχνικής πρακτικής, επαγγελματικά
Αποτελεσματική αντιμετώπιση των προθέσεων , αξιών και εννοιών που παράγονται στον κοινωνικό χώρο
Συστηματική κατανόηση της γνώσης που παράγεται μέσα στο εργαστήριο
Έμφαση και καλλιέργεια της κριτικής άποψης των σύγχρονων εξελίξεων
Παρουσίαση κατόπιν ανίχνευσης των δεδομένων και εξειδίκευση της έρευνας σε ένα υψηλό επίπεδο
Αυτογνωσία ενόψει της επαγγελματικής και ακαδημαϊκής εξέλιξης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό αποτελείται από δύο ενότητες, μία θεωρητική και μία εφαρμοσμένη. Η πρώτη εστιάζει σε δύο πτυχές της σύγχρονης αισθητικής θεωρίας: (1) Στην αισθητική ως εργαλείο στοχασμού, έρευνας και θεωρητικής προσέγγισης του παραγόμενου εικαστικού έργου και (2) στην αισθητική αντίληψη και εμπειρία. Η ανάπτυξη διαφορετικών αισθητικών θεωριών θα οδηγήσει στην κατανόηση των σύγχρονων ζητημάτων και προβληματισμών επάνω στην φύση και την λειτουργία της τέχνης μέσα από το σύγχρονο εικαστικό πανόραμα. Ο φοιτητής εμπλουτίζει την κριτική του σκέψη για να μπορεί να διαλέγεται και να είναι σε θέση να τεκμηριώνει την προσωπική του εικαστική έρευνα. Η δεύτερη ενότητα του μαθήματος, παρέχει τα γνωστικά εργαλεία για την σύνταξη του καλλιτεχνικού υπομνήματος: τί είναι, ποιοι είναι οι στόχοι του και πού απευθύνεται· ποιο είναι το περιεχόμενο του, με ποιες μεθόδους δομείται ένα υπόμνημα και μέσα σε ποια εκφραστικά στυλ μπορεί να κινηθεί.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κωδ: 17454, Οπτική σκέψη, Arnheim Rudolf
Κωδ: 77108986, "ΓΛΩΣΣΕΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ", Νέλσον Γκούντμαν
Κωδ: 23988, ¨Walter Benjamin", Στέφανος Ροζάνης
Κωδ: 566, "Η ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΒΛΕΠΕΙΝ", BUCK-MORSS SUSAN
Κωδ: 6857, "Φως-εικόνα-πραγματικότητα", Γεράσιμος Κουζέλης, Παντελής Μπασάκος (επιμ.)