Διεύθυνση ορχήστρας και ανάγνωση παρτιτούρας ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔιεύθυνση ορχήστρας και ανάγνωση παρτιτούρας ΙΙ / Orchestral conducting and score reading IΙ
ΚωδικόςΜΠ2002
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΜουσικών Σπουδών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΜΟΥΣΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013934

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 15
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μουσικολογία/ΜουσικοπαιδαγωγικήΕπιλογής845
ΣύνθεσηΕπιλογής845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕκτέλεση παρτιτούρας στο πιάνο ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600124751

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Μουσικών Σπουδών (Θέρμη)
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 5 (314)
ΗμερολόγιοTuesday 09:00 to 12:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΜΠ2001 Διεύθυνση ορχήστρας και ανάγνωση παρτιτούρας Ι
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Είναι συνέχεια του πρώτου εξαµήνου, αλλά µε δυσκολότερες παρτιτούρες από όλες τις εποχές και τις διάφορες τεχνοτροπίες (στυλ)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βασικότερος σκοπός του µαθήµατος είναι η υπόδειξη του τρόπου, του σκεπτικού δηλαδή στο πώς διαβάζεται µια παρτιτούρα ανεξαρτήτως εποχής, τεχνοτροπίας και τεχνικής δυσκολίας ως προς την µεταφορά της στο πιάνο. Ο φοιτητής δεν κρίνεται τόσο από την ευκολία ή δυσκολία µιας καθαρά τεχνικής εκτέλεσης στο πιάνο, όσο από τον τρόπο µε τον οποίο κατά την εκτέλεση αυτή αποδεικνύει ότι αξιολόγησε σωστά τον ρόλο ενός εκάστου οργάνου και µετέφερε στο πιάνο τα πλέον ουσιώδη, µε το σωστότερο τρόπο. ∆ε χρησιµοποιούνται «δύσκολες» παρτιτούρες, διότι η ανάγνωση και κατανόησή τους είτε µε καθαρά οπτικό τρόπο είτε µε εκτέλεση στο πιάνο είναι θέµα λεπτοµερειακής προπαρασκευής και µόνο, αφού το βασικό πράγµα που χρειάζεται κανείς και όχι µόνο ο φοιτητής είναι η ικανότητα στο να κατανοεί και να διακρίνει τις βασικές γραµµές, αυτές δηλαδή µε τις θεµατικές εκθέσεις, τις κύριες µελωδίες, τα κύρια µοτίβα κ.λ.π. τις οποίες θα πρέπει να µεταφέρει στο πιάνο και τις υπόλοιπες συνοδευτικές, να τις εντάσσει ανάλογα, σύµφωνα µε το τεχνικώς καθαρά πιανιστικό συνοδευτικό τρόπο. Το µάθηµα µολονότι προσφέρεται οµαδικά, πραγµατοποιείται µε προσωπική αντιµετώπιση των φοιτητών κατά την εκτέλεση της παρτιτούρας στο πιάνο, ενώ οι υπόλοιποι παρακολουθούν και συµµετέχουν, µε σκοπό την απόκτηση περισσοτέρων γνώσεων και εµπειριών. Χρησιµοποιούνται έργα κλασικής περιόδου: Εισαγωγές, Συµφωνίες, Κονσέρτα, κοµµάτια από Όπερες.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Ήχος
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Μουσικές παρτιτούρες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Επικοινωνία μέσω email
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων270,9
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο260,9
Εξετάσεις
Καλλιτεχνική μελέτη/πρακτική280,9
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Στις εξετάσεις ζητείται: - η εκτέλεση στο πιάνο της παρτιτούρας ενός έργου που δίνεται στους φοιτητές µια εβδοµάδα πριν την ηµεροµηνία των εξετάσεων για προπαρασκευή - η εκτέλεση µιας παρτιτούρας prima vista κατά την ώρα της εξέτασης.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Creuzburg, H. (1956). Partiturspiel. Band 1 & 2. Schott, Mainz Gartenlaub, O. (1969). Préparation au Déchiffrage Pianistique. Cahiers 1, 2,3 & 4. Éditions Rideau Rouge, Paris Keilmann, W. (1970). Introduction to Sight Reading. Henry Litolff’s Verlag, Frankfurt Kleinová, E. (1986). Schule des Vomblattspiels in Form des Vierhändigspiels. Editio Supraphon, Praha Morris, R. O.; Ferguson, H. (1931). Preparatory Exercises in Score-Reading. Oxford University Press Nelson, S. M. (1998). Flip-a-rhythm: the ultimate rhythm game. Volumes 1-2-3-4. Boosey & Hawkes, London.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-12-2018