Μουσική ανάλυση ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜουσική ανάλυση ΙΙ / Music analysis II
ΚωδικόςΘΑ1005
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΜουσικών Σπουδών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΘΕΩΡΙΑ-ΑΝΑΛΥΣΗ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013902

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 53
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μουσικολογία/ΜουσικοπαιδαγωγικήΥποχρεωτικό425
ΣύνθεσηΥποχρεωτικό425

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜουσική ανάλυση ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600124831
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. ΤΣΟΥΓΚΡΑΣΚωνσταντίνος Τσούγκρας
2. ΧΑΡΔΑΣΚωνσταντίνος Χάρδας
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Ικανοποιητική γνώση τονικής αρμονίας
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να μπορεί ο φοιτητης να κατανοήσει τη μορφή και την αρμονία ενός μουσικού έργου του 19ου και του πρώιμου εικοστού αιώνα. Να μπορεί να εφαρμόσει τις γνώσεις του στην ανάλυση άγνωστων σε αυτόν έργων. Μέσω εκτεταμένης ανάλυσης και ακρόσης μουσικής να αναπτύξει τρόπους περιγραφής και αποτίμησης των αναλύσεών του.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ανάλυση σύνθετων μουσικών μορφών και αρμονικών ιδιωμάτων που αναπτύχθηκαν στη δυτική μουσική παράδοση του 19ου και του 20ου αιώνα. Δίνεται έμφαση στη χρωματική αρμονία του 19ου αιώνα και γίνεται εισαγωγή στις τεχνικές του πρώιμου 20ου αιώνα. Αναλυτική εφαρμογή και άσκηση στις μουσικές υφές και μορφές του 19ου αιώνα (σύνθετες τριμερείς φόρμες, επεκτάσεις της φόρμας σονάτας, κονσέρτο, ανοιχτές φόρμες, προγραμματική μουσική, εθνική μουσική, κα) και του 20ού αιώνα (ιμπρεσσιονισμός, πολυτροπικότητα, ελεύθερη ατονικότητα).
Λέξεις Κλειδιά
ανάλυση, μουσική μορφή, διευρυμένη αρμονία, αρμονία του Debussy, θεωρία διατεταγμένων μουσικών συνόλων
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Ήχος
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Ιντερνετ και powerpoint. Σημαντική, ωστόσο, είναι και η χρήση του πιάνου όχι μόνο για να την εκτέλεση παραδειγμάτων, αλλά και κατά τη διαδικασία ανάλυσης των έργων. E-mail για την επικοινωνία με τους φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων361,2
Φροντιστήριο361,2
Εξετάσεις30,1
Καλλιτεχνική μελέτη/πρακτική361,2
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Αξιολόγηση μέσω της μορφολογικής και αρμονικής ανάλυσης έργων πέρα από αυτά που αναλύθηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος, καθώς και της καταγραφής της αναγωγικής διαδικασίας ενός αποσπάσματος μουσικού έργου. Αναγνώριση τεχνικών σύνθεσης του πρώιμου 20ου αιώνα και ταυτοποίηση φθογγικών συνόλων.. Η διαδικασία αξιολόγησης αναφέρεται ρητά στο πρώτο μάθημα του εξαμήνου, ενώ, γίνεται διευκρίνιση γι αυτήν, όποτε θελήσουν οι φοιτητές, σε όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Berry, Wallace, Form in music: an examination of traditional techniques of musical form and their applications in historical and contemporary styles, Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall, 1986. Walton, Charles W., Βασικές μουσικές φόρμες: μαθήματα μορφολογίας της μουσικής, Αθήνα: Orpheus Σ. & Μ. Νικολαϊδης, 1990.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-01-2019