Μουσική πράξη και διδακτική της Ελληνικής δημοτικής μουσικής ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜουσική πράξη και διδακτική της Ελληνικής δημοτικής μουσικής ΙΙ / Musical practice and didactics of Greek folk music II
ΚωδικόςΕΒ2009
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΜουσικών Σπουδών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013850

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μουσικολογία/ΜουσικοπαιδαγωγικήΕπιλογής635
ΣύνθεσηΕπιλογής635

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜουσική πράξη και διδακτική της Ελληνικής δημοτικής μουσικής ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600124843

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Μουσικών Σπουδών (Θέρμη)
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 10 (319)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 15:00 έως 18:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Mε την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές 1. θα γνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να διδαχθεί ένα δημοτικό τραγούδι στην εκπαίδευση, 2. θα οργανώσουν ένα παραδοσιακό μουσικό σχήμα, 3. θα κατέχουν τον τρόπο αρχειοθέτησης και επεξεργασίας-αξιοποίησης των δημοτικών τραγουδιών, 4. θα κάνουν μεταγραφές, 5. θα κάνουν ένα υποδειγματικό μάθημα και θα έχουν μάθει ένα πρόγραμμα υποδειγματικών τραγουδιών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Θα ξέρουν τη μεθοδολογία διδασκαλίας δημοτικών τραγουδιών στο σχολείο, 2. θα κατέχουν ένα υποδειγματικό ρεπερτόριο δημοτικών τραγουδιών, 3. θα ξέρουν να αρχειοθετούν δημοτικά τραγούδια, να επιλέγουν κατάλληλο μουσικό υλικό, χρήσιμο για την εκπαιδευτική διαδικασία, 4. θα κάνουν μεταγραφές, 5. θα γνωρίζουν μουσικοθεατρικές ασκήσεις, κατάλληλες στην πραγματοποίηση μουσικών παραστάσεων.
Λέξεις Κλειδιά
χορωδιακή βυζαντινή μουσική, μέλος, ισοκράτημα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Ηλεκτρονικός υπολογιστής, συστήματα ήχου και εικόνας, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις782,6
Άσκηση Πεδίου190,6
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο130,4
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων200,7
Καλλιτεχνική δημιουργία200,7
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
H αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με βάση τα εξής: 1. την αφομοίωση της μεθοδολογίας χορωδιακής απόδοσης της βυζαντινής μουσικής 2. την δυνατότητα και την ικανότητα συμμετοχής τους 3. το αποτέλεσμα της μουσικής παράστασης που δημιούργησαν
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Oida Yoshi, Ο ακυβέρνητος ηθοποιός (Κοαν, 2001). Δέσποινα Μαζαράκη, Τα χειρόγραφα της Μονής Ιβήρων (Αθήνα: Νάκας, 1993)
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-12-2018