ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΟΛΥΜΕΣΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ / MULTIMEDIA DATABASES
ΚωδικόςIS06
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΠληροφορικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΑπόστολος Παπαδόπουλος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40002251

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΟΛΥΜΕΣΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600124896
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Οι φοιτητές θα πρέπει να έχουν παρακολουθήσει ένα μάθημα Βάσεων Δεδομένων ή κάποιο μάθημα που να σχετίζεται με Ανάκτηση Πληροφορίας.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν μία ολοκληρωμένη εικόνα των μεθόδων διαχείρισης πολυμεσικών δεδομένων. Επίσης, θα είναι σε θέση να εφαρμόσουν μηχανισμούς ευρετηρίασης (και άλλες τεχνικές) για πολυμεσικά δεδομένα. Με την εκπόνηση των εργασιών θα αποκτήσουν σημαντικές γνώσεις καθώς και επίλυση πρακτικών προβλημάτων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Περιεχόμενο Μαθήματος
- βάσεις δεδομένων κειμένων (text databases) - βάσεις δεδομένων χρονοσειρών (time-series databases) - βάσεις δεδομένων ήχου (audio and music databases) - βάσεις δεδομένων εικόνων (image databases) - βάσεις δεδομένων βίντεο (video databases) - μείωση του αριθμού των διαστάσεων - ερωτήματα ομοιότητας σε πολυδιάστατους χώρους - ερωτήματα ομοιότητας σε μετρικούς χώρους - ανάδραση σχετικότητας - ερωτήματα προτίμησης (top-k, skylines)
Λέξεις Κλειδιά
κατάλογοι πολυμεσικών δεδομένων, επεξεργασία ερωτημάτων, μείωση διαστασιμότητας, ανάδραση σχετικότητας
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • επιστημονικές εργασίες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων1003,3
Εκπόνηση μελέτης (project)702,3
Συγγραφή εργασίας / εργασιών301
Σύνολο2398,0
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται με γραπτή εξέταση (20-30%), παρουσίαση στην τάξη επιστημονικής εργασίας (20-30%) και ανάπτυξη συστήματος σε C++ ή JAVA που αφορά στη διαχείριση πολυμεσικής πληροφορίας (40-60%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Το μάθημα στηρίζεται σε μελέτη επιστημονικών εργασιών που έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων του χώρου. Κάθε χρόνο γίνεται επικαιροποίηση της ύλης και οι εγρασίες ανανεώνονται αναλόγως.
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-09-2013