Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ο στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσει και να εξοικοιώσει τους φοιτητές με τις παρακάτω έννοιες
•Η έννοια της στρατηγικής στις επιχειρήσεις, εισαγωγή στην στρατηγική μάρκετινγκ, στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ
•Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
•Σχέδιο μάρκετινγκ
•Ανάλυση περιβάλλοντος και ευκαιριών
•Ανάλυση ελκυστικότητας βιομηχανίας
•Ανάλυση ανταγωνισμού
•Ανάλυση καταναλωτών
•Στρατηγική τμηματοποίηση της αγοράς
•Στρατηγικές αποφάσεις τοποθέτησης προϊόντων
•Ανάλυση χαρτοφυλακίου προϊόντων
•Τεχνικές πολέμου μάρκετινγκ
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι να εξηγήσει τις αρχές, μεθόδους ανάλυσης και διαδικασίες του στρατηγικού σχεδιασμού μάρκετινγκ, να τονίσει τον ρόλο του διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στην ανάπτυξη στρατηγικών μάρκετινγκ, να παρουσιάσει ολοκληρωμένα τις περισσότερες γενικές αλλά και εξειδικευμένες στρατηγικές μάρκετινγκ, καθώς και την καταλληλότητα τους, ανάλογα με τις περιστάσεις της αγοράς, τους στόχους της επιχείρησης και το στοιχείο του μίγματος μάρκετινγκ που θεωρείται κεντρικό ανά περίπτωση. Επίσης επιδίωξη του μαθήματος είναι η λεπτομερής παρουσίαση των διαφόρων εργαλείων και μεθόδων ανάλυσης του στρατηγικού σχεδιασμού μάρκετινγκ καθώς και η παρουσίαση περιπτώσεων case studies.
Λέξεις Κλειδιά
στρατηγική μάρκετινγκ, ανταγωνιστικές στρατηγικές, τιμολόγηση, σηματοποίηση, διανομή,
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1.Kotler & Keller, Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ (μετάφραση), (2006), Εκδόσεις Κλειδάριθμος
2.Σιώμκος, Γ., (2004), Στρατηγικό Μάρκετινγκ, (2η Έκδοση), Εκδόσεις Σταμούλη
3.Βλαχοπούλου Μάρω, (1999), e-Marketing, Εκδόσεις Rosili.
4.Pride, W., Ferrell, O.C., (2006), Marketing: Concepts and Strategies, 55th European Edition, Houghton Mifflin Company.
5.Σιώμκος, Γ., Τσιάμης Ι., (2004), Στρατηγικό Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα
6.Τσακλάγκανος, Α., (2001), Βασικές Αρχές του Μάρκετινγκ (τόμος Α΄ & Β' ), Εκδόσεις Κυριακίδη.