Φυσική Χημεία ΙΙ (Θ)

Πληροφορίες Σύνθετου Μαθήματος
Σύνθετο ΜάθημαΦΧ3 Φυσική Χημεία ΙΙ
Επιμέρους Μαθήματα
  1. ΦΧΘ3 Φυσική Χημεία ΙΙ (Θ)
  2. ΦΧΕ3 Φυσική Χημεία ΙΙ (Ε)
Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΦυσική Χημεία ΙΙ (Θ) / Physical Chemistry II (Th)
ΚωδικόςΦΧΘ3
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΧημικών Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΦΥΣΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ
ΚοινόΌχι
Άλλα ΧαρακτηριστικάΜέρος του σύνθετου μαθήματος ΦΧ3 Φυσική Χημεία ΙΙ
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002645

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Χημικών Μηχανικών (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό324

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΦυσική Χημεία ΙΙ (Θ)
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600125463
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Προτεινόμενα μαθήματα για την επιτυχή παρακολούθηση: Φυσική Χημεία Ι, 2ου εξαμήνου
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα: -Θα έρθουν σε επαφή και θα κατανοήσουν τον τρόπο μελέτης των φυσικοχημικών προβλημάτων και τη μεθοδολογία της φυσικής χημείας -Θα εξασκηθούν στην αναλυτική σκέψη -Θα είναι ικανοί να λύσουν προβλήματα στην τάξη και αλλού (η φυσική χημεία απαιτεί υψηλή γνώση μαθηματικών) -Θα είναι σε θέση να κατανοήσουν τα φυσικοχημικά φαινόμενα που λαμβάνουν χώρα σε φυσικές και χημικές διεργασίες
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Χημική κινητική: Ταχύτητα χημικής αντίδρασης. Μέτρηση της ταχύτητας αντίδρα¬σης. Εξάρτηση της ταχύτητας αντίδρασης από τη συγκέντρωση. Τάξη αντίδρασης. Μοριακότητα. Αμφίδρομες, επάλληλες και παράλληλες αντιδράσεις. Σύνθετες αντιδράσεις. Μηχανισμός αντιδράσεων. Η σημασία του βραδύτερου σταδίου. Πολύπλοκοι μηχανισμοί. Εξάρτηση της ταχύτητας αντίδρασης από τη θερμοκρασία. Ενέργεια ενεργοποίησης. Παράγοντας συχνότητας. Θεωρητικός υπολογισμός ταχύτητας αντίδρασης. Υπενθύμιση της θεωρίας των συγκρούσεων. Θεωρία του ενεργοποιημένου συμπλόκου. Ενθαλπία και εντροπία ενεργοποίησης. Κατάλυση. Ηλεκτροχημεία: Ιοντική: Υγρά διαλύματα. Επιδιαλύτωση ιόντων. Οι πρότυπες θερμοδυναμικές συναρτήσεις κατά το σχηματισμό ιόντων στα διαλύματα. Οι θεωρίες του Arrhenius και των Debye-Hückel. Η ιονική ισχύς. Οι νόμοι του Faraday και το ηλεκτροχημικό ισοδύναμο. Κουλόμετρα. Μετρήσεις αγωγιμότητας. Αριθμοί μεταφοράς και ευκινησίες. Ηλεκτροδιακή: Ορισμός δυναμικών. Γαλβανικά στοιχεία. Ηλεκτρεγερτική δύναμη (ΗΕΔ) ενός γαλβανικού στοιχείου. Ελεύθερη ενέργεια και δυναμικό ισορροπίας. Εντροπία και ενθαλπία ηλεκτροχημικών αντι¬δράσεων. Είδη ημιστοιχείων (ηλεκτροδίων). Κανονικά δυναμικά ηλεκτροδίων. Είδη γαλβανικών στοιχείων. Ηλεκτροχημική κινητική. Πόλωση. Υπέρταση. Εφαρμοσμένη ηλεκτροχημεία: Βασικές αρχές. Κολλοειδή Συστήματα: Οπτικές, κινητικές και ηλεκτρικές ιδιότητες κολλοειδών συστημάτων. DLVO θεωρία, σταθερότητα κολλοειδών συστημάτων. Γαλακτώματα, μικρο-γαλακτώματα, αφροί, πηκτώματα.
Λέξεις Κλειδιά
Χημική κινητική, Ηλεκτροχημεία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Παρουσιάσεις-διαλέξεις μέσω Η/Υ, χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας "elearning" για επικοινωνία με τους φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις26
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων75
Φροντιστήριο13
Εξετάσεις6
Σύνολο120
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή Εξέταση: 100% του βαθμού Πρόοδος προαιρετική με συμμετοχή κατά το 20% του συνολικού βαθμού
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ν. Α. Κατσάνου, ΦΥΣΙΚΟΧΗΜΕΙΑ - ΒΑΣΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ, Εκδόσεις Παπαζήση, 1993
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Δ. Α. Γιαννακουδάκη, ΦΥΣΙΚΟΧΗΜΕΙΑ, –πρώτου κύκλου, Εκδόσεις ΖΗΤΗ, Θεσσαλονίκη, 1981-82 Ν. Κουλουμπή, ΗΛΕΚΤΡΟΧΗΜΕΙΑ, Εκδόσεις ΣΥΜΕΩΝ, Αθήνα, 2005 P. W. Atkins, ΦΥΣΙΚΟΧΗΜΕΙΑ, ΤΟΜΟΣ Ι+ΙΙΙ, ΠΑΝ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΗΤΗΣ, Ηράκλειο, 1998 J. W. Moore, PHYSICAL CHEMISTRY, PRENTICE-HALL, Fifth Edition, London, 1972 P. W. Atkins, PHYSICAL CHEMISTRY, OXFORD UNIVERSITY PRESS, Fourth Edition, Oxford, 1990
Τελευταία Επικαιροποίηση
27-06-2018