Η διαχείρηση των συγκρούσεων στην παιδική ηλικία και ενοριακή κατηχητική διακονία

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΗ διαχείρηση των συγκρούσεων στην παιδική ηλικία και ενοριακή κατηχητική διακονία / Management of conflict in childhood and parish ministry of catechism
Κωδικός1765
ΣχολήΘεολογική
ΤμήμαΘεολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΜαρία Ράντζου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID60004727

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεολογίας (2013 έως σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 75
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογήςΕαρινό-3

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΗ διαχείρηση των συγκρούσεων στην παιδική ηλικία και ενοριακή κατηχητική διακονία
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600125852
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γερμανικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές θα είναι σε θέση: α) να αναλύουν τη σημασία και την έννοια των αντιθέσεων και των διαπληκτισμών στην καθημερινή ζωή των παιδιών, β) να ερευνούν τις θεωρητικές προσεγγίσεις για τη διαχείριση των συγκρούσεων στο χώρο της ψυχολογίας και παιδαγωγικής, γ)να καταγράφουν τρόπους διαχείρισης των συγκρούσεων των παιδιών με άξονα την ορθόδοξη παράδοση που μπορούν να εφαρμοστούν στην ενοριακή εκκλησιαστική κατήχηση.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει: α) την ανάλυση της σημασίας των αντιθέσεων και των διαπληκτισμών στην καθημερινή ζωή των παιδιών και β) την καταγραφή τρόπων αντιμετώπισής τους μέσα από παραδείγματα της Ορθόδοξης Χριστιανικής Παράδοσης και τις αρχές της Παιδαγωγικής επιστήμης. Παράλληλα προτείνονται και μοντέλα διδασκαλίας για τη διαχείριση και επίλυση των συγκρούσεων στην ενοριακή εκκλησιαστική κατήχηση. Τα παιδιά, μαθαίνοντας να διαχειρίζονται αντιθέσεις και διαπληκτισμούς στις διαπροσωπικές σχέσεις τους, οικειοποιούνται ειρηνικές μορφές συμπεριφοράς στην κοινωνία της διαπολιτισμικότητας και του διαφορετικού, γίνονται φορείς του λόγου του Χριστού διατηρώντας την ορθόδοξη ταυτότητά τους ανάμεσα στις διαφορετικά εκφραζόμενες θρησκείες.
Λέξεις Κλειδιά
διαμάχη, συγκρούσεις. διαχείριση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
α) χρήση του υπολογιστή και του προβολέα για την παρουσίαση μικρών ταινιών, τραγουδιών και ανακοινώσεων που αφορούν τις υποενότητες του μαθήματος β) χρήση διαδικτύου και αναζήτηση θεμάτων που αφορούν τις ενότητες του μαθήματος
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις602,4
Εξετάσεις301,2
Σύνολο903,6
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Προφορική εξέταση (προϋπόθεση η παρακολούθηση των μαθημάτων)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Μαρία Ράντζου, Η διαχείριση των συγκρούσεων στην παιδική ηλικία και η κατηχητική διακονία, εκδ. Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2016.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ηρακλής Ρεράκης, Ο “άλλος” στο ελληνικό σχολείο. Ορθόδοξη χριστιανο-παιδαγωγική θεώρηση, εκδ. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη 2007.
Τελευταία Επικαιροποίηση
31-07-2018