Ψηφιακές Αφηγήσεις

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΨηφιακές Αφηγήσεις / Digital Narratives
ΚωδικόςΛογ 550
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015368

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Αγγλικές και Αμερικανικές Σπουδές

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-15

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΨηφιακές Αφηγήσεις
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Class ID
600126105
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Συζήτηση/ανάλυση ψηφιακών λογοτεχνικών κειμένων (υπερκείμενα, ψηφιακή ποίηση, έντυπα αλλά ψηφιακά διανθισμένα κείμενα)­ Συζήτηση/ανάλυση στρατηγικών συγγραφής, ανάγνωσης μεταξύ έντυπου και ψηφιακού υλικού, ψηφιακής και έντυπης κειμενικότητας­ Συμμετοχή σε ομαδικά πρότζεκτ με χρήση ψηφιακών εργαλίων (twinery, twitter κ.ά)­ Συμμετοχή σε ομαδικές διαδικτυακές συζητήσεις (blogging, forums)­ Eξοικείωση με τα υλικά (material) χαρακτηριστικά των ψηφιακών αφηγήσεων
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό επικεντρώνεται στην επίδραση των ψηφιακών μέσων στη λογοτεχνική αφήγηση και κειμενικότητα. Για το σκοπό αυτό θα εξεταστούν καιαναλυθούν μια ποικιλία κειμένων (έντυπων και ψηφιακών) όπως υπερκείμενα, διαδραστική μυθιστοριογραφία, ψηφιακή ποίηση, ψηφιακά διανθισμένη έντυπηπεζογραφία κ.ά Στο πλαίσιο του μαθήματος αυτού θα δοθεί έμφαση στο τρόπο που τα ψηφιακά μέσα έχουν επιδράσει στον τρόπο συγγραφής αλλά καιανάγνωσης των λογοτεχνικών κειμένων εισαγάγοντας διαφορετικους τρόπους διαδραστικής αφήγησης γεγονός που έχει οδηγήσει στην επανεκτίμηση τηςέντυπης λογοτεχνικής γραφής. Στο μάθημα αυτό θα εξεταστούν έννοιες όπως μη γραμμικότητα, υπερκειμενικότητα, πολυτροπικότητα, εικονικότητα κ.ά.Παράλληλα με τα λογοτεχνικά κείμενα (έντυπα και ψηφιακά) το μάθημα θα επικεντρωθεί επίσης στα κείμενα θεωρητικών όπως Marshall McLuhan, Espen Aarseth, N. Katherine Hayles, Nick Montfort, Jessica Pressman, Marie-­Laure Ryan, Chris Funkhouser κ.ά. Οι φοιτητές/τριες θα συμμετέχουν σε διαδικτυακέςσυζητήσεις/ανταποκρίσεις (forums) καθώς και στη χρήση διαδικτυακών εργαλείων ψηφιακής αφήγησης για τη δημιουργία των δικών τους ιστοριών.
Λέξεις Κλειδιά
λογοτεχνική αφήγηση, κειμενικότητα, μη γραμμικότητα, υπερκειμενικότητα, πολυτροπικότητα, εικονικότητα, ψηφιακή γραφή
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Διαδικτυακό υλικό από την πλατφόρμα American Studies Resource Portal καθώς και ντοκυμαντέρ/συντεύξεις από το διαδικτυακό κανάλι youtube αλλά και υλικό μέσω της πλατφόρμας elearning. 'Οσον αφορά την επικοινωνία με τους φοιτητές αυτή πραγματοποιείται πάντα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή ανακοινώσεων στην ιστοσελίδα του Τμήματος ή elearning. Eπιπλέον των εργαστιών/παρουσιάσεων οι φοιτητές θα αξιολογούνται μέσω της συμμετοχής τους σε ψηφιακό forum συζητήσεων/blog που είναι διαθέσιμο στο elearning.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια391,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων782,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών1585,7
Σύνολο27510
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Aarseth, Espen J. Cybertext: Perspectives on Ergodic Literature. Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 1997 Barthes, Roland. Image Music Text. London: Fontana Press, 1977. ---. S/Z New York: Farrar, Straus and Giroux, 1974. Baudrillard, Jean. Simulacra and Simulation. 1981. Ann Arbor: University of Michigan Press, 1994. Berry, David, ed. Understanding Digital Humanities. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2012. Funkhouser, Chris (2012). New Directions in Digital Poetry. London: Bloomsbury, 2012. ---. Prehistoric Digital Poetry: An Archaeology of Forms, 1959-1995. Tuscaloosa, AL: University of Alabama Press, 2007. Hayles, N. Katherine, and Jessica Pressman. Comparative Textual Media: Transforming the Humanities in the Postprint Era. Minneapolis and London: University of Minneapolis Press, 2013. Hayles, N. Katherine. Electronic Literature: New Horizons for the Literary. Notre Dame, Indiana: University of Notre Dame, 2008. Landow, George P. Hypertext 3.0. Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 2006. ---. Hypertext 2.0. Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 1997. McLuhan Marshall. Understanding Media. 1964. London: Routledge, 2005. Montfort, Nick. Twisty Little Passages. Cambridge, MA: The MIT Press, 2005. Portela, Manuel. Scripting Reading Motions: The Codex and the Computer as Self-Reflexive Machines. Cambridge, MA: MIT Press, 2013. Ryan, Marie-Laure. Storyworlds across Media. Lincoln and London: University of Nebraska Press, 2014. ---. Narrative across Media. Lincoln and London: University of Nebraska Press, 2004. ---. Narrative as Virtual Reality. Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 2003.
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-02-2020