Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές θα εξοικειωθούν με τις βασικές αρχές διοίκησης τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο και θα μπορούν με το πέρας του μαθήματος:
-να προσδιορίζουν την ιδιοτυπία των προκλήσεων που σχετίζονται με τη διοίκηση μιας φαρμακευτικής επιχείρισης/οργανισμού.
-να αντιμετωπίσουν συγκεκριμένα ζητήματα & προβλήματα διοίκησης τέτοιων μονάδων αλλά και γενικότερα μονάδων που σχετίζονται με την φροντίδα και τις υπηρεσίες υγείας.
-Να κατανοούν τη σημασία και το περιεχόμενο του σχεδιασμού προγραμματισμού με παραδείγματα από τον χώρο των φαρμακευτικών επιχειρήσεων και των υπηρεσιών υγείας
-Να κατανοούν την σημασία της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού καθώς και τις βασικές λειτουργίες της εστιάζοντας στον φαρμακευτικό αλλά και γενικότερα στον υγειονομικό τομέα
-Να κατανοούν το θεσμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο οι αρχές της διοίκησης ασκούνται για την επίτευξη αποδεκτών λύσεων που μεγιστοποιούν το εταιρικό αλλά και το κοινωνικό όφελος
-Να εξηγούν γιατί η επικοινωνία είναι απαραίτητη στην αποτελεσματική διοίκηση τέτοιων οργανισμών
-Να αντιλαμβάνονται τον ορισμό, τη σημασία και τα είδη της οργάνωσης, της τμηματοποίησης αλλά να αναλύουν ένα οργανόγραμμα μιας τέτοιας μονάδας
-Να αναγνωρίζουν τα επιχειρησιακά προβλήματα στον χώρο της ανάπτυξης των φαρμακευτικών υπηρεσιών και επιχειρήσεων
-Να περιγράφουν τα βασικά χαρακτηριστικά των θεωριών Ηγεσίας καθώς και να χρησιμοποιούν το διευθυντικό πλέγμα
-Να εξηγούν την αναγκαιότητα του ελέγχου και να εντοπίζουν πιθανές παρενέργειες της διαδικασίας ελέγχου
-Να μπορούν να αναλύουν και να εφαρμόζουν μεθοδολογίες ελέγχου ποιότητας
-Να κατανοούν τη σημασία της έννοιας του μάρκετιγκ (κλασσικού και ψηφιακού) στις φαρμακευτικές επιχειρήσεις/υπηρεσίες
-Να αντιλαμβάνονται τη χρησιμότητα των νέων τεχνολογιών και των εργαλείων της πληροφορίας και επικοινωνίας στην άσκηση διοίκησης και σχεδίασης της στρατηγικής ενός φαρμακευτικού οργανισμού
-
Περιεχόμενο Μαθήματος
-Βασικές αρχές διοίκησης. Αρχές οργάνωσης και λειτουργίας. Εισαγωγή στη θεωρία της διοίκησης. Διαδικασία και βάσεις Σχεδιασμού.
-Στελέχωση και Προγραμματισμός. Μοντέλα Στελέχωσης. Παρακίνηση Προσωπικού. Επικοινωνία μέσα στον Οργανισμό. Επίλυση συγκρούσεων. Ανάπτυξη προσωπικού. Αξιολόγηση προσωπικού.
-Αναγκαιότητα και ιστορική εξέλιξη της διασφάλισης ποιότητας στον χώρο παροχής υπηρεσιών. Συστήματα ποιότητας. Αρχές οργάνωσης και λειτουργίας.
-Οργανισμοί πιστοποίησης. Η «ποιότητα» στις φαρμακευτικές επιχειρήσεις και στις υπηρεσίες φροντίδας υγείας.
-Συνέργεια και επικάλυψη συστημάτων ποιότητας. Διοίκηση Ολικής ποιότητας. Διοίκηση Ολικής ποιότητας
-Σύστημα διαχείρισης γνώσης στους φορείς/οργανισμούς φαρμεκευτικών υπηρεσιών/φροντίδας υγείας
-Η χρήση της πληροφορικής στη διοίκηση των φαρμακευτικών οργανισμών/επιχειρήσεων
-Η έννοια του μάρκετιγκ (κλασσικού και ψηφιακού) στις φαρμακευτικές επιχειρήσεις/υπηρεσίες. Εννοιολογική προσέγγιση - στόχοι - χαρακτηριστικά και χρησιμότητα του Στρατηγικού Σχεδιασμού. Από τον Στρατηγικό Σχεδιασμό στον Στρατηγικό Σχεδιασμό Μάρκετινγκ
-δίκτυα εικονικών οργανισμών
Λέξεις Κλειδιά
Διοίκηση επιχειρήσεων, σχεδιασμός διοίκησης, στελέχωση, παρακίνηση προσωπικού, έλεγχος ποιότητας, στατηγικός σχεδιασμός, διαχείριση γνώσης, μάρκετιγκ