Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Κύριοι στόχοι του μαθήματος είναι:
1.Η προσέγγιση των βασικών θεωριών του φαρμακευτικού marketing
2.H γνωριμία με τις αρχές της επιχειρηματικής στρατηγικής των φαρμακευτικών βιομηχανιών
3.Η ανάλυση των χαρακτηριστικών ενός επιτυχημένου φαρμακευτικού προϊόντος
4.Η προσέγγιση της πολύπλοκης διαδικασίας τιμολόγησης ενός φαρμάκου
Επιμέρους στόχοι του μαθήματος είναι:
1.Να μάθουν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές τα στάδια προώθησης ενός φαρμάκου
2.Να εμβαθύνουν στους παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχημένη ή αποτυχημένη πορεία ενός φαρμάκου στην αγορά
3.Να είναι σε θέση να οργανώσουν μία στρατηγική προώθησης και προβολής ενός φαρμακευτικού προϊόντος
4.Να μπορούν να αναλύσουν τη διείσδυση ενός φαρμάκου στην αγορά
5.Να μπορούν να παρουσιάσουν μία κριτική ανάλυση ενός πραγματικού παραδείγματος επιτυχημένου ή αποτυχημένου φαρμάκου με βάση τα κριτήρια του φαρμακευτικού marketing
Περιεχόμενο Μαθήματος
1.Βασικές Αρχές Marketing
2.Επιχειρηματική Στρατηγική στα φαρμακευτικά προϊόντα
3.Σημαντικά χαρακτηριστικά των φαρμακευτικών προϊόντων – Επιλογή των βασικών χαρακτηριστικών και προφίλ του προϊόντος
4.Κύκλος ζωής των πρωτότυπων και γεννόσημων φαρμακευτικών προϊόντων
5.Παράγοντες που επηρεάζουν τη συνταγογράφηση των φαρμάκων
6.Μερίδιο αγοράς, Βαθμός διείσδυσης και Βαθμός κατοχής ενός φαρμάκου
7.Τμηματοποίηση και Στρατηγικές στόχευσης της αγοράς φαρμάκου
8.Στρατηγική τιμολόγησης φαρμακευτικού προϊόντος
9.Σύστημα διανομής φαρμακευτικού προϊόντος
10.Στρατηγική επικοινωνίας και προβολής φαρμακευτικού προϊόντος
11.SWOT Analysis και BCG Matrix
12.Ανάλυση Portfolio
13.Αποτίμηση μαθήματος
Λέξεις Κλειδιά
Φαρμακευτικό Marketing, Ανάλυση Porftolio, Χαρακτηριστικά φαρμάκου, Κύκλος ζωής φαρμάκου, Πρωτότυπα φάρμακα, Γεννόσημα φάρμακα, Συνταγογράφηση, Διανομή φαρμάκων, Πώληση φαρμάκων, Τιμολόγηση φαρμάκων
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Brezis M (2008). "Big pharma and health care: unsolvable conflict of interests between private enterprise and public health". Isr J Psychiatry Relat Sci 45 (2): 83–9
Cohen , S. & Roussel, J.,“Strategic Supply Chain Management”, McGraw-Hill, 2005
Simchi-Levy, D., Kaminsky, P. and Simchi-Levy, E., “Managing the Supply Chain: The
Definitive Guide for the Business Professional”, McGraw-Hill, 2004
Smith, Smith, M., “Pharmaceutical Marketing: Strategy and Cases”, Haworth Press, 1991
Vandermerwe, S. and Atun, R., Imperial College Tanaka Business School Case 502-023-1:
“Pharmalife A: Deciding Whether to Build a Web-based Services Company from Scratch”,
2002