ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΖΗΤΗΜΑΤΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ / ISSUES IN MODERN GREEK SYNTAX
ΚωδικόςΓΛΩ386
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280000615

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 10
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Γλωσσολογίας Κατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΖΗΤΗΜΑΤΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600127625
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. ΜΙΧΕΛΙΟΥΔΑΚΗΣΔημήτριος Μιχελιουδάκης

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΝέα πτέρυγα Φιλοσοφικής (Αναγνωστήριο)
ΌροφοςΥπόγειο 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 02 νπτ (140)
ΗμερολόγιοMonday 18:30 to 21:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθησιακοί στόχοι είναι οι ακόλουθοι: (α) Να είναι σε θέση να εντοπίζουν και να οριοθετούν τα διάφορα γλωσσικά (συντακτικά) φαινόμενα και να τα περιγράφουν. (β) Να κατανοούν τη σχέση ανάμεσα στη σύγχρονη γλωσσολογική θεωρία και την παραδοσιακή γραμματική, έτσι ώστε να είναι σε θέση να αποτιμούν σωστά και κριτικά και τις δυο. (γ) Να είναι ενημερωμένοι σχετικά με τις μεθόδους συλλογής δεδομένων στο χώρο της σύνταξης. (δ) Να εξοικειωθούν με τη συγκριτική μέθοδο για να μπορούν να συγκρίνουν ένα φαινόμενο σε διαφορετικές γλώσσες. (ε) Να κατανοήσουν τη σχέση ανάμεσα στην περιγραφή και την ερμηνεία ενός φαινομένου, όταν η τελευταία προσφεύγει σε παραδοχές και αξιώματα μιας θεωρίας (γενετικής), αλλά και στη συγκριτική μέθοδο.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το αντικείμενο του μαθήματος είναι η περιγραφή και ο εντοπισμός των κυριότερων συντακτικών δομών και φαινομένων της νέας Ελληνικής. Τα βασικά φαινόμενα που συζητούνται περιλαμβάνουν τη σειρά των όρων της πρότασης, τις εγκλίσεις, τη λειτουργία και τις συντακτικές ιδιότητες των εγκλιτικών αντωνυμιών, τύπους προτάσεων, τη δομή της ονοματικής φράσης. Οι θεωρητικές έννοιες και η ορολογία που χρησιμοποιείται είναι αυτή της γενετικής θεωρίας του Τσόμσκυ, αλλά η περιγραφή και ο εντοπισμός των φαινομένων θα ξεκινήσει από τις περιγραφές και της παραδοσιακής σύνταξης.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις562
Συγγραφή εργασίας / εργασιών562
Εξετάσεις562
Σύνολο1686
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
29-02-2016