ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ / MULTILINGUALISM AND LANGUAGE TEACHING
ΚωδικόςΘΕΓ817
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016001

Πρόγραμμα Σπουδών: Γλωσσολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 5
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Θεωρητική και Εφαρμοσμένη ΓλωσσολογίαΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-10
Ιστορική και Βαλκανική ΓλωσσολογίαΚατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600127667
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
((α) Εξοικείωση με θεωρητικές και μεθοδολογικές παραδόσεις που εστιάζουν στην έρευνα της πολυγλωσσίας. (β) Οργάνωση και διεξαγωγή μικρής έκτασης έρευνες (4.000 λέξεις) στον εν λόγω επιστημονικό χώρο, στα πρότυπα ενός ακαδημαϊκού κειμένου. γ) Απόκτηση υψηλού βαθμού ικανότητας τόσο στην κριτική ανάγνωση της βιβλιογραφίας όσο και στην ενσωμάτωσής της στην ερευνητική τους εργασία. (γ) Να μπορούν να συζητούν και να συνδυάζουν τα ευρήματά τους με ερευνητικές προτεραιότητες της εκπαιδευτικής γλωσσολογίας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Υπάρχουν πολλά νέα δεδομένα στη σημερινή παγκοσμιοποιημένη πραγματικότητα (π.χ. νέα οικονομική πραγματικότητα, συνεχείς μετακινήσεις ανθρώπων, ευρεία χρήση των ψηφιακών μέσων στην επικοινωνία και στην ψυχαγωγία) που επιβάλλουν να επανεξεταστούν γνωστές και κυρίαρχες στο παρελθόν κοινωνιογλωσσολογικές έννοιες (π.χ. γλωσσική κοινότητα, γλωσσική ποικιλότητα, δεύτερη και ξένη γλώσσα). Στο πλαίσιο αυτό, η έννοια της πολυγλωσσίας χρησιμοποιείται ήδη εκτενώς στη βιβλιογραφία, ιδιαίτερα στις πρακτικές ψηφιακού γραμματισμού των νέων. Το παρόν μάθημα θα εστιάσει στη διερεύνηση της νέας αυτής πραγματικότητας μέσω της μελέτης περιπτώσεων παιδιών εφηβικής (κυρίως) ηλικίας που προέρχονται από μεταναστευτικές ή προσφυγικές οικογένειες. Στόχος της συγκεκριμένης διερεύνησης είναι να αναπτυχθεί προβληματισμός που θα οδηγήσει στην ανατροφοδότηση της ισχύουσας σχολικής πραγματικότητας, κυρίως σε συνάρτηση με τη γλωσσική εκπαίδευση παιδιών από οικογένειες μεταναστών. Αξιοποιούνται θεωρίες από το χώρο της Κοινωνιογλωσσολογίας της Παγκοσμιοποίησης, της Κοινωνικής Σημειωτικής, των Νέων Σπουδών στο Γραμματισμό και της Εκπαιδευτικής Γλωσσολογίας.
Λέξεις Κλειδιά
Πολυγλωσσία, διδασκαλία, πολυγραμματισμοί, εθνογραφική έρευνα, διαγλωσσικότητα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια40
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100
Εκπόνηση μελέτης (project)150
Σύνολο290
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αποθηκεύονται στο φάκελο του μαθήματος (Drop Box) σειρά από άρθρα και βιβλία της τελευταίας πενταετίας, πέρα από αυτά που έχουν για διάβασμα και παρουσιάσεις στο μάθημα.
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-02-2020