ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ / TEACHING METHODS OF MODERN LITERATURE
ΚωδικόςΔΙΔ ΛΟΓ 040
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΠΠΔΕ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΙΙΙ
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΠΠΔΕ 3
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000256

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 68
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Κλασικής Φιλολογίας Υποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-6
Μεσαιωνικής και Νεότερης Ελληνικής Φιλολογίας Υποχρεωτικό ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6
Γλωσσολογίας Υποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600127770

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Α (119)
ΗμερολόγιοΤρίτη 13:30 έως 16:00
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Για να επιλέξουν το ΔΙΔ ΛΟΓ 040 οι φοιτητές/ήτριες πρέπει να έχουν παρακολουθήσει επιτυχώς 3 μαθήματα του Τομέα ΜΝΕΣ.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να έχουν αναπτύξει την ικανότητά τους για: ~ την κριτική ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων (ποιημάτων και πεζογραφημάτων) που είναι ανθολογημένα στα σχολικά βιβλία Γυμνασίου και Λυκείου ~ την οργάνωση σχεδίων μαθημάτων, σύμφωνα με το ισχύον Αναλυτικό Πρόγραμμα ~ την υποστήριξη και την τεκμηρίωση των σχεδίων μαθημάτων.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Eπεξεργασία προτάσεων που, λαμβάνοντας υπόψη τις παραμέτρους που διαμορφώνουν τη σχολική πρακτική, στοχεύουν στη διδακτική κειμένων της νεοελληνικής λογοτεχνίας που ανθολογούνται και διδάσκονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση διαφανειών (power point). Ηλεκτρονική αλληλογραφία με τους φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις421,5
Συγγραφή εργασίας / εργασιών702,5
Εξετάσεις562
Σύνολο1686
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος προβλέπεται να γίνει συνδυαστικά με την υποβολή γραπτών ομαδικών εργασιών (ανά δύο ή ανά τρεις) και με την προφορική τους υποστήριξη. Ο χαρακτήρας των εργασιών περιλαμβάνει την κατάθεση μιας πρότασης διδασκαλίας βάσει των σχολικών εγχειριδίων και των κατευθύνσεων που αναπτύσσονται στο μάθημα.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1) Λιάνα Καλοκύρη – Αλέξης Κόκκος – Ιωσήφ Φραγκούλης, Σχεδιασμός και ανάπτυξη διδακτικών ενοτήτων για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων, Ηράκλειο 2015, ISBN: 978-960-93-7277-0 2) Λιάνα Καλοκύρη – Ιωσήφ Φραγκούλης, Αξιοποίηση συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων, Ηράκλειο 2015, ISBN: 978-960-93-7160-5 3) Ευαγγελία Φρυδάκη, Η Θεωρία της Λογοτεχνίας στην Πράξη της ∆ιδασκαλίας. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική, 2003
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-02-2018