ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ: FIXES, FLUXES, FUTURES

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ: FIXES, FLUXES, FUTURES / INSIGHTS: FIXES, FLUXES, FUTURES
Κωδικός09EM14
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002589

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2014-15

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 15
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν9512

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ: FIXES, FLUXES, FUTURES
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία8
Class ID
600127919
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχευση, επιστημονικά αντικείμενα και εμφάσεις: -Σύνθεση γνώσεων και δεξιοτήτων -Διαχείριση πολυπαραμετρικών ζητημάτων -Δημιουργικός χειρισμός εννοιών -Συνθετικό και αναλυτικό λεξιλόγιο και συντακτικό -Ανάπτυξη σύνθετων, ολοκληρωμένων προτάσεων -Κατασκευαστικές λογικές και υλικότητα -Επικοινωνία του σχεδιασμού
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
fixes / fluxes / futures [πτυχιακό εργαστήριο εμβάθυνσης 2018-2019] “Sometimes it is important to find out what the city is - instead of what it was, or what it should be." - Rem Koolhaas — Έτος: 2020 Πληθυσμός Αθήνας: ≈10.000.000 Πληθυσμός Υπόλοιπης Χώρας: 0 — Μία πόλη ικανή να μας χωρέσει όλους — Εκδήλωση Υφιστάμενων Αναγκών και Δυνατοτήτων Ανθολογία Πιθανοτήτων Συγχρόνως: “Singular” και “Generic” Μπανάλ και Εξωτική Σχεδιασμένη όσο και Ράντομ Σφαίρα και Λαβύρινθος Λευκή, Μαύρη και Γκρίζα 24/7 και Επείγουσα “Speculative” αλλά και “As real as it gets”. Ούτε Ουτοπική, ούτε Δυστοπική // Πραγματική ΚΑΙ εξ ορισμού Όμορφη ///// [Στο πτυχιακό εργαστήριο εμβάθυνσης fixes / fluxes / futures: -Θα μελετήσουμε υπάρχουσες Μεγαπόλεις, την ειδική συζήτηση και τις προτάσεις που έχουν αναπτυχθεί γύρω από αυτές από Αρχιτέκτονες, Γεωγράφους, Οικονομολόγους, Κοινωνιολόγους, Πολιτικούς Επιστήμονες κ.α. -Θα εξετάσουμε (σε ομάδες) τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις, που αναδύονται για την Κοινωνία, την Οικονομία, την Εκπαίδευση, την Πρόνοια, την Εργασία, το Περιβάλλον, την Κυκλοφορία, τη Διατροφή, την Κατοικία, τη Φιλοξενία, τις Υποδομές, την Πολιτική, τον Δημόσιο Χώρο, την Ταυτότητα… -Θα σχεδιάσουμε απολύτως ρεαλιστικές αλλά ριζοσπαστικές αρχιτεκτονικές προτάσεις για μία πόλη ≈10.000.000 ///// Το πτυχιακό εργαστήριο εμβάθυνσης fixes / fluxes / futures εξετάζει εναν επερχόμενο κόσμο (futures). Τι παραμένει σταθερό (fixes) (αν παραμένει κάτι σταθερό), τι αλλάζει (fluxes), και το πώς σχεδιάζουμε την αλλαγή στο παρόν για το επικείμενο μέλλον. Στοχεύει στο σχεδιασμό δημιουργικών αρχιτεκτονικών προτάσεων που απαντούν σε πολυσύνθετα προβλήματα στα οποία η ικανότητά της αρχιτεκτονικής σκέψης να αντιμετωπίζει σύνθετα σχεδιαστικά προβλήματα μπορεί να παίξει πρωταρχικό ρόλο. Μέσα από τη χρήση μέσων, εργαλείων, πρακτικών και μεθοδολογιών, το εργαστήριο, στοχεύει στο σχεδιασμό και την οργάνωση καινοτόμων προτάσεων χώρων και υποδομών, εμπειριών και υπηρεσιών που αλλάζουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο αυτές απευθύνονται σε συγκεκριμένες κατηγορίες χρηστών, «απαντούν» στις ανάγκες τους και στις επιθυμίες τους και στις πολλαπλές συμπεριφορές που συνδέονται με αυτές. Στο εργαστήριο ακολουθείται συγκεκριμένη μεθοδολογία που περιλαμβάνει: διαφορετικά στάδια έρευνας και σχεδιασμού, ατομική και συλλογική εργασία, διεπιστημονική προσέγγιση και δημιουργικά εργαλεία ανάλυσης και σύνθεσης από διαφορετικά πεδία. Διδάσκων: Απόστολος Καλφόπουλος Συμμετοχή: Κωνσταντίνος Στεφανίδης Input: Μαρία Κριαρά, Γιάννης Καράμπαμπας http://fixes-fluxes-futures.tumblr.com
Λέξεις Κλειδιά
Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Φροντιστήριο
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-09-2018