Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα:
-κατανοήσουν τις ιδιαίτερες συνθήκες ενσωμάτωσης κτιρίου συλλογικής διαμονής (καταφύγιο) στο φυσικό περιβάλλουν
-διερευνήσουν κριτικά συνθετικές αρχές και κτιριολογικές αρχές
-θα κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες προσέγγισης του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού ως συνθετική σκέψη και διαδικασία
-εξοικειωθούν με τον περιβαλλοντικό σχεδιασμό και την λειτουργική οργάνωση ενός κτιρίου μεσαίας πολυπλοκότητας
Περιεχόμενο Μαθήματος
Με ποιον τρόπο ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός μπορεί να εκφράσει εκδοχές συγκεκριμενοποίησης του ουδέτερου φυσικού χώρου με ιδιαίτερες κατασκευές προσωρινής διαμονής, μελέτης ή έρευνας ώστε να προσφέρει εγκατάσταση στο ανθρώπινο υποκείμενο μέσα στη φύση χωρίς να τη συναγωνίζεται; Το μάθημα μας εισάγει στο σχεδιασμό μιας τέτοιας εκδοχής «συγκεκριμενοποίησης» - έναν ιδιαίτερο τύπο κατοίκησης μέσα στο φυσικό περιβάλλον με στόχο την προσωρινή και αρμονική συνύπαρξη για λόγους όπως η αναψυχή και η προστασία.
Μέσα από αυτή την προβληματική, το εργαστήριο «Σχεδιασμός 2» επιδιώκει να εκθέσει τους φοιτητές/ριες σε ένα υψηλότερο βαθμό συνθετικής πολυπλοκότητας, αναπτύσσοντας ζητήματα που σχετίζονται με την αφετηρία και τη συγκρότηση της σχεδιαστικής πράξης, καθώς και με την προσαρμογή της χωρικής οργάνωσης, της αρχιτεκτονικής μορφής, της δομής και της υλικότητας στο φυσικό περιβάλλον και τους παράγοντες που επηρεάζουν τη διαμόρφωση του, όπως το κλίμα, τα φυσικά φαινόμενα, η εντοπιότητα κλπ. Ως πεδίο πειραματισμού των παραπάνω ζητημάτων, διερευνώνται θέματα συλλογικής κατοίκησης στη φύση, όπως για παράδειγμα καταφύγια ή ερευνητικά παρατηρητήρια σε ευαίσθητα περιβάλλοντα (παραποτάμιες ή ορεινές περιοχές).
Λέξεις Κλειδιά
Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός, Ενσωμάτωση, Εναρμόνιση, Κατοίκηση στη Φύση, Διημέρευση