ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ / ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ
Κωδικός08EM22
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014362

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2014-15

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 48
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν8412

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία8
Class ID
600127951

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠολυτεχνείο - πτέρυγα Α (Αρχιτεκτόνων Μηχ.)
ΌροφοςΌροφος 1
Αίθουσα208 (26)
ΗμερολόγιοMonday 11:00 to 19:00
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα πραγματεύεται την «τέχνη της υπέρβασης» στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό. Το υπερβατικό λειτουργεί ως ερευνητικός μηχανισμός ο οποίος χρησιμοποιείται δημιουργικά, στοχαστικά, κριτικά. Ταυτόχρονα, η σύγχρονη ψηφιακή κουλτούρα υιοθετεί διαρκώς το μαγικό ή υπερβατικό στοιχείο, ως ένας μηχανισμός παραγωγής θαυμάτων, μία εξελισσόμενη φαντασμαγορία. Το μάθημα επιχειρεί να εμβαθύνει στην έννοια της υπερβατικότητας, δίνοντας έμφαση στην ψηφιακή εποχή, με στόχο τη σύνδεση της θεωρίας με την αρχιτεκτονική πρακτική και το συγκερασμό των δύο σε μία σαφή σχεδιαστική επίλυση. Η έννοια της «υπέρβασης» χρησιμοποιείται τόσο ως εύρημα όσο και ως σχεδιαστική τακτική. Μέσα από τη διερεύνηση και την κριτική επανεκτίμηση φαινομένων του σύγχρονου ψηφιακού πολιτισμού, οι συμμετέχοντες έρχονται σε επαφή με τις τεχνολογικές καινοτομίες, τα κολοσσιαία διαδικτυακά brands και συνάμα τις χωρικές επικράτειες τους οι οποίες χαρακτηρίζονται από υπερβατικά, υπεράνθρωπα ή υπερβολικά χαρακτηριστικά. Το μάθημα επιδιώκει κατόπιν το δημιουργικό αναστοχασμό επάνω σε ζητήματα οντολογίας της ψηφιακής χωρικής εμπειρίας που τα συνοδεύει, της τεχνο-ουτοπίας, της εταιρικής, ή μη, ψηφιακής τους ταυτότητας, και άλλων εννοιών και φαινομένων της «εποχής του πυριτίου», και επιχειρεί εν τέλει να μεταφράσει την ατμόσφαιρα της υπερβατικής τους ταυτότητας σε χώρο. Οι σπουδαστές καλούνται, μέσα από την έρευνα και τον σχεδιαστικό πειραματισμό να επινοήσουν σενάρια, να συντάξουν χωρικές μεταφορές, να οργανώσουν κτιριολογικά προγράμματα και να αποδώσουν εν τέλει την ολοκληρωμένη αφήγηση ενός σύγχρονου υπερβατικού κτίσματος. Η δομή του μαθήματος περιλαμβάνει θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος, τα οποία εξελίσσονται παράλληλα. Το θεωρητικό μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει σειρά διαλέξεων, συζητήσεων και προβολών οι οποίες αποσκοπούν στην εξοικείωση των φοιτητών με τα ζητήματα του ιερού, μαγικού και υπερβατικού χώρου. Μέσα από τη χρήση παραδειγμάτων από διαφορετικά πεδία (π.χ. cyberspace, ηλεκτρονικά παιχνίδια, animation shorts, διαφημίσεις κ.α.) θα συζητηθούν προσεγγίσεις, ερμηνείες και αναπαραστάσεις του υπερβατικού στοιχείου όπως αυτό παρουσιάζεται ή βιώνεται κατά τη χρήση τους. Το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει ασκήσεις οι οποίες αποσκοπούν στην εξοικείωση και τη βαθύτερη κατανόηση των σπουδαστών με τις έννοιες αυτές, καθώς και στη δημιουργική απόδοσή τους. Α. Μια σειρά από εισαγωγικές ασκήσεις βοηθούν τους σπουδαστές να αναπτύξουν τις ιδέες, τις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντά τους ανακαλύπτοντας και αποτυπώνοντας τη δική τους σχέση με την υπερβατικότητα. Μέσα από αυτή τη διαδικασία μπορούν να αναπαραχθούν μέθοδοι και τεχνικές οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν στο επόμενο στάδιο. Β. Κατόπιν αναπτύσσεται η κύρια άσκηση του εξαμήνου, η οποία ακολουθεί μία διαδικασία έρευνας, σχεδιαστικού πειραματισμού και τελικής επίλυσης ενός κτιρίου με υπερβατικές αναφορές. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο στοιχείο της αναπαράστασης ως μηχανισμού απόδοσης σύνθετων νοημάτων και αφηγήσεων.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές καλούνται να παραδώσουν τις ολοκληρωμένες προτάσεις τους όπως αυτές διαμορφώθηκαν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Για την αξιολόγηση θα ληφθούν υπόψη η ενεργή συμμετοχή στο μάθημα, η ανταπόκρισή στα ζητούμενα του μαθήματος, η κριτική ικανότητα, η ευρηματικότητα και η πρωτοτυπία των έργων τους.
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-02-2019