ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΕΙΣ. ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧ/ΚΗ ΚΑΙ ΑΡΧ/ΚΕΣ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΝΟΤΟΥ 20ος ΚΑΙ 21ος ΑΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΞΕΙΔΙΚΕΥΕΙΣ. ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧ/ΚΗ ΚΑΙ ΑΡΧ/ΚΕΣ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΝΟΤΟΥ 20ος ΚΑΙ 21ος ΑΙ / SPECIALIZATIONS, INSIGHTS, EXPERIMENTATIONS: SPECIAL TOPICS OF ARCHITECTURAL HISTORY: GREECE AND THE GLOBAL SOUTH -20th-21st CENTURY
Κωδικός08ET10
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000517

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2020-21 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν846

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΞΕΙΔΙΚΕΥΕΙΣ. ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ: ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ (ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ- 19ος ΑΙΩΝΑΣ)
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600127965

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠολυτεχνείο - πτέρυγα Α (Αρχιτεκτόνων Μηχ.)
ΌροφοςΌροφος 1
Αίθουσα208 (26)
ΗμερολόγιοTuesday 16:00 to 19:00
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
  • Γαλλικά (Εξέταση)
  • Ιταλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μέσα από τη διαδικασία ανάλυσης και συγκριτικής προσέγγισης των αρχιτεκτονικών φαινομένων οι φοιτητές, σε μια ώριμη πλέον φάση των σπουδών τους, - αποκτούν εξειδικευμένες γνώσεις γύρω από τις μορφές του παρελθόντος και εμβαθύνουν σε σημαντικά ζητήματα ιστορίας της αρχιτεκτονικής που δεν προσεγγίζονται αναλυτικά στα αντίστοιχα υποχρεωτικά μαθήματα, - κατανοούν την αλληλεπίδραση ανάμεσα στις συνθετικές επιλογές των μελετητών και στην αρχιτεκτονική πραγματικότητα, την οποία ως αρχιτέκτονες θα κληθούν να συνδιαμορφώσουν, - προσεγγίζουν βασικές και διαχρονικές αρχές της αρχιτεκτονικης δημιουργίας που μπορούν να συμβάλουν στην επίλυση σύγχρονων αρχιτεκτονικών προβλημάτων, - αποκτούν εξειδικευμένες γνώσεις και μεθοδολογικά εργαλεία στο πεδίο της τεκμηρίωσης, συντήρησης και αποκατάστασης της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, - κατακτούν κρίσιμες συνιστώσες μιας ευρύτερης παιδείας, πολύτιμης για την προσωπικότητα του αρχιτέκτονα, όπως: αυτογνωσία, πνευματικές και αισθητικές αξίες, κριτική προσέγγιση της ιστορικής μνήμης, σεβασμό στα μνημεία και την αρχιτεκτονική κληρονομιά
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα προσεγγίζονται ζητήματα θρησκευτικής και κοσμικής αρχιτεκτονικής, με έμφαση στον ιστορικό ελλαδικό χώρο, από τα προϊστορικά χρόνια μέχρι τον 19ο αι. Πρόκειται για επιλεγόμενο μάθημα εμβάθυνσης με σεμιναριακό χαρακτήρα, στο οποίο οι φοιτητές/-τριες καλούνται να συμμετάσχουν ενεργά με προσωπική βιβλιογραφική έρευνα και συγγραφή θεωρητικής εργασίας. Κατά το ακαδημαϊκό έτος 2018-19, μετά από εισαγωγή στη μεθοδολογία της ιστορικής έρευνας, θα εξεταστούν θέματα όπως: - Αρχιτεκτονική του πολέμου: Αρχαιότητα, Μεσαίωνας και νεότερα συστήματα - Το Επταπύργιο της Θεσσαλονίκης, αμυντικά και αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά - Η αρχιτεκτονική των Μακεδονικών τάφων - Οικισμοί και εκκλησίες στη Συρία της πρωτοβυζαντινής εποχής - Αρχιτεκτονικοί τύποι και πολιτική ιδεολογία στο Βυζάντιο - Μοναστηριακή Αρχιτεκτονική (στο Βυζάντιο και το Άγιο Όρος) - Η δημιουργία μιας Οθωμανικής πρωτεύουσας: Αδριανούπολη - Ύδρευση μεγάλων αστικών κέντρων: αρχαία και βυζαντινή Θεσσαλονίκη κ.ά.
Λέξεις Κλειδιά
Σεμινάριο, Ιστορία Αρχιτεκτονικής, Ιστορία Αρχιτεκτονικών Τύπων, Κατασκευαστική Τεχνολογία, Ιστορία του Αρχαίου Κόσμου, Μεσαιωνική Αρχιτεκτονική, Αστικός χώρος στην προ-μοντέρνα εποχή
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις26
Σεμινάρια13
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων48
Φροντιστήριο9
Συγγραφή εργασίας / εργασιών48
Εξετάσεις6
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση πραγματοποιείται με την εκπόνηση θεωρητικής εργασίας με έκταση 2500 λέξεων περίπου, το θέμα της οποίας επιλέγεται σε συνεργασία με τους διδάσκοντες και δηλώνεται στην αρχή του εξαμήνου. Στο τέλος του εξαμήνου οι εργασίες παρουσιάζονται στην τάξη σε ανακοινώσεις 15λεπτης διάρκειας
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Λόγω του ειδικού χαρακτήρα του μαθήματος δεν ορίζονται διδακτικά συγγράμματα. Η βιβλιογραφική έρευνα αποτελεί σημαντικό μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και θα πραγματοποιηθεί από τους συμμετέχοντες στο μάθημα με την καθοδήγηση των διδασκόντων Bibliographic research is an essential part of teaching process. Students will search for general information and specific sources for their essay under teachers' tutoring
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Όπως παραπάνω See above
Τελευταία Επικαιροποίηση
27-09-2018