Κοινωνική ψυχολογία και ΜΜΕ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΚοινωνική ψυχολογία και ΜΜΕ / Social psychology and Mass Media (specialization journalism)
ΚωδικόςΓΕ1400
ΣχολήΟικονομικών και Πολιτικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΑντώνιος Γαρδικιώτης
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΕΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID140000015

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΚοινωνική ψυχολογία και ΜΜΕ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600128108

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΑμφιθέατρο ΝΟΕ
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 4 - ΝΟΠΕ 1ος όροφος (162)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 17:00 έως 19:30
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν εξοικειωθεί με τις βασικές κοινωνικοψυχολογικές θεωρίες και τις βασικές ερευνητικές προσεγγίσεις της κοινωνικής ψυχολογίας. Θα μπορούν να εφαρμόσουν τη κοινωνικοψυχολογική θεωρία για να προσεγγίσουν ζητήματα της επικοινωνίας. Θα μπορούν να αξιολογήσουν την επιστημονική βιβλιογραφία και εργογραφία και να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ της επιστημονικής και της βιωματικής προσέγγισης των κοινωνικών φαινομένων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εξοικειώνει τους διδασκόμενους γενικά με τον επιστημονικό κλάδο της κοινωνικής ψυχολογίας. Επίσης τονίζει τα θεωρητικά εργαλεία που προσφέρει η κοινωνική ψυχολογία για την κατανόηση της διαδικασίας της επικοινωνίας (σε διατομικό, διομαδικό, συμβολικό και ιδεολογικό επίπεδο). Δίνει έμφαση στον άρρηκτο δεσμό μεταξύ κοινωνικο-ψυχολογικής θεωρίας και επιστημονικής έρευνας με σκοπό την κατανόηση της σχέσης ατόμου – κοινωνικού πλαισίου. Η σχέση αυτή εξετάζεται σε τέσσερα βασικά επίπεδα ανάλυσης, το ενδο-ατομικό (π.χ., γνωστική επεξεργασία πληροφοριών), το δι-ατομικό (π.χ. διαπροσωπική έλξη ή ανταγωνισμός), το δι-ομαδικό επίπεδο (π.χ. κοινωνική ταυτότητα και στερεότυπα) και το ιδεολογικό (π.χ., κοινωνικές αναπαραστάσεις).
Λέξεις Κλειδιά
θεωρία κοινωνικής ψυχολογίας, έρευνα, διαπροσωπικό, διομαδικό και ιδεολογικό επίπεδο ανάλυσης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
powerpoint παρουσιάσεις στην τάξη υλικό μέσω της πλατφόρμας του moodle επικοινωνία με φοιτητές με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο επικοινωνία μέσω της πλατφόρμας του moodle
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων75
Συγγραφή εργασίας / εργασιών15
Εξετάσεις2
Σύνολο131
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελικές γραπτές εξετάσεις Προαιρετική σύντομη εργασία
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Hogg, M.A., & Vaughan, G.M. (2010). Κοινωνική Ψυχολογία (Επιμ. Χαντζή, Α.). Αθήνα: Gutenberg
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Augoustinos, M., & Walker, I. (1995). Social cognition: An integrated introduction. London: Sage. Brown, R. (1995). Prejudice: Its Social Psychology. Oxford: Blackwell. Brown, R., & Gaertner, S. L. (Eds.). (2001). Blackwell Handbook of Social Psychology: Intergroup Processes. London: Blackwell. Brewer, M. B., & Miller, N. (1996). Intergroup Relations. Buckingham: Open University Press. Γαρδικιώτης, Α. (2008). Σύγχρονα θέματα κοινωνικής επιρροής. Αθήνα: Τυπωθήτω. Eagly, A. H., & Chaiken, S. (1993). The Psychology of Attitudes. London: Harcourt Brace Jovanovich. Hogg, M. A., Tindale, R. S. (Eds.). (2001). Blackwell Handbook of Social Psychology : Group Processes. London: Blackwell. Oakes, P. J., Haslam, S. A., & Turner, J. C. (1994). Stereotyping and Social Reality. Oxford: Blackwell. Παπαστάμου, Σ. (Επιμ.) (2001). Εισαγωγή στην Κοινωνική Ψυχολογία (ττ. Α’-Δ’). Αθήνα: Πεδίο. Turner, J. C. (1991). Social Influence. Milton Keynes: Open University Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-05-2019