Εφαρμογές Κοινωνικής Δικτύωσης

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕφαρμογές Κοινωνικής Δικτύωσης / Social networking applications
ΚωδικόςΔΗ3900
ΣχολήΟικονομικών και Πολιτικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΑνδρέας Βέγλης
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΠληροφορικής ή Χειρισμού Η/Υ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΜη Ενεργό
Course ID140000393

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοσιογραφίας & Μ.Μ.Ε. (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 21
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μέσα Μαζικής ΕπικοινωνίαςΕπιλογή της Άλλης ΚατεύθυνσηςΧειμερινή-5
ΔημοσιογραφίαςΕπιλογής ΚατεύθυνσηςΧειμερινή-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕφαρμογές Κοινωνικής Δικτύωσης
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600128143
Τύπος Μαθήματος
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα έχουν: 1. κατανοήσει τις βασικές θεωρίες κοινωνικής δικτύωσης 2. κατανοήσει τις συνέπειες της χρήσης των κοινωνικών δικτύων. 3. αποκτήσει τις βασικές δεξιότητες χρήσης εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα διαπραγματεύεται το θέμα της κοινωνικής δικτύωσης. Αρχικά γίνεται μια θεωρητική εισαγωγή στην κοινωνική δικτύωση, στα είδη αλλά και στην εξέλιξη που παρουσίασε στο σύντομο χρόνο ζωής της. Επίσης μελετούνται ειδικές περιπτώσεις κοινωνικής δικτύωσης, το θέμα του παραγόμενου υλικού από χρήστες (user generated content), η οικοδόμηση και διαχείριση (moderation) της κοινότητας, καθώς και η περίπτωση των forums . Το κύριο μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει πρακτική εφαρμογή σε γνωστές εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης (Twitter, Facebook, Google+, Linkedin, Youtube, Flickr, Instagram, κ.α.) με έμφαση στη χρήση τους για τη εμπλουτισμό των παραγόμενων ειδήσεων, την αύξηση της διείσδυσης τους στο κοινό και την παρακολούθηση του κοινωνικού τους αντικτύπου. Δομή του μαθήματος: • Εισαγωγικές Έννοιες • Δημοφιλή Κοινωνικά Δίκτυα • Online Κοινότητες • Λογισμικό δημιουργίας Φόρουμ • Blogs • Facebook • Google+ • LinkedIn • Twitter • Κοινωνικά Δίκτυα πολυμεσικού περιεχομένου (YouTube, SoundCloud, Flickr κλπ.) • Δημιουργία περιεχομένου από τους χρήστες • Εργαλεία για ανακάλυψη πληροφοριών και διαχείριση πολλαπλών λογαριασμών • Εργαλεία για την παρακολούθηση του κοινωνικού αντικτύπου • Ο ρόλος των κινητών τηλεφώνων στην κοινωνική δικτύωση
Λέξεις Κλειδιά
κοινωνικά μέσα, κοινωνική δικτύωση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων361,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών502
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εργαστηριακές ασκήσεις με βαρύτητα στον τελικό βαθμό 50% και δύο εργασίες με βαρύτητα στον τελικό βαθμό επίσης 50%.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Συνδεδεμένοι, N.CHRISTAKIS, J.FOWLER, ΑΛ. ΜΑΜΑΛΗΣ & ΣΙΑ Ο.Ε, 2010
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Β. Συμπληρωματική Βιβλιογραφία - Networks, Crowds, and Markets: Reasoning about a Highly Connected World, D. Easley, J. Kleinberg, Cambridge University Press, 2010 - Social Media: A Critical Introduction, Christian Fuchs, SAGE Publications, 2013 - Social Networking Spaces: From Facebook to Twitter and Everything In Between, Todd Kelsey, Apress, 2010 - The Art of Community, Jono Bacon, O’Reilly Media, 2012 - The social media marketing book, Dan Zarrella, O’Reilly Media, 2010 - The Wealth of Networks: How Social Production Transforms Markets and Freedom, Yochai Benkler, Yale University Press, 2006
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-09-2018