Δημόσιες σχέσεις & επικοινωνία (Θ/A)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔημόσιες σχέσεις & επικοινωνία (Θ/A) / Public Relations and Communication
ΚωδικόςΜΜ0300
ΣχολήΟικονομικών και Πολιτικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΦανή Γαλατσοπούλου
Γνωστικό ΑντικείμενοΜΜΕ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID140000198

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοσιογραφίας & Μ.Μ.Ε. (2011-2020)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 82
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μέσα Μαζικής ΕπικοινωνίαςΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης536
ΔημοσιογραφίαςΕπιλογής ΚατεύθυνσηςΧειμερινή-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔημόσιες σχέσεις & επικοινωνία (Θ/A)
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600128157

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΑμφιθέατρο ΝΟΕ
ΌροφοςΌροφος 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 212 - ΝΟΠΕ 2ος όροφος (277)
ΗμερολόγιοΤρίτη 08:15 έως 11:30
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΓΕ0100 Εισαγωγή στην επικοινωνία
  • ΓΕ0500 Οικονομία των ΜΜΕ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχοι Μαθήματος - Να διακρίνουν οι φοιτητές τα διαφορετικά συγγενή επικοινωνιακά επαγγέλματα - Να ταυτοποιήσουν τους όρους και τις επαγγελματικές προϋποθέσεις άσκησης και επιτυχίας στις καλώς νοούμενες ΔΣ - Να εννοήσουν τη σπουδαιότητα των επαγγελματικών ασυμβίβαστων - Να αρχίζουν να συνειδητοποιούν την αξία της επαγγελματικής ταυτότητας και του επαγγελματισμού στο πεδίο - Να τολμήσουν να αρχίσουν να οικοδομούν προϋποθέσεις δυναμικού επαγγελματικού προφίλ στο πεδίο, μέσω των ασκήσεων προσομοίωσης επαγγελματικών ρόλων Mαθησιακά Αποτελέσματα (από 3-6, με αριθμούς ) Θεωρητικές γνώσεις Ικανότητα εκπόνησης προγράμματος ΔΣ Τεχνικές δεξιότητες προβολής σε μεμονωμένα μέσα ή πολυμέσα Ανάπτυξη δημιουργικότητας και δεδομένων επιτυχούς επαγγελματισμού
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αναπτύσσεται η φιλοσοφία για τη συστηματική συγκρότηση και μελέτη των Δημοσίων Σχέσεων (Δ.Σ.). Ερμηνεύονται οι στρατηγικές προβολής ιδιωτικών και δημόσιων φορέων αλλά και ιδιωτών με βάση τις κεντρικές αρχές του κλάδου, δηλαδή, της καλώς νοούμενης δημοσιότητας, της κοινωνικής ευθύνης και της διαφάνειας. Αναλύονται επιχειρησιακές έννοιες όπως της ‘ομάδας στόχευσης’, των ‘εσωτερικών’ και ‘εξωτερικών’ Δ.Σ. και της ‘νομιμοποίησης’ / ‘καταξίωσης’. Παρουσιάζεται η εξελικτική πορεία του κλάδου ιστορικά, ενώ εστιάζονται οι προοπτικές και ο ρόλος των Δ.Σ. στην εποχή του παγκοσμιοποιημένου ανταγωνισμού. Επισκοπείται και αναλύεται ο επαγγελματικός κώδικας δεοντολογίας των Δ.Σ. και η τήρησή του ιδιαίτερα υπό το φως των πιεστικών σύγχρονων τάσεων απορρύθμισης. Αντιδιαστέλλονται οι Δ.Σ. από την άσκηση συγγενών / συναφών επαγγελμάτων και παρουσιάζονται μοντέλα άσκησης Δ.Σ. σε πραγματικές και δυνητικές συνθήκες (προσομοίωση) στο πλαίσιο πρακτικών ασκήσεων. Το μάθημα ολοκληρώνεται με την εξέταση των κριτικών προσεγγίσεων αναφορικά με την πρακτική των Δ.Σ.
Λέξεις Κλειδιά
Δημόσιες Σχέσεις, Επικοινωνία, Κοινή Γνώμη, Προπαγάνδα, Διαφήμιση, Μαρκετινκγ, Διαδίκτυο, Κοινωνικά Μέσα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
  • βιωματικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις923,7
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Καλλιτεχνική δημιουργία
Σύνολο923,7
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η τελική βαθμολογία του μαθήματος εξάγεται κατά 50 % από τη Γραπτή Εξέταση στο τέλος του εξαμήνου και κατά το υπόλοιπο 50 % από την αξιολόγηση της επίδοσης στην Πρακτική Ομαδική Εργασία αλλά και τη γενικότερη συμμετοχή στις διαλέξεις και τις ασκήσεις του μαθήματος. Έτσι, κάθε φοιτητής/τρια οφείλει να συμμετάσχει στις επιμέρους εργαστηριακές ασκήσεις αλλά και στην εκπόνηση μιας συλλογικής εργασίας η οποία πρέπει οπωσδήποτε να παρουσιαστεί και να υποστηριχτεί δημόσια στην αίθουσα. Όσοι φοιτητές/τριες ενδιαφέρονται μπορούν, εθελοντικά, να εκπονήσουν και ατομική εργασία η αξιολόγηση / βαθμολογία της οποίας μπορεί να βελτιώσει τον τελικό συνολικό βαθμό.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Μαγκλιβέρας Κ. Διονύσης. (1997). Δημόσιες Σχέσεις, 10η έκδοση, Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση ΑΕΒΕ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Καϊτατζή – Whitlock, Σ. (2010). Μορφές και Μέσα Πολιτικής Επικοινωνίας. Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις University Press Α.Ε. 2. Καϊτατζή – Whitlock, Σ. (2008). «Επικοινωνιακή Πολιτική και Δημόσιες Σχέσεις στην Εποχή του Κυβερνοχώρου» στο Επικοινωνία στον 21ο αιώνα, Ελλάδα Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων Βορείου Ελλάδος (Ε.ΔΗ.Σ.Β.Ε.), σελ. 99 – 125 3. Καϊτατζή – Γουίτλοκ, Σοφία. (2008). «Δημόσια Επικοινωνία και Δημόσιες Σχέσεις σε Κρίση Νομιμοποίησης», στο επιστημονικό περιοδικό Ζητήματα Επικοινωνίας, Τεύχος 8, Ελλάδα Αθήνα: Έκδοση Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Εφαρμοσμένης Επικοινωνίας / Εκδόσεις Καστανιώτη Α.Ε., σελ. 8 – 27. 6. Barthan, Nilanjana & Weaver, C. Kay. (2010). Public Relations in Global Cultural Contexts – Multi-paradigmatic Perspectives. USA: Routledge Publications. 7. Baskin, Otis, Aronoff, Craig & Lattimore, Dan. (2001). Δημόσιες Σχέσεις – Το Επάγγελμα και η Άσκησή του, (επι. Δ. Μαγκλιβέρας), Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση. 8. Bernays, L. Edward. (2010). Crystallizing Public Opinion, USA: Ig Publications. 9. Bernays, L. Edward. (2007). Propaganda, USA: Filiquarian Publications. 10. Bernays, L. Edward. (2004). Public Relations, USA: Kessinger Publications. 11. Boorstin, J. Daniel. (1991). «Από τη Συλλογή Ειδήσεων στην Κατασκευή Ειδήσεων», στο Συλλογικό Τόμο (επιμ. Κώστας Λιβιεράτος, Τάκης Φραγκούλης). (1991). Το Μήνυμα του Μέσου: Η έκρηξη της Μαζικής Επικοινωνίας, 4η έκδοση, Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Αλεξάνδρεια, σελ. 157. 12. Chiara, Valentini & Nesti, Georgia. (2010). Public Communication in the European Union – History, Perspectives and Challenges. U.K.: Cambridge Scholars Publishing. 13. Curtis, Adam. (2009). The Century of the Self – Sigmund Freud. DVD (240΄), Studio Big D Films. 14. Curtis, Adam. (2002). The Century of the Self. TV Mini Series Documentary (240΄), BBC / UK. 15. Cutlip, M. Scott, Center, H. Allen & Broom, M. Glen. (2005). Effective Public Relations, (9η έκδοση), Prentice Hall Publications. 16. Edwards, Lee & Hdges, E. M. Caroline. (2011). Public Relations, Society and Culture – Theoretical and Empirical Explorations. USA: Routledge Publications. 17. Fearn – Banks, Kathleen. (2010). Crisis Communication – A Casebook Approach, (4η έκδοση), USA: Routledge Publications. 18. Franklin, Bob, Hogan, Mike, Langley, Quentin & Mosdell, Nick. (2009). Key Concepts in Public Relations. U.K.: Sage Publications. 19. Hammad, Ahmed Ibrahim. (2005). Θεωρία και πρακτική των δημοσίων σχέσεων στους κυβερνητικούς οργανισμούς της Παλαιστίνης: η διαμόρφωση της εθνικής εικόνας σε ένα κυρίαρχο κράτος. Ψηφιοποιημένη Διδακτορική Διατριβή, Βιβλιοθήκη Α.Π.Θ. [online] http://invenio.lib.auth.gr/record/47515/files/gri-2006-744.pdf 20. Heath, L. Robert, Toth, L. Elisabeth & Waymer, Damion. (2009). Rhetorical and Critical Approaches to Public Relations II, (2η έκδοση), USA: Routledge Publications. 21. Hendrix, A. Jerry, Hayes, C. Darrell & Kumar, Pallavi Damani. (2013). Public Relations Cases, (9η έκδοση), USA: Wadsworth Cengage Learning. 22. Hendrix, A. Jerry. (2008). Δημόσιες Σχέσεις – Μελέτες Περιπτώσεων, (επιμ. Πρ. Γιαννάς), Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Έλλην. 23. Hobsbawm, Julia. (2010). Where the Truth Lies: Trust and Morality in the Business of PR, Journalism and Communications, 2η έκδοση, U.K. London: Atlantic Books. 24. Ihlen, Qyvind, Van Ruler, Betteke & Fredriksson, Magnus. (2009). Public Relations and Social Theory – Key Figures and Concepts. USA: Routledge Publications. 25. Kleine, Stephen, Leiss, William, Botterill, Jacqueline & Jully, Sut. (2008). Διαφήμιση και Επικοινωνία – Η Κατανάλωση στην Εποχή των Μέσων Επικοινωνίας, (μετ. Κ. Μεταξά), Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Καστανιώτη. 26. L’ Etang, Jacquie. (2007). Public Relations: Concepts, Practice and Critique. U.K.: Sage Publications. 27. Lippman, Walter. (2007). Public Opinion. NuVision Publications. 28. Lippman, Walter. (1922). Public Opinion. Harcout Publications. 29. Mallinson, William. (2000). Public Lies and Private Truths – An Anatomy of Public Relations. Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Leader Books. 30. Marlow, Eugene. (1998). Ηλεκτρονικές Δημόσιες Σχέσεις. Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Σταμούλη. 31. Matthews, Kelly. (2013). Public Relations – Strategic Social Media. USA: Routledge Publications. 32. Moloney, Kevin. (2006). Rethinking Public Relations – The Spin and the Substance, (2η έκδοση), USA: Routledge Publications. 33. Morris, Trevor & Goldsworthy, Simon. (2008). Public Relations for the new Europe. China: Palgrave Macmillan Publications. 34. Morris, Trevor & Goldsworthy, Simon. (2007). Public Relations for Asia. China: Palgrave Macmillan Publications. 35. Oliver, Sandra. (2009). Public Relations Strategy, (3η έκδοση), PR in Practice Series / Kogan Page Ltd Publications. 36. Oliver, Sandra. (2007). Public Relations Strategy, (2η έκδοση), PR in Practice Series / Chartered Institute of Public Relations / Kogan Page Ltd Publications. 37. Riggulsford, Myc. (2013). Health and Medical Public Relations. USA: Routledge Publications. 38. Seitel, P. Frazer. (2011). Practice of Public Relations, (11η έκδοση), NYC: Prentice Hall, Inc. 39. Smith, D. Ronald. (2009). Strategic Planning for Public Relations, (3η έκδοση), NYC: Routledge. 40. Solis, Brian & Breakenridge, Deirdre. (2009). Putting the Public Back in Public Relations: How Social Media Is Reinventing the Aging Business of PR. U.S.A.: FT Press Publications. 41. Sriramesh, Krishnamurthy & Vercic, Dejan. (2012). Culture and Public Relations. USA: Routledge Publications. 42. Stromback, Jesper & Kiousis, Spiro. (2011). Political Public Relations – Principles and Apllications. USA: Routledge Publications. 43. Tench, Ralph & Yeomans, Liz. (2009). Exploring Public Relations, (2η έκδοση), U.K.: Pearson Education Limited Publications. 44. Theaker, Alison. (2012). The Public Relations Handbook. NY: Routledge Publications. 45. Theaker, Alison & Yaxley, Heather. (2012). The Public Relations Strategic Toolkit. USA: Routledge Publications. 46. Tye, Larry. (2002). The Father of Spin Edward L. Bernays and The Birth of Public Relations. NYC: Picador Publicatons. 47. Wilcox, L. Dennis & Cameron, T. Glen. (2011). Public Relations – Strategies and Tactics, (10η έκδοση), Allyn and Bacon Publications. 48. Wilcox, L. Dennis, Ault, H. Phillip & Agee, K. Warren. (2004). Δημόσιες Σχέσεις – Στρατηγικές και Τεχνικές, (επιμ. Ν. Σαρρής), Ελλάδα Αθήνα: Έλλην / Γ. Παρρίκος και Σια Ε.Ε. 49. Windahl, Sven, Olson, J. Tean & Signitzer, Benno. (1999). Εφαρμοσμένη Επικοινωνία – Μία εφαρμογή στον Επικοινωνιακό Σχεδιασμό, (επιμ. Στ. Παπαθανασόπουλος), Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Καστανιώτη. 50. Wolton, Dominique. (2005). Σκέψεις για την Επικοινωνία. Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Σαββάλα. 51. Voyer, Jean Pierre. (2000). Εισαγωγή στην Επιστήμη της Δημοσιότητας, (επιμ. Γ. – Ι. Μπαμπασάκης), Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις . 52. Δεριζιώτης, Χρήστος, Χαροκόπος, Γιάννης & Σκυφτός, Κυριάκος. (2006). Επιχειρησιακή Επικοινωνία – Από τη Θεωρία στην Πράξη, Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Σοφία Α.Ε.. 53. Δήμου, Νίκος. (1990). Ο δρόμος της Επικοινωνίας, Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Νεφέλη. 54. Ζέρβα, Μαγδαληνή Βιολέτα. (2000). Δημόσιες Σχέσεις στην Κοινωνία της Πληροφορίας, Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Anubis. 55. Ιατρίδης, Μάνος. (2010). Η Πρώτη Δοκιμή. Ελλάδα Θεσσαλονίκη: Τεχνικό Μουσείο Θεσσαλονίκης . [online] http://www.tmth.gr/printedmedia/44-2010-02-03-12-51-53/242-h-proti-dokimi?format=pdf 56. Κουτούπης, Π. Θαλής. (2004). Πρακτικός Οδηγός Δημοσίων Σχέσεων, Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Σάκκουλα. 57. Λιαρόπουλος, Λυκούργος. (2007 & 2010). Οργάνωση Υπηρεσιών και Συστημάτων Υγείας, (Α΄ & Β΄ Τόμος), Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Βήτα Ιατρικές Εκδόσεις ΜΕΠΕ. & 58. Λύτρας, Ν. Περικλής. (2008). Δημόσιες Σχέσεις και Επικοινωνία στον Τουρισμό, Ελλάδα Αθήνα: Interbooks / Εκδόσεις Νικητόπουλος Ε. και Σια Ο.Ε. 59. Λύτρας, Ν. Περικλής. (1988). Οι Δημόσιες Σχέσεις στο Δημόσιο Τομέα, Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Interbooks. 60. Μαγνήσαλης, Γ. Κώστας. (2003). Δημιουργική Σκέψη – Θεωρία, Τεχνική, Ασκήσεις, Τεστ, Παιχνίδια, Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα. 61. Μαγνήσαλης, Γ. Κώστας. (2002). Δημόσιες Σχέσεις – Θεωρία και Τεχνική των Σχέσεων με το Κοινό. Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Interbooks. 62. Μαγνήσαλης, Γ. Κώστας. (2001). Δημόσιες Σχέσεις του Δημοσιογράφου. Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Interbooks. 63. Μαγνήσαλης, Γ. Κώστας. (1995). Ο Προγραμματισμός στις Δημόσιες Σχέσεις, Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Interbooks. 64. Μπαντιμαρούδης, Φιλήμων. (2011). Πολιτιστική Επικοινωνία: Οργανισμοί – Θεωρίες – Μέσα, Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική. 65. Μπαντιμαρούδης, Φιλήμων. (2001). Σύντομη Ιστορία της Επικοινωνίας, Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση. 66. Μπούνια, Αλεξάνδρα. (2009). Στο Παρασκήνιο του Μουσείου, Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη. 67. Ξύγγη, Μαντώ. (2012). Δημόσιες Σχέσεις – Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Πρακτικές Εφαρμογές, Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Προπομπός. 68. Παπατριανταφύλλου, Γιώργος. (2011). Εταιρική Εικόνα, Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Σταμούλη. 69. Παυλίδης, Μάνος. (2000). Πολιτισμική Επικοινωνία. Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Εξάντας. 70. Σκλαβούνης, Ν. Γεώργιος. (1999). Ολοκληρωμένες Δημόσιες Σχέσεις και Ελληνική Πραγματικότητα, Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Έλλην. 71. Τσιλιγιάννης, Α. Κωνσταντίνος. (2006). Οι Δημόσιες Σχέσεις του Περικλή. Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Κυρομάνος. 72. Φαναριώτης, Παναγιώτης. (2010). Επιχειρησιακή Επικοινωνία, Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Σταμούλης. 73. Φερούσης, Σ. Δημήτρης. (1988). Η Δεοντολογία των Δημοσίων Σχέσεων, Ελλάδα Αθήνα: Εκδόσεις Interbooks.
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-02-2014