Διαφήμιση και Επικοινωνία (Θ/A)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔιαφήμιση και Επικοινωνία (Θ/A) / The Language of Advertising
ΚωδικόςΜΜ0500
ΣχολήΟικονομικών και Πολιτικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΒασίλειος Βαμβακάς
Γνωστικό ΑντικείμενοΜΜΕ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID140000200

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοσιογραφίας & Μ.Μ.Ε. (2011-2020)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 64
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μέσα Μαζικής ΕπικοινωνίαςΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης746
ΔημοσιογραφίαςΕπιλογής ΚατεύθυνσηςΧειμερινή-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔιαφήμιση και Επικοινωνία (Θ/A)
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600128159

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΑμφιθέατρο ΝΟΕ
ΌροφοςΌροφος 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 212 - ΝΟΠΕ 2ος όροφος (277)
ΗμερολόγιοΤρίτη 11:30 έως 14:45
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
το ΜΑΘΗΜΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2012-13 ηταν εναιο με το μαθημα ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ -ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΚΩΔ. ΔΗ3100
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Θα γνωρίζουν Ιστορία της διαφήμισης σε σχέση με την ανάπτυξη των ΜΜΕ Θα αναγνωρίζουν τις στρατηγικές των διαφημιστικών μηνυμάτων στην πάροδο των ετών Θα εξοικειωθούν με τις Θεωρίες της Επικοινωνίας που εφαρμόζονται στη Διαφήμιση και Ανάλυση διαφημιστικού μηνύματος: σημειολογική προσέγγιση, ανάλυση λόγου-περιεχομένου, πλαισίωση Θα μελετούν τις επιδράσεις των διαφημίσεων στο κοινό Θα αναλύουν πρότυπα και στερεότυπα στο διαφημιστικό κώδικα Θα γνωρίζουν τη σχέση μεταξύ διαφήμισης, καταναλωτικής κουλτούρας μόδας και τέχνης Θα κατανοούν τη σχέση μεταξύ διαφήμισης και οικονομίας, κρίσης και ανάπτυξης Θα μπορούν να διαχωρίσουν τα είδη διαφήμισης, προπαγάνδας και πολιτικής επικοινωνίας Θα μπορούν να εφαρμόσουν στρατηγικές διαφήμισης στη δημόσια και κοινωνική επικοινωνία
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Με το μάθημα αυτό αναλύεται η σχέση διαφήμισης και ΜΜΕ, η σημασία και ο ρόλος της διαφήμισης στο διαδίκτυο, στον τύπο και, κυρίως, στην τηλεόραση από τη σκοπιά της επιστήμης της επικοινωνίας. Γίνεται αναφορά στην ιστορία της διαφήμισης, στα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της γλώσσας, στους κώδικες των διαφημιστικών μηνυμάτων, στις θεωρίες της μαζικής επικοινωνίας που εφαρμόζονται στη διαφημιστική επικοινωνία, στους ρόλους της διαφήμισης σε σχέση με το φύλο και το παιδί και στη συμπεριφορά και στάση κοινού ως προς τη διαφήμιση.
Λέξεις Κλειδιά
Διαφημιση, , καταναλωση, προτυπα διαφημισεων, επικοινωνιακη προσεγγιση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις230,9
Εργαστηριακή Άσκηση160,6
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων50,2
Συγγραφή εργασίας / εργασιών200,8
Σύνολο642,6
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές καλούνται από την αρχή του εξαμήνου να διαλέξουν μεταξύ δύο τρόπων αξιολόγησης: Α. Συστηματική παρακολούθηση του μαθήματος (συμμετοχή τουλάχιστον σε 9 μαθήματα), συμμετοχή στις εργαστηριακές ασκήσεις, υποβολή απαλλαχτικής επιστημονικής ερευνητικής εργασίας στο τέλος του εξαμήνου και παρουσίαση και δημόσια υποστήριξή της στη διάρκεια του εξαμήνου. Η εργασία μπορεί να είναι ατομική ή ομαδική ανάλογα με τις απαιτήσεις του θέματος (μέγεθος κειμένου 3500-5000 λέξεις). Η τελική βαθμολογία προκύπτει κατά 50% από την τελική εργασία και κατά 50% από τη συμμετοχή και την αξιολόγηση στο εφαρμοσμένο/εργαστηριακό μέρος (περιλαμβανομένης της παρουσίασης της εργασίας). Β. Γραπτές εξετάσεις. Στην περίπτωση αυτή οι φοιτητές θα κληθούν να απαντήσουν δύο από τα τρία προτεινόμενα θέματα που θα προκύπτουν από την εξεταστέα ύλη του μαθήματος. Για τους φοιτητές που έχουν βιβλίο από τον Εύδοξο διαφορετικό από το προσφερόμενο τη φετινή χρονιά θα υπάρχουν ειδικά θέματα. Η τελική βαθμολογία προκύπτει 100% από τη γραπτή εξέταση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Leiss W., Kline S., Jhally S., Διαφήμιση και επικοινωνία. Η κατανάλωση στην εποχή των μέσων επικοινωνίας, Καστανιώτης, Αθήνα, 2005
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Dyer G., H διαφήμιση ως επικοινωνία, Πατάκης, Αθήνα, 1992 Τζάλυ Σ., Οι κώδικες της διαφήμισης, Καστανιώτης, Αθήνα, 1997 Δουλκέρη Τ., Κοινωνιολογία της Διαφήμισης, Παπαζήσης, Αθήνα 2002 Δουλκέρη Τ., Διαφήμιση και Επικοινωνία –Εμπειρική Έρευνα Κοινής Γνώμης, Παπαζήσης, Αθήνα 200. Baudrillard B., H καταναλωτική κοινωνία, Νησίδες, Σκόπελος 2000 Eco, E., Η ιστορία της ομορφιάς, Καστανιώτης, 2004. McQuail, D. Εισαγωγή στην Θεωρία της Μαζικής Επικοινωνίας, Καστανιώτης, Αθήνα 1997 Χυδίρογλου, Α. Ο λόγος στη διαφήμιση, Ερμής, Αθήνα 2006 Βαμβακάς, Β. Εκλογές και επικοινωνία στη μεταπολίτευση. Πολιτικότητα και θέαμα, Σαββάλας, Αθήνα, 2007. Χαιρετάκης, Μ., Τηλεόραση και διαφήμιση, Σάκκουλας, Αθήνα, 1997 Χατζηθωμάς Λ., Το χιούμορ στην τηλεοπτική διαφήμιση, University Studio Press, Θεσσαλονίκη, 2008 Χαιρετάκης, Μ., ΜΜΕ, διαφήμιση και κατανάλωση: Η ελληνική περίπτωση 2000-2010, Ελληνική Εταιρεία Πολιτικής Επιστήμης, Αθήνα 2014 Goffman, E., Gender Advertisements, Harper & Row, Publishers, NY, 1979 Williamson J., Decoding advertisements. Ideology and meaning in advertising, Marion Boyars, Λονδίνο, ΝΥ, 1978 Featherstone, Μ. Consumer Culture and Postmodernism Theory, Culture & Society Sage Publications, 1991 Cook G., Τhe discourse of advertising, Routledge, Λονδίνο, ΝΥ, 1992 Jennifer Craik, The face of fashion, Cultural studies in fashion, Routledge London 1993 Lipovetsky G., The Empire of fashion. Dressing modern democracy, Princeton university press, New Jersey, 1994 Periklis P., Kakavoulia Μ., «Pastiche and Parody in Greek Radio Advertisements», Journal of Modern Greek Studies, Volume 28, Number 1, May 2010, pp. 121-145 Vigarello, G. Η ιστορία της ομορφιάς. Το σώμα και η τέχνη του καλλωπισμού από την Αναγέννηση ως σήμερα, Αλεξάνδρεια, Αθήνα, 2007
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-09-2017