Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα μπορούν να: Περιγράφουν και να κατανοούν τις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις της ψυχολογίας των μέσων, Συγκρίνουν και να αξιολογούν τις διαφορετικές θεωρητικές προσεγγίσεις, Εφαρμόζουν και να συνθέτουν θεωρητικές προσεγγίσεις για την ερμηνεία και εξήγηση επικοινωνιακών φαινομένων.
Επίσης θα μπορούν να Αναζητούν, εντοπίζουν και να αξιολογούν την επιστημονική βιβλιογραφία, Αναπτύσσουν και να δημιουργούν παρουσιάσεις με τη χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας, Συγγράφουν επιστημονικά κείμενα σύμφωνα με τους αποδεκτούς ακαδημαϊκούς κανόνες
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχοι του μαθήματος είναι η κατανόηση, μάθηση, και εφαρμογή της οπτικής της ψυχολογίας των μέσων. Επίσης είναι η παρουσίαση, συζήτηση και αξιολόγηση: (α) των σχετικών ψυχολογικών θεωριών, και (β) των ψυχολογικών διαδικασιών και μηχανισμών που εξηγούν τις χρήσεις και τις επιδράσεις των μέσων επικοινωνίας στις στάσεις, τη συμπεριφορά και τη κοσμοθεωρία του κοινού. Έμφαση δίνεται, πέρα από το εάν τα μέσα επηρεάζουν το κοινό, στο πότε, κάτω από ποιες συνθήκες, και με ποιο τρόπο συμβαίνει κάτι τέτοιο.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Bryant, J., & Thompson, S. (2002). Fundamentals of media effects. New York: McGraw. [HN 90 .M3 B79 2002]
Giles, D. (2003). Media psychology. London: Erlbaum. [P96.P75G55]
Harris, R. J. (2009). A cognitive psychology of mass communication (5th ed.). Hillsdale, NJ: Erlbaum. [P96.P75H37 1993] P96.P75 H37 2009