Ηλεκτρονικά MME

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΗλεκτρονικά MME / Electronic Mass Media Technology (specialization Journalism)
ΚωδικόςΓΕ1800
ΣχολήΟικονομικών και Πολιτικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Καλλίρης
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΕΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID140000019

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοσιογραφίας & Μ.Μ.Ε. (2011-2020)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 194
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓενικόςΥποχρεωτικό635

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΗλεκτρονικά MME
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600128198

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΑμφιθέατρο ΝΟΕ
ΌροφοςΌροφος 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 212 - ΝΟΠΕ 2ος όροφος (277)
ΗμερολόγιοΤρίτη 11:30 έως 14:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα: - έχουν αποκτήσει γνώσεις για τις διάφορες τεχνολογίες και εφαρμογές των οπτικοακουστικών μέσων, με έμφαση στον χώρο της Επικοινωνίας και Δημοσιογραφίας, - έχουν κατανοήσει τις βασικές τεχνολογικές αρχές που διέπουν τα οπτικοακουστικά μέσα, δηλαδή των τεχνολογιών ραδιοφωνικής και τηλεοπτικής παραγωγής και μετάδοσης, - έχουν αποκτήσει τεχνογνωσία και θεωρητικό υπόβαθρο για τον εξοπλισμό καταγραφής και επεξεργασίας οπτικοακουστικού περιεχομένου, - έχουν αποκτήσει τεχνογνωσία και θεωρητικό υπόβαθρο στον σχεδιασμό, την οργάνωση και λειτουργία τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών, - είναι σε θέση να αξιολογήσουν τις δυνατότητες και τις απαιτήσεις των διαφόρων μορφών οπτικοακουστικής πληροφορίας και των αντίστοιχων Μέσων που χρησιμοποιούνται στη Δημοσιογραφία και τη Διαμεσική Επικοινωνία.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή στα Ηλεκτρονικά ΜΜΕ και στις τεχνολογίες του ήχου και της εικόνας, ξεκινώντας από την περιγραφή και πρόσληψη των οπτικοακουστικών φαινομένων και ερεθισμάτων (φυσιολογία όρασης – ακοής), τη «σύλληψη» αυτών των φαινομένων για τη δημιουργία των ηλεκτρικών σημάτων (ηλεκτρακουστική και φωτοηλεκτρική μετατροπή), την καταγραφή, επεξεργασία και μετάδοση των ραδιοτηλεοπτικών σημάτων (διαδικασίες επεξεργασίας-συναρμογής κατά τις φάσεις παραγωγής / μετα-παραγωγής, τεχνικές μετάδοσης - διαμόρφωσης, ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί πομποί και δέκτες). Επίσης παρουσιάζονται οι λειτουργικές και τεχνικές προδιαγραφές των χώρων (στούντιο), του οπτικοακουστικού εξοπλισμού, αλλά και οι ειδικότητες προσωπικού που συναντώνται στα Ηλεκτρονικά ΜΜΕ.
Λέξεις Κλειδιά
ήχος, ακουστική, ραδιόφωνο, φωτισμός, κάμερες-εικονοληψία, βίντεο-τηλεόραση, ραδιοτηλεοπτική παραγωγή - μετάδοση, αρχές ψηφιοποίησης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση διαφανειών (PowerPoint) κατά την διδασκαλία του μαθήματος. Παροχή επιπλέον υλικού μέσω της πλατφόρμας elearning.auth.gr (moodle). Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω email καθώς και των εργαλείων επικοινωνίας που παρέχονται από τη πλατφόρμα elearning.auth.gr. Αξιολόγηση μέσω ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών στη πλατφόρμα του elearning.auth.gr.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Εργαστηριακή Άσκηση100,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων401,6
Φροντιστήριο60,2
Εξετάσεις301,2
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελικές γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Γ. Παπανικολάου, Γ. Καλλίρης, Μ. Ματσιώλα, “Ηλεκτρονικά ΜΜΕ – Ραδιόφωνο”, διδακτικές σημειώσεις, Τμ. Δημοσιογραφίας και MME ΑΠΘ, online: http://e-media.jour.auth.gr, Θεσσαλονίκη, 2003. 2. Γ. Παπανικολάου, Γ. Καλλίρης, “Ηλεκτρονικά ΜΜΕ – Τηλεόραση”, διδακτικές σημειώσεις, Τμ. Δημοσιογραφίας και MME ΑΠΘ, online: http://e-media.jour.auth.gr, Θεσσαλονίκη, 2003.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Καλλίρης Γ. & Δημούλας Χ., Ηλεκτρονικά ΜΜΕ, Ανοικτά Μαθήματα ΑΠΘ, Τμ. Δημοσιογραφίας και MME ΑΠΘ, 2013, online (τελευταία πρόσβαση στις 26/9/2015): https://opencourses.auth.gr/courses/OCRS105/ 2. Δημούλας Χ., “Τεχνολογίες συγγραφής και διαχείρισης πολυμέσων: Τεχνικές μη γραμμικής αφήγησης στα νέα ψηφιακά μέσα”, βιβλίο στο πρόγραμμα συγγραφής ακαδημαϊκών συγγραμμάτων "kallipos" (www.kallipos.gr), ISBN: 978-960-603-221-9 (498 σελ.), Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (ΣΕΑΒ), 2015, https://repository.kallipos.gr/handle/11419/4343, [κεφάλαια 1 (1.2), 5, 6]. 3. Σκοπετέας, Ιωάννης, (2016), «Κάμερα, Φως & Εικόνα στην ψηφιακή οπτικοακουστική καταγραφή (Κινηματογράφος, Τηλεόραση, Νέα Μέσα) 4. Hausman, C., Messere, F., Benoit, P. & O’Donnell, L. (2016), Modern Radio & Audio Production, Programming and Performance, 10th edition, Cengage Learning 5. Stewart, P. & Alexander, R. (2016), Broadcast Journalism, Techniques of Radio and Television News, 7th edition, Focal Press, Boston 6. McLeish, R & Link, J. (2016), Radio production, sixth edition, Focal Press 7. Boyd, A. (1990), Broadcast Journalism, Techniques of radio and TV news, Heinemann Professional Publishing.
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-11-2020