Writing for the Broadcast Media

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςWriting for the Broadcast Media / Writing for the Broadcast Media
ΚωδικόςΓΕ3000
ΣχολήΟικονομικών και Πολιτικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΜαρίνα Τζωαννοπούλου
Γνωστικό ΑντικείμενοΞΕΝΟΓΛΩΣΣΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID140000031

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοσιογραφίας & Μ.Μ.Ε. (2011-2020)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 94
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μέσα Μαζικής ΕπικοινωνίαςΕπιλογή της Άλλης ΚατεύθυνσηςΕαρινό-5
ΔημοσιογραφίαςΕπιλογής ΚατεύθυνσηςΕαρινό-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςWriting for the Broadcast Media
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600128202

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΑμφιθέατρο ΝΟΕ
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 4 - ΝΟΠΕ 1ος όροφος (162)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 09:00 έως 11:30
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
H σύνταξη του κειμένου εκφώνησης εκείνης της είδησης που δεν υποστηρίζεται από ρεπορτάζ (readers/liners) H μετατροπή του έντυπου σε ραδιοτηλεοπτικό λόγο H ανάπτυξη της δεξιότητας της εκφώνησης της ραδιοτηλεοπτικής είδησης H παρουσίαση ενός σύντομου ραδιοτηλεοπτικού δελτίου ειδήσεων
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Oι διαλέξεις, αναλύσεις και ποικίλες δραστηριότητες στην τάξη βασίζονται σε αυθεντικά προγράμματα τοπικών ή δορυφορικών αμερικανικών και αγγλικών ραδιοτηλεοπτικών καναλιών και επικεντρώνονται στα παρακάτω: Στις αξίες/κριτήρια επιλογής ειδήσεων, στις προσδοκίες του κοινού (audience gratifications) και στα χαρακτηριστικά της γραφής της ραδιοτηλεοπτικής είδησης. Στη δομή της ραδιοτηλεοπτικής είδησης, σε συνάρτηση με την κατανομή της πληροφορίας και το βαθμό συνοχής του κειμένου (story structure(s). Στο χρόνο, τη ρηματική όψη, τη φωνή και την επιλογή λεξιλογίου κυρίως σε συνάρτηση με τα χαρακτηριστικά της αμεσότητας, επικαιρότητας, ευθύτητας, αλλά και σε συνάρτηση με τη συνεκτικότητα του κειμένου. Στους δημοσιογραφικούς κανόνες, τις συμβάσεις και τις τεχνικές της ηλεκτρονικής δημοσιογραφίας σε σχέση με τη σύνταξη και το ύφος (writing style) του κειμένου της εκφώνησης. Σε στοιχεία φωνολογίας που χρησιμεύουν στην αποτελεσματική εκφώνηση της ραδιοτηλεοπτικής είδησης. Οι φοιτητές ασκούνται στη παραγωγή ραδιοτηλεοπτικών ειδήσεων στο εργαστήριο ηλεκτρονικών Μ.Μ.Ε. του Τμήματος.
Λέξεις Κλειδιά
ηλεκτρονική δημοσιογραφία, κριτήρια επιλογής ειδήσεων, γραφή και εκφώνηση ραδιοτηλεοπτικής είδησης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση του προγράμματος PowerPoint για τις παραδόσεις του μαθήματος. χρήση του της ηλεκτρονικού περιβάλλοντος e-learning.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Συγγραφή εργασίας / εργασιών150,6
Σύνολο652,6
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Παρακολούθηση μαθημάτων και εργασίες (40%). Τελική εξέταση 60%.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Cremer, C. F., P. O. Keirstead & Richard D. Y. (1996). ENG Television News, New York: McGraw-Hill Companies, Inc. Dominick, J.R. (2010). The Dynamics of Mass Communications: Media in the Digital Age. NJ: Mac-Graw Hill Education. Hicks, W. (1998), 2nd edition. English for Journalists, London & New York: Routledge. Itule, B. D. and D. A. Anderson (1994), 3rd edition. News Writing and Reporting for Today’s Media, New York: McGraw-Hill, Inc. Mencher, M. (1994), 6th edition. News Reporting and Writing. NJ: Brown Publishers. Metzler, K. (1997). Creative Interviewing. Boston: Allyn & Bacon. Stovall, J. G. (2002), 5th edition. Writing for the Mass Media, Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall. Walters, Roger L. (1994). Broadcast Writing, 2nd edition, New York: McGraw-Hill, International Editions. White, Ray (1990). TV News. Building a Career in Broadcast Journalism. NY: Focal Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-04-2016