Μέθοδοι Έρευνας Μαζικής Επικοινωνίας (Θ/A)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜέθοδοι Έρευνας Μαζικής Επικοινωνίας (Θ/A) / Research Methods in Mass Communication
ΚωδικόςΜΜ0400
ΣχολήΟικονομικών και Πολιτικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΝικόλαος Τσιγγίλης
Γνωστικό ΑντικείμενοΜΜΕ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID140000199

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοσιογραφίας & Μ.Μ.Ε. (2011-2020)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 77
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μέσα Μαζικής ΕπικοινωνίαςΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης636
ΔημοσιογραφίαςΕπιλογής ΚατεύθυνσηςΕαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜέθοδοι Έρευνας Μαζικής Επικοινωνίας (Θ/A)
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600128244

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΔημοσιογραφίας (Εγνατίας 46)
ΌροφοςΌροφος 4
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 4Β (330)
ΗμερολόγιοΤρίτη 14:30 έως 17:45
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ο φοιτητής μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος θα είναι σε θέση: 1. Να γνωρίζει τις έννοιες, την ορολογία καθώς και τις μεθόδους που εφαρμόζονται στην έρευνα της μαζικής επικοινωνίας 2. Να μπορεί να αναζητά αποτελεσματικά, να ανακτά και να αξιολογεί κριτικά την υπάρχουσα επιστημονική αρθρογραφία 3. Να μπορεί να επιλέγει την κατάλληλη μέθοδο έρευνας ανάλογα με το ερώτημα που επιθυμεί να διερευνήσει 4. Να σχεδιάζει αποτελεσματικά έρευνες στο χώρο των κοινωνικών επιστημών 5. Να γνωρίζει τις πιθανές αδυναμίες της έρευνας που σχεδιάζει και να βρίσκει τρόπους για να τις θεραπεύσει
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Με το μάθημα αυτό οι φοιτητές-τριες έρχονται σε επαφή με τις διαδικασίες εκπόνησης επιστημονικής έρευνας στο χώρο της μαζικής επικοινωνίας. Πιο συγκεκριμένα, οι φοιτητές-τριες γνωρίζουν και εξοικειώνονται με τις μεθόδους και τις τεχνικές ερευνών που χρησιμοποιούνται στη μαζική επικοινωνία τόσο ποσοτικές (π.χ.έρευνα συσχέτισης, πειραματική έρευνα, έρευνα επισκόπησης), όσο και ποιοτικές (π.χ. ανάλυση περιεχομένου, θεματική ανάλυση, συνέντευξη, ομάδες εστίασης). Μελετούν τη δομή της επιστημονικής έρευνας, τα διάφορα στάδια διεξαγωγής επιστημονικής έρευνας όπως δειγματοληψία, διατύπωση σκοπός, ερευνητικών ερωτημάτων και υποθέσεων, βιβλιογραφικές αναφορές).
Λέξεις Κλειδιά
ερωτημολογιο-συνεντευξη-παρατηρηση-αναλύση περιεχομενου, δειγμα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις522,1
Εργαστηριακή Άσκηση
Πρακτική (Τοποθέτηση)100,4
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο100,4
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων30,1
Εκπόνηση μελέτης (project)90,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών60,2
Εξετάσεις100,4
Σύνολο1004
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Διαρκής αξιολόγηση κατά τη διδασκαλία - Εκπόνηση εργασίας και γραπτή εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Wimmer, R. D., & Dominick, J. R. (2015). Έρευνα στη Μαζική Επικοινωνία: Μια Εισαγωγή (Επιμ. Α. Γαρδικιώτης). Αθήνα: Πεδίο
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2008). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Αθήνα: Εκδόσεις Μεταίχμιο. Creswell, J. W. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση: Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας (2η έκδοση). Αθήνα: Εκδοτικό Όμιλος Ιων. Κυριαζή, Ν. (2011). Η κοινωνιολογική έρευνα: Κριτική επισκόπηση των μεθόδων και των τεχνικών. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο. Ρούσσος, Π., & Τσαούσης, Γ. (2011). Στατιστική στις επιστήμες συμπεριφοράς με τη χρήση του SPSS. Αθήνα: Εκδόσεις Τόπος.
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-05-2019