Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ο φοιτητής μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος
θα είναι σε θέση:
1. Να γνωρίζει τις έννοιες, την ορολογία καθώς και τις μεθόδους που εφαρμόζονται στην έρευνα της μαζικής επικοινωνίας
2. Να μπορεί να αναζητά αποτελεσματικά, να ανακτά και να αξιολογεί κριτικά την υπάρχουσα επιστημονική αρθρογραφία
3. Να μπορεί να επιλέγει την κατάλληλη μέθοδο έρευνας ανάλογα με το ερώτημα που επιθυμεί να διερευνήσει
4. Να σχεδιάζει αποτελεσματικά έρευνες στο χώρο των κοινωνικών επιστημών
5. Να γνωρίζει τις πιθανές αδυναμίες της έρευνας που σχεδιάζει και να βρίσκει τρόπους για να τις θεραπεύσει
Περιεχόμενο Μαθήματος
Με το μάθημα αυτό οι φοιτητές-τριες έρχονται σε επαφή με τις διαδικασίες εκπόνησης επιστημονικής έρευνας στο χώρο της μαζικής επικοινωνίας. Πιο συγκεκριμένα, οι φοιτητές-τριες γνωρίζουν και εξοικειώνονται με τις μεθόδους και τις τεχνικές ερευνών που χρησιμοποιούνται στη μαζική επικοινωνία τόσο ποσοτικές (π.χ.έρευνα συσχέτισης, πειραματική έρευνα, έρευνα επισκόπησης), όσο και ποιοτικές (π.χ. ανάλυση περιεχομένου, θεματική ανάλυση, συνέντευξη, ομάδες εστίασης). Μελετούν τη δομή της επιστημονικής έρευνας, τα διάφορα στάδια διεξαγωγής επιστημονικής έρευνας όπως δειγματοληψία, διατύπωση σκοπός, ερευνητικών ερωτημάτων και υποθέσεων, βιβλιογραφικές αναφορές).
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2008). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Αθήνα: Εκδόσεις Μεταίχμιο.
Creswell, J. W. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση: Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας (2η έκδοση). Αθήνα: Εκδοτικό Όμιλος Ιων.
Κυριαζή, Ν. (2011). Η κοινωνιολογική έρευνα: Κριτική επισκόπηση των μεθόδων και των τεχνικών. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
Ρούσσος, Π., & Τσαούσης, Γ. (2011). Στατιστική στις επιστήμες συμπεριφοράς με τη χρήση του SPSS. Αθήνα: Εκδόσεις Τόπος.