ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ-ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ-ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ / T5-1 GEOGRAPHY AND SPATIAL PLANNING / DEVELOPMENT ISSUES
ΚωδικόςΘ5-1
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΜηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 3ος / Διδακτορικό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Γριτζάς
Γνωστικό ΑντικείμενοΚΥΚΛΟΣ ΚΟΡΜΟΥ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002324

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 122
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό534

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ-ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600128300
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι αφενός η κατανόηση των βασικών φαινομένων / ερωτημάτων που απασχολούν την επιστήμη της Γεωγραφίας και των διαφορετικών προσεγγίσεων που ακολουθούν οι επιμέρους σχολές σκέψης για την ανάλυση και ερμηνεία τους και αφετέρου η σχέση και η εφαρμογή των πορισμάτων της Γεωγραφίας στο χωρικό σχεδιασμό / ανάπτυξη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
• Επιστήμη της Γεωγραφίας: Σχολές σκέψης και η σχέση τους με το κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον εντός τους οποίου αναπτύσσονται. Η εφαρμογή των πορισμάτων της Γεωγραφίας στο χωρικό σχεδιασμό / ανάπτυξη: o Σχολές σκέψης έως τον μεσοπόλεμο (Περιγραφική, Κλασική Περιφερειακή Γεωγραφία, Αναρχικοί Γεωγράφοι, Σχολή του Σικάγο) o Ποσοτική Γεωγραφία o Μεταβατικά Παραδείγματα o Κριτική γεωγραφία o Μεταμοντερνισμός και Γεωγραφία o Πολιτιστική στροφή
Λέξεις Κλειδιά
Γεωγραφία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων66
Εξετάσεις3
Σύνολο108
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο τελικός βαθμός είναι το αποτέλεσμα της πρόσθεσης του βαθμού της γραπτής εξέτασης στο τέλος του εξαμήνου (με άριστα το 10) και του βαθμού της ομαδικής προαιρετικής εργασίας (με άριστα το 3). Η υλοποίηση της εργασίας επαναλαμβάνεται στην περίπτωση που ο/η φοιτητής/τρια αποτύχει στις δύο γραπτές αξιολογήσεις του ακαδημαϊκού έτους).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• Λ. Λεοντίδου, (2011) Αγεωγράφητος χώρα: Ελληνικά είδωλα στις επιστημολογικές διαδρομές της Ευρωπαϊκής Γεωγραφίας, Προπομπός • Τερκενλή, Θ.Σ., Ιωσηφίδης, Θ., Χωριανόπουλος, Ι. (επιμ.) 2007, Ανθρωπογεωγραφία: Άνθρωπος, Κοινωνία και Χώρος. Κριτική
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-11-2017