ΝΕΟΓΝΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΝΕΟΓΝΟΛΟΓΙΑ / Neonatology
ΚωδικόςΙΑ0300
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΕλισάβετ Διαμαντή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID200000298

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΝΕΟΓΝΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600128453
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. Α΄ΝΕΟΓΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΝΤΑΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΙΑ ΝΕΟΓΝ
2. '
3. ΄
4. '
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΙΑ0377 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΛΙΝΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
  • ΙΑ0246 ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ
  • ΙΑ0247 ΑΠΕΙΚΟΝ. ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ Ι
  • ΙΑ0248 ΑΠΕΙΚΟΝ. ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΙΙ
  • ΙΑ0255 ΓΕΝΕΤΙΚΗ
  • ΙΑ0256 ΓΕΝΙΚΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ
  • ΙΑ0269 ΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ
  • ΙΑ0273 ΙΑΤΡΙΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ
  • ΙΑ0275 ΙΑΤΡΙΚΗ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ
  • ΙΑ0282 ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ-ΕΜΒΡΥΟΛΟΓΙΑ 1
  • ΙΑ0283 ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ-ΕΜΒΡΥΟΛΟΓΙΑ 2
  • ΙΑ0291 ΚΛΙΝΙΚΗ ΕΜΒΡΥΟΛΟΓΙΑ
  • ΙΑ0297 ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ 1
  • ΙΑ0298 ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ 2
  • ΙΑ0339 ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ 1
  • ΙΑ0340 ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ 2
  • ΙΑ0400 ΑΡΧΕΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ
Γενικές Προαπαιτήσεις
ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος ο φοιτητής θα πρέπει να είναι ικανός να: 1. Λαμβάνει το ιστορικό και να εξετάζει φυσιολογικό νεογνό και να αναγνωριζει τα κλινικά σημεία που υποδηλώνουν ενδεχόμενη υποκείμενη παθολογική κατάσταση 2. Να προσφέρει βασική αναζωογόννηση νεογνού σε επείγουσες καταστάσεις και να αντιμετωπίζει συχνά νεογνικά προβλήματα όπως ο νεογνικός ίκτερος και η αναπνευστικη δυσχέρεια 3. Να αναγνωρίζει τα προβλήματα του πρόωρου νεογνού και να αντιμετωπίζει τα συχνότερα από αυτά 4. Να αξιολογεί τις ενδείξεις των συσκευών παρακολούθησης των ζωτικών σημείων 5. Να μπορεί να αξιολογεί τις κύριες εργαστηριακές εξετάσεις (γενική αίματος, αέρια αίματος, CRP, βιοχημικές εξετάσεις). 6. Να αναγνωρίζει τις μακροχρόνιες συνέπειες των νεογνικών προβλημάτων και τον τρόπο παρακολούθησής τους
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι να εκπαιδευτεί ο φοιτητής στη φροντίδα του φυσιολογικού, του πρόωρου και του πάσχοντος νεογνού. Να αποκτήσει βασικές γνώσεις για την αναζωογόνηση νεογνού και να μάθει να αναγνωρίζει και να αντιμετωπίζει τα κυριότερα νεογνικά προβλήματα. Τα περιεχόμενα του μαθήματος περιλαμβάνουν τα εξής θέματα: Ιστορικό και κλινική εξέταση νεογνού, καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση, Περιγεννητική ασφυξία, υποξαιμική ισχαιμική εγκεφαλοπάθεια, σταθεροποίηση και μεταφορά νεογνού, περιγεννητικές κακώσεις, διαταραχές της ενδομήτριας θρέψης, πρόωρα νεογνά, αναπνευστικά προβλήματα του πρόωρου και τελειόμηνου Νεογνού, μηχανικός αερισμός, εγκεφαλική αιμορραγία, νεογνικοί σπασμοί, συγγενείς και νεογνικές λοιμώξεις, νεογνικός ίκτερος, αιματολογικά προβλήματα νεογνού, μεταβολικά προβλήματα νεογνού, επείγοντα χειρουργικά προβλήματα νεογνού.
Λέξεις Κλειδιά
νεογνά, πρόωρα, αναπνευστική δυσέχερεια, λοιμώξεις, σπασμοί, αναιμία, εγκεφαλική αιμορραγία, ασφυξία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Power point, προβολή video, e mail
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις512,0
Εξετάσεις20,1
ΠΡΟΒΟΛΗ VIDEOS20,1
Σύνολο552,1
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται στη διάρκεια των μαθημάτων με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών σχετικών με το εκάστοτε διδασκόμενο μάθημα καθώς και στο τέλος του εξαμήνου με γραπτές εξετάσεις.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Διανέμεται το σύγγραμμα Νεογνολογία, το οποίο γράφουν τα μέλη ΔΕΠ του Τομέα που διδάσκουν το μάθημα. Το σύγγραμμα διανέμεται μέσω του Εύδοξος.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1.Cloherty and Stark's Manual of Neonatal Care 8th edition, by Hansen, Anne R.; Eichenwald, Eric C.; Stark, Ann R.; Martin, Camilia R. Lippincott Williams & Wilkins, 2016. 2.Textbook of Neonatal Resuscitation (NRP), 7th Ed by Gary M. Weiner, MD,FAAP and Jeanette Zaichkin, RN,MN,NNP-BC, American Academy of Pediatrics and American Heart Association 2016. 3.Neonatology: Management, Procedures, On Call Problems, Diseases, and Drugs. 7th edition. by Tricia Lacy Gomella MD., McGraw Medical, 2013 4.Avery's Diseases of the Newborn, 10th Edition. By Christine A. Gleason, MD and Sandra E Juul, MD, Elsevier, 2018.
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-02-2019