Περιεχόμενο Μαθήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΥ (α) ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ (β)
1. α) Τα όργανα της ΕΓ (Ταξινόμηση οργάνων, Χρήση οργάνων, Χειρισμός οργάνων, Συνδυασμοί οργάνων, Ασφάλεια οργάνων, Διαστάσεις οργάνων, Ιδιαιτερότητες οργάνων)
β) Ασκήσεις και παιχνίδια για γνωριμία, προετοιμασία και εξοικείωση με τα όργανα της ΕΓ.
2. α) Η Ενόργανη Γυμναστική (ΕΓ) ως άθλημα, ως δραστηριότητα και ως αντικείμενο Φυσικής Αγωγής στην εκπαίδευση. Ιστορική αναδρομή.
β) Μορφές εξάσκησης στα όργανα της ΕΓ (κυκλικά, σταθμοί, παιχνίδια, κλπ.). Εκμάθηση των μετακινήσεων (βηματισμών, στροφών, αλμάτων, κλπ.) και απόκτηση των βασικών θέσεων-στάσεων του σώματος (Θέσεις, Ισορροπίες, Στηρίξεις, Εξαρτήσεις, Κατακλίσεις, Στάσεις, Λαβές).
3. α) Η ορολογία της ΕΓ. Τα είδη των κινήσεων στην ΕΓ.
β) Κυλίσματα, κυβιστήσεις και περιστροφές. Μορφές εξάσκησης για ανάπτυξη του προσανατολισμού σε περιστροφές γύρω από τους άξονες του σώματος (κυλίσματα εμπρός, πίσω, πλάγια, κλπ, σε διάφορες επιφάνειες (κατηφορικές, οριζόντιες, ανηφορικές, μαλακές, σκληρές, στενές, κλπ), και περιστροφές εμπρός-πίσω κάτω από εύκολες συνθήκες σε χαμηλές μπάρες διαφορετικών οργάνων.
4. α) Η βασική τεχνική των αιωρήσεων στα όργανα της ΕΓ.
β) Αιωρήσεις-ταλαντεύσεις σε διάφορα όργανα. Μορφές εξάσκησης για την ανάπτυξη του ρυθμού και του σταθερού κρατήματος λαβής σε αιωρήσεις από την εξάρτηση και από την στήριξη στα διαφορετικά όργανα.
5. α) Η κατακόρυφη στήριξη. Τεχνική και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης.
β) Κυκλική εξάσκηση σε ειδικές ασκήσεις για την απόκτηση και βελτίωση της κατακόρυφης στήριξης.
6. α) Τα άλματα στον σχολικό αθλητισμό. Χαρακτηριστικά γυμναστικών και ακροβατικών αλμάτων.
β) Άλματα και πτήσεις. Εξάσκηση βασικών γυμναστικών αλμάτων με ποικίλες παραλλαγές και σε διαφορετικές επιφάνειες αναπήδησης, στήριξης, προσγείωσης.
7. α) Τεχνική και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης του άλματος «Διαπέραση με συσπείρωση» στον ίππο.
β) Διδασκαλία και εξάσκηση της διαπέρασης με συσπείρωση πάνω από χαμηλά εμπόδια ή όργανα (πλινθίο, ίππος).
8. α) Τροχός και τροχοστροφή (ροντάτ). Τεχνική και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης.
β) Διδασκαλία του τροχού και της τροχοστροφής στο έδαφος.
9. α) Τεχνική και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης του άλματος «Διαπέραση με διάσταση» στον ίππο.
β) Διδασκαλία και εξάσκηση της διαπέρασης με διάσταση πάνω από χαμηλά εμπόδια ή όργανα (πλινθίο, ίππος).
10. α) Πλάγιες και κυκλικές αιωρήσεις σκελών (περάσματα). Χαρακτηριστικά, τεχνική και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης.
β) Εξάσκηση των βασικών «Περασμάτων σκελών» από στήριξη (μονό-διπλό), σε ποικίλες παραλλαγές ως είσοδοι ή έξοδοι, σε Δοκό ισορροπίας, Ασύμμετρους ζυγούς, Ίππο με λαβές, Δίζυγο και Μονόζυγο.
11. α) Οι αναβάσεις. Χαρακτηριστικά, τεχνική και μεθοδική διαδικασία εκμάθησης.
β) Εκμάθηση της κίνησης των αναβάσεων κάτω από εύκολες συνθήκες και από διάφορες θέσεις. Γιγαντιαία ανάβαση εμπρός στο δίζυγο.
12. α) Συνδυασμοί ασκήσεων και σύνθεση προγραμμάτων στα όργανα της ΕΓ.
β) Εξάσκηση σε βασικές συνδέσεις και συνδυασμούς των ασκήσεων που έχουν διδαχθεί.
13. α) Ανακεφαλαίωση και συζήτηση των σημαντικότερων θεμάτων της ύλης.
β) Ομαδική εξάσκηση για σύνθεση και εκτέλεση των προγραμμάτων στα όργανα της ΕΓ.