ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΡΥΘΜΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΡΥΘΜΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Ι / RHYTHMIC GYMNASTICS I
ΚωδικόςΕ37-449
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΕυδοξία Κοσμίδου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600001428

Πρόγραμμα Σπουδών: Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών ΤΕΦΑΑ 2014-2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 9
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΚύρια Ειδικότητα7416

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΡΥΘΜΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία9
Class ID
600129562
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • 221 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΚΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ Ι
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει στις φοιτήτριες τις απαραίτητες θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις, ώστε να είναι σε θέση να διδάξουν το άθλημα της Ρυθμικής γυμναστικής με υπευθυνότητα, τόσο σε σχολικό και μαζικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο πρωταθλητισμού στους αθλητικούς συλλόγους και τα κλιμάκια των Εθνικών Ομάδων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θεωρία Ιστορική εξέλιξη της Ρυθμικής αγωνιστικής γυμναστικής. Η σημασία και ο ρόλος της Ρυθμικής γυμναστικής στα κορίτσια. Σχέση μουσικής και κίνησης από τους αρχαίους χρόνους μέχρι σήμερα. Διεθνής κώδικας βαθμολογίας στο Σχοινάκι και τη Μπάλα. Ανάλυση της θεωρίας της σύνθεσης προγραμμάτων στις μικρές ηλικίες και σε επίπεδο υψηλών επιδόσεων. Αξιολόγηση αγωνιστικών προγραμμάτων στο Σχοινάκι και τη Μπάλα. Ορθολογιστικός συνδυασμών ασκήσεων από διαφορετικές ομάδες. Επιλογές κοριτσιών στη Ρυθμική γυμναστική. Πλάνα προετοιμασίας για τις Παγκορασίδες και Κορασίδες. Εφαρμογή προπονητικών μεθόδων και ψυχολογική υποστήριξη κατά την διάρκεια της προετοιμασίας και του αγώνα. Επίσης, στη θεωρία και συγκεκριμένα στις διαλέξεις αναπτύσσονται θέματα που άπτονται του Μπαλέτου, της Βιοκινητικής, της Ρυθμικής αγωγής, της Μουσικής, της Χορογραφίας, της Διατροφής, της Ψυχολογίας, της Πρόληψης και των τραυματισμών. Πράξη 1η ενότητα. Πρακτική σε ασκήσεις Μπαλέτου οι οποίες αναφέρονται στη σωστή θέση και χρήση του σώματος. Ανάλυση της τεχνικής. 2η ενότητα. Η εξέλιξη και η χρήση των φορητών οργάνων. Προασκήσεις για τη βελτίωση της ευρύτητας όλων των αρθρώσεων και ιδιαίτερες σειρές προασκήσεων για τα κάτω άκρα. Ασκήσεις πλαστικότητας, κυματισμοί. Εισαγωγή στην ομάδα των ακροβατικών στοιχείων. 3η ενότητα. Παιγνίδια και βασικές αρχές του παιγνιδιού στις μικρές ηλικίες. Ανάλυση της τεχνικής και πρακτική εφαρμογή των ρυθμικών και χορευτικών βηματισμών. Στροφές chainne, soutenu, passe. Ισορροπίες passe, eleve, arabesque. 4η ενότητα. Εκμάθηση ασκήσεων από τη βασική τεχνική του Σχοινιού σε επίπεδο υψηλής τεχνικής του οργάνου. Ασκήσεις επιδεξιότητας χεριών. 5η ενότητα. Εκμάθηση των παραλλαγών των ακροβατικών στοιχείων σε συνδυασμό με το Σχοινάκι. Άλματα saut de chat, sissone, jete, ψαλίδι. 6η ενότητα. Ισορροπίες arabesque, attitude, second και παραλλαγές αυτών. Στροφές arabesque, attitude passe 720 μοίρες. Σπιράλ σε διαφορετικά επίπεδα. 7η ενότητα. Αξιολόγηση σύνθετων ασκήσεων από διαφορετικές ομάδες των ασκήσεων σώματος με βάση τον Κώδικα Βαθμολογίας. Άλματα jete, grand jete, anglais, fouette. Συνδυασμοί στροφών, ισορροπιών και αλμάτων με πετάγματα τυλίγματα και περάσματα μέσα από το σχοινάκι. 8η ενότητα. Πρακτική στο Στεφάνι. Βελτίωση της βασικής τεχνικής και προασκήσεις με προσέγγιση την υψηλή τεχνική. Περάσματα μέσα από το Στεφάνι με διαφορετικά άλματα, μεγάλα πετάγματα και λαβές μετά από ένα ή δύο στοιχεία του σώματος. Ασκήσεις επιδεξιότητας χεριών. 9η ενότητα. Ανάλυση της θεωρίας της σύνθεσης προγραμμάτων με Στεφάνι στις μικρές ηλικίες. Βελτίωση της τεχνικής των κυλισμάτων στο σώμα , μάθηση του κυλίσματος στο χέρια. Κυλίσματα μετά από πέταγμα και μετά από περιστροφές. 10η ενότητα. Βελτίωση και παραλλαγές των κυλισμάτων στο πάτωμα. Συνδυασμοί στροφών ισορροπιών και αλμάτων με περιστροφές πετάγματα και περάσματα μέσα από το Στεφάνι. 11η ενότητα. Χορογραφικές οδηγίες για τη σωστή τοποθέτηση των ασκήσεων και των συνδετικών στοιχείων στο Σχοινάκι και πρακτική εφαρμογή. 12η ενότητα. Χορογραφικές οδηγίες για τη σωστή τοποθέτηση των ασκήσεων και των συνδετικών στοιχείων στο Στεφάνι και πρακτική εφαρμογή. 13η ενότητα. Παιγνίδια με σχοινάκια και στεφάνια σε αγωνιστικό επίπεδο, πρακτική εξάσκηση στα άλματα στις στροφές και τις ισορροπίες
Λέξεις Κλειδιά
Ρυθμική ΓΥμναστική, Μουσική, μέθοδοι προπόνησης, αγώνες, χορογραφία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις702,8
Σεμινάρια301,2
Πρακτική (Τοποθέτηση)1807,2
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο351,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών853,4
Σύνολο40016
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Nadejda Jastrjembskaia & Yuri Titov 2019 (Β΄έκδοση: Ρυθμική Γυμναστική. Επιμέλεια μετάφραση Ευγενία Γιαννιτσοπούλου & Βασιλική Ζήση.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Heather C. Palmer (2017):Διδάσκοντας ρυθμική γυμναστική-Μια αναπτυξιακά κατάλληλη προσέγγιση.Επιμέλεια μετάφραση Ευγενία Γιαννιτσοπούλου & Ευδοξία ΚΟσμίδου.
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-12-2019