ΙΣΤΟΡΙΑ Φ.Α & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ Φ.Α & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ / History of Physical Education
ΚωδικόςΓΕ2200
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τις Σέρρες
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΕΝΙΚΑ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID260000122

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Σερρών (2014)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 107
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ Φ.Α & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600130039
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Σκοπός του μαθήματος είναι να γνωρίσει ο φοιτητής/τρια τη φυσική αγωγή σπουδαίων πολιτισμών της αρχαιότητας, όπως επίσης τη θέση που κατείχε η φυσική αγωγή και αθλητισμός γενικότερα κατά την αρχαιοελληνική περίοδο. Δίδεται έμφαση στη διάδοση των αρχαίων γιορτών που συνδυάζονταν με αθλητικούς αγώνες. Μελετούνται οι σπουδαιότερες αθλητικές γιορτές, τα αγωνίσματα και τα προβλήματα των αρχαίων αγώνων. Τέλος, μελετούνται οι αγώνες και τα θεάματα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορικής περιόδου.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά το πέρας του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα έχουν αποκομίσει τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να μπορούν να διαχειριστούν θέματα ιστορίας φυσικής αγωγής και να προβάλουν τα αρχαιοελληνικά αθλητικά-ολυμπιακά ιδεώδη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η Φυσική Αγωγή στην Μεσοποταμία και άλλους λαούς. Μινωικός και Μυκηναϊκός πολιτισμός. Αγώνες, σπορ και χοροί στην Μινωική Κρήτη. Η μεγάλη θεά της κυρίως Ελλάδας και οι σχέσεις της με αγώνες και σπορ. Ομηρικοί και Μυκηναϊκοί αγώνες και σπορ. Η Φυσική Αγωγή στην αρχαία Ελλάδα. Η Ολυμπία και οι Αγώνες πριν το 776π.Χ., Ήρωες και θεοί στην Ολυμπία, Οι αρχαίοι Ολυμπιακοί αγώνες, Οι Ελλανοδίκες - καθήκοντα, Πρόστιμα και τιμωρίες. Κληρώσεις και ισοπαλίες, Τα αγωνίσματα του Ιπποδρόμου, Δρόμοι, Εκκίνηση αθλητών, Η πάλη, Η πυγμαχία, Το παγκράτιο, Η δισκοβολία, Ο ακοντισμός, Το άλμα, Το πένταθλο. Τα Πύθια, Τα Ίσθμια, Τα Νέμεα, Ο αποκλεισμός των γυναικών από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, Το πρώτο αγώνισμα των Ολυμπιακών αγώνων. Η Ολυμπιακή εκεχειρία και ο δίσκος του Ίφιτου, Η Αθλητική γυμνότητα, ομοφυλοφιλία, παιδεραστία.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1174,5
Άσκηση Πεδίου261
Φροντιστήριο130,5
Σύνολο1566
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές/τριες εξετάζονται σε μικρές ομάδες προφορικά. Απαντούν σε ερωτήσεις σύντομης απάντησης, σε ερωτήσεις που αφορούν την ερμηνεία ανασκαφικών δεδομένων που σχετίζονται με την άσκηση κατά την αρχαιοελληνική περίοδο.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ι. Μουρατίδης, Ιστορία Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Αρχαίου Κόσμου, Θεσσαλονίκη 2008. W. Decker, Ο Αθλητισμός στην Ελληνική Αρχαιότητα. Από τους μινωικούς στους Ολυμπιακούς Αγώνες, Αθήνα 2004. Ευαγ. Αλμπανίδης, Ιστορία της Άθλησης, Θεσσαλονίκη. Σ. Γιάτσης, Ιστορία της άθλησης και των αγώνων στον ελληνικό κόσμο κατά τους ελληνορωμαϊκούς, τους βυζαντινούς και τους νεότερους χρόνους, Θεσσαλονίκη 1998.
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-07-2015