Προγράμματα συν-εκπαίδευσης στη Φ.Α.

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠρογράμματα συν-εκπαίδευσης στη Φ.Α. / Inclusive Programs in Physical Education Classes
ΚωδικόςΓΚ4700
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τις Σέρρες
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID260000610

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Σερρών (2014)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 25
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΘεωρητική ΕπιλογήΧειμερινό/Εαρινό-3

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠρογράμματα συν-εκπαίδευσης στη Φ.Α.
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
  • Δημητρα Δημητροπουλου
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600130127
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνώση των αρχών της σχολικής ένταξης και κοινωνικής ενσωμάτωσης με αναφορές στο ιστορικό, θεσμικό πλαίσιο καθώς και στις θεωρίες των στάσεων και τη πρακτική εφαρμογή προγραμμάτων ένταξης που βοηθούν στην ομαλή συνεκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές με μαθητές χωρίς αναπηρία στις τάξεις φυσικής αγωγής στο γενικό σχολείο, στους αθλητικούς συλλόγους και σε δομές ψυχαγωγίας και ελεύθερου χρόνου. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτές/τριες θα: 1. Αποσαφηνίσουν βασικούς εννοιολογικούς όρους. 2. Κατανόησουν και θα εξοικείωθούν με βασικές φιλοσοφικο-εκπαιδευτικές θεωρίες συν-εκπαίδευσης. 3. Εξοικείωθούν με την πρακτική εφαρμογή προγραμματων συν-εκπαιδευσης σε δομες γενικής και ειδικής αγωγής. 4. Δημιουργήσουν προγράμματα ευαισθητοποίησης
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Αναπηρία, Εκπαιδευτικές Πολιτικές για την αναπηρία, Φυσική Αγωγή, Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή – ένταξη- συν-εκπαίδευση 2. Σχεδιάζοντας τη Συνεκπαίδευση - Στάσεις, Αξιολόγηση, Αναλυτικά Προγράμματα Φυσικής Αγωγής, Προσαρμογές στη Διδασκαλία 3. Εκπαιδεύοντας τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής για ισότιμη συνεκπαίδευση 4. Προσαρμογές για άτομα με συγκεκριμένες αναπηρίες - Νοητική Αναπηρία & αυτισμό 5. Προσαρμογές για άτομα με συγκεκριμένες αναπηρίες - Αισθητηριακές διαταραχές 6. Προσαρμογές για άτομα με συγκεκριμένες αναπηρίες - Κινητικά αναπηρία (ΚΝ & εγκεφαλική παράλυση) 7. Προσαρμογές σε ομαδικά και ατομικά αθλήματα - Ενσωμάτωση ατόμων με αναπηρία σε προγράμματα ψυχαγωγίας στην κοινότητα 8. Εκπαιδευτικά προγράμματα με στόχο την διαμόρφωση θετικών στάσεων - Παραολυμπιακή Ημέρα στο Σχολείο 9. Εκπαιδευτικά προγράμματα με στόχο την διαμόρφωση θετικών στάσεων -So You Get Into It - Count me in 10. Παιχνίδια συνεκπαίδευσης 11. Παιχνίδια συνεκπαιδευσης 12. Παρουσιάσεις εργασιών
Λέξεις Κλειδιά
Ένταξη, συν-εκπαίδευση, ενσωμάτωση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις261
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών100,4
Εξετάσεις321,2
Σύνολο783
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Τελική εργασία (ανασκόπηση και κριτική παρουσίαση) 2. Τελικές εξετάσεις 3. Παρουσίαση εκπαιδευτικού προγράμματος (project) ευαισθητοποίησης παιδιών χωρίς αναπηρία απέναντι στα παιδιά με αναπηρία
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• Sherrill, C. (2003). Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή, Αναψυχή και Αθλητισμός: Μια Διεπιστημονική και Δια Βίου Προσέγγιση. Μετάφραση και επιμέλεια Χ. Ευαγγελινού. Εκδόσεις Πασχαλίδης, Αθήνα.
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-07-2019