Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΤΟΥ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΟ ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΤΟΥ / LANGUAGE DEVELOPMENT AND DISORDERS
ΚωδικόςΓ.1.002
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΚορνηλία Χατζηνικολάου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80000122

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΟ ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΤΟΥ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600130160
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές να αποκτήσουν επιστημονική γνώση και αν εκπαιδευτούν όσον αφορά το επάγγελμα του εκπαιδευτικού προσχολικής εκπαίδευσης. Να αποκτήσουν οι φοιτητές επάρκεια στην κατανόηση της ανάπτυξης του λόγου από τη γέννηση μέχρι την ολοκλήρωση της ανάπτυξης (16 χρόνια), να αξιολογούν την τυπική γλωσσική ανάπτυξη και τις αποκλίσεις και να σχεδιάζουν δραστηριότητες παρέμβασης στο νηπιαγωγείο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βασικές λειτουργίες λόγου-ομιλίας-επικοινωνίας Θεωρητικές προσεγγίσεις ανάπτυξης του λόγου (γλωσσολογική, μπιχεβιοριστική, γνωστική, Piaget-Vygotsky). Βασικοί σταθμοί απόκτησης γλωσσικών-μεταγλωσσικών ικανοτήτων (φωνολογικό-μορφοσυντακτικό-σημασιολογικό-πραγματολογικό, με έμφαση στα προσχολικά χρόνια) Διαταραχή άρθρωσης (δυσαρθρία)-εξελικτική διαταραχή άρθρωσης. Διαταραχή ροής του λόγου (τραυλισμός). Διαταραχή οργάνωσης-δυσφασία. Βασικές γνώσεις σχετικά με τις ερμηνείες για την ανάπτυξη του λόγου. Επεξεργασία των αναπτυξιακών σταδίων του λόγου του παιδιού της προσχολικής ηλικίας. Κατανόηση των αποκλίσεων στην ανάπτυξη του λόγου. Εντοπισμός των χαρακτηριστικών των διαταραχών λόγου και ομιλίας. Αναδεικνύεται α) ότι ο λόγος αποτελεί υπόστρωμα της ανάπτυξης σε σχέση με την σχολική ετοιμότητα/μεταγλωσσική επίγνωση, β) Η σχέση του λόγου με τη διδασκαλία της γλώσσας και την πρώιμη παρέμβαση.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις25
Εργαστηριακή Άσκηση25
Συγγραφή εργασίας / εργασιών25
Σύνολο75
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εξετάσεις & Γραπτή εργασία. Τα κριτήρια αξιολόγησης παρουσιάζονται και συζητώνται στις διαλέξεις.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ο λόγος του παιδιού της προσχολικής ηλικίας, Τζουριάδου Μ. Δυσφαγία, δυσφασία, δυσαρθρία: λογοπαθολογία για ενήλικες και παιδιά, Πρώιου Χ.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ψυχολογία της γλώσσας, Bonin P. (επιμ. Τάνταρος Σ.) Ψυχομετρικό Κριτήριο Γλωσσικής Επάρκειας Λ-α-Τ-ω, Τζουριάδου Μ., Συγκολλίτου Ε., Αναγνωστοπούλου Ε., Βακόλα Ι. Ψυχολογία του παιδιού, Βοσνιάδου Σ.
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-11-2016