Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να :
.Να κατανοήσουν τους στόχους της κοινωνικοποίησης
•Να συνδέουν θεωρητικές γνώσεις με παιδαγωγικές πρακτικές με στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικοποίησης
•Να εντοπίζουν δυσκολίες των παιδιών
•Να διαχειρίζονται ζητήματα που προκύπτουν στη διαδικασία κοινωνικοποίησης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ορισμός της κοινωνικοποίησης και αναφορά σε διάφορα θεωρητικά μοντέλα.
Διαμόρφωση ταυτότητας και διαπροσωπικών σχέσεων σύμφωνα με τις απόψεις των εξελικτικών ψυχαναλυτών.
Διαδικασία ένταξης στην προσχολική αγωγή.
Δυσκολίες προσαρμογής:αιτιολογία κι αντιμετώπιση.
Το παιχνίδι ως μέσο κοινωνικοποίησης.
Κοινωνικοποίηση σε βασικές λειτουργίες: σεξουαλικότητα, επιθετικότητα.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Νόβα-Καλτσούνη Χ. Κοινωνικοποίηση. Η γένεση του κοινωνικού υποκειμένου. Εκδ. Gutenberg, Αθήνα, 2007.
Κοντοπούλου Μ. Παιδί και ψυχοκοινωνικές δυσκολίες. Εκδ. Gutenberg, Αθήνα, 2007.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Κοντοπούλου Μ. Η μετάβαση από το σπίτι στο σχολείο. Εκδ. Προμηθέας, Θεσσαλονίκη, 1996.
Ποταμιάνος Γ.και συν. Θεωρίες Προσωπικότητας και κλινική πρακτική Εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, 2002.
Πετρογιάννης Κ., Melhuise E.C.(Επιμ.)Προσχολική ηλικία: Φροντίδα. Αγωγή. Ανάπτυξη. Εκδ Καστανιώτης, Αθήνα, 2001.
Ρεϊμον-Ριβιέ Μπ. Η κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού. Εκδ. Καστανιώτης, Αθήνα, 1999.
Βίννικοτ Ντ. Το παιδί, η οικογένεια και ο εξωτερικός κόσμος. Εκδ. Καστανιώτη, Αθήνα, 1982.
Φρόϋντ Σ., Ράιχ Β., Γιούνγκ Κ.Γκ. Η σεξουαλική διαφώτιση του μικρού παιδιού. Εκδ. Επίκουρος, Αθήνα 1991.