ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ / SOCIALIZATION OF PRESCHOOL AGE CHILDREN
ΚωδικόςΓ.1.003
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΜαρία Γκέκα
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80000123

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600130161
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να : .Να κατανοήσουν τους στόχους της κοινωνικοποίησης •Να συνδέουν θεωρητικές γνώσεις με παιδαγωγικές πρακτικές με στόχο τη διευκόλυνση της κοινωνικοποίησης •Να εντοπίζουν δυσκολίες των παιδιών •Να διαχειρίζονται ζητήματα που προκύπτουν στη διαδικασία κοινωνικοποίησης
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ορισμός της κοινωνικοποίησης και αναφορά σε διάφορα θεωρητικά μοντέλα. Διαμόρφωση ταυτότητας και διαπροσωπικών σχέσεων σύμφωνα με τις απόψεις των εξελικτικών ψυχαναλυτών. Διαδικασία ένταξης στην προσχολική αγωγή. Δυσκολίες προσαρμογής:αιτιολογία κι αντιμετώπιση. Το παιχνίδι ως μέσο κοινωνικοποίησης. Κοινωνικοποίηση σε βασικές λειτουργίες: σεξουαλικότητα, επιθετικότητα.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
χρήση power point, επικοινωνία με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και ηλεκτρονική πλατφόρμα e-learning.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις26
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων20
Εξετάσεις29
Σύνολο75
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου. Προαιρετικά οι φοιτητές μπορούν να αναλάβουν εργασία που θα είναι είτε κριτική παρουσίαση ενός άρθρου, είτε βιβλιογραφική διερεύνηση μιας θεματικής. Στο τέλος του εξαμήνου θα γίνει μια σύντομη παρουσίαση. Η εργασία μετράει προσθετικά στο βαθμό και μπορεί να αξιολογηθεί από 0-3.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Νόβα-Καλτσούνη Χ. Κοινωνικοποίηση. Η γένεση του κοινωνικού υποκειμένου. Εκδ. Gutenberg, Αθήνα, 2007. Κοντοπούλου Μ. Παιδί και ψυχοκοινωνικές δυσκολίες. Εκδ. Gutenberg, Αθήνα, 2007.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Κοντοπούλου Μ. Η μετάβαση από το σπίτι στο σχολείο. Εκδ. Προμηθέας, Θεσσαλονίκη, 1996. Ποταμιάνος Γ.και συν. Θεωρίες Προσωπικότητας και κλινική πρακτική Εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, 2002. Πετρογιάννης Κ., Melhuise E.C.(Επιμ.)Προσχολική ηλικία: Φροντίδα. Αγωγή. Ανάπτυξη. Εκδ Καστανιώτης, Αθήνα, 2001. Ρεϊμον-Ριβιέ Μπ. Η κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού. Εκδ. Καστανιώτης, Αθήνα, 1999. Βίννικοτ Ντ. Το παιδί, η οικογένεια και ο εξωτερικός κόσμος. Εκδ. Καστανιώτη, Αθήνα, 1982. Φρόϋντ Σ., Ράιχ Β., Γιούνγκ Κ.Γκ. Η σεξουαλική διαφώτιση του μικρού παιδιού. Εκδ. Επίκουρος, Αθήνα 1991.
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-01-2017