ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ / TEACHING AND LEARNING MATHEMATICS
ΚωδικόςΕ.1.229
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΒασιλεία Χρηστίδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80000291

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600130224
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση των Μαθηματικών και των ιδιαιτεροτήτων της διδασκαλίας τους, η απόκτηση των σχετικών επιστημονικών γνώσεων για την ανάπτυξη δεξιοτήτων για την διδασκαλία αυτή.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα εξετάζονται οι διδακτικές διαδικασίες ανάπτυξης μαθηματικών εννοιών για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία (έννοιες χώρου, οργάνωση ποιοτικών ιδιοτήτων και σχέσεων, αριθμοί και μετρήσεις). Αναλύονται οι σχέσεις των διαδικασιών αυτών με τις ιδιαιτερότητες κάθε έννοιες, εξετάζεται η κλιμάκωση των δυσκολιών κατά έννοια και μελετάται η ανάπτυξη μαθηματικών δραστηριοτήτων και υλικού. Το μάθημα προσφέρει εξειδικευμένες γνώσεις για την επεξεργασία μαθηματικών δραστηριοτήτων, παιχνιδιών και ειδικού εκπαιδευτικού υλικού,
Λέξεις Κλειδιά
μαθηματικές έννοιες, μαθηματικές δραστηριότητες, μαθηματική εκπαίδευση
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρησιμοποιούνται διαφάνειες,φωτογταφίες και βίντεο. Αναρτάται υλικό στο διαδίκτυο - blackboard. Οι φοιτητές επικοινωνούν και αποστέλουν εργασίες μέσω μειλ.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις26
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων3
Πρακτική (Τοποθέτηση)3
Σύνολο32
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελική γραπτή εξέταση Δύο ενδιάμεσες εργασίες
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΤΖΕΚΑΚΗ Μ. (2007). Μικρά παιδιά, μεγάλα μαθηματικά νοήματα. ΑΘΗΝΑ: GUTENBERG (Tzekaki, M.(2007). Little kids, big mathematical meanings. Athens: Gutenberg) ή ΚΑΦΟΥΣΗ Σ./ ΣΚΟΥΜΠΟΥΡΔΗ Χ. Τα μαθηματικά των παιδιών 4-6 ετών, αριθμοί και χώρος ΑΘΗΝΑ: ΠΑΤΑΚΗΣ (Kafousi, S. & Skoumbourdi, C.(2008). Mathematics for 4-6 years old children, numeber and space. Athens: Patakis)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
- Clements, D.H. & Samara, J. (eds.). (2004). Engaging Young Children In Mathematics: Standards for Early Childhood Mathematics Education. LEA Publishers. - Ginsburg, H. P., Greenes, C., & Balfanz, R. (2003). Big Math for Little Kids. Parsippany, NJ: Dale Seymour Publications. - Mansfield, H., Pateman, N.A. & Bednarz, N. (Ed.). (1996). Mathematics for Tommorrow's Young Children. Dordrecht/Boston/London: Kluwer Academic Publishers. - Saracha, O. & Spodek, B. (eds.). (2008). Contemporary Perspectives on Mathematics in Early Childhood Education. Charlotte, NC: IAP.
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-06-2013