Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα εξετάζονται οι διδακτικές διαδικασίες ανάπτυξης μαθηματικών εννοιών για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία (έννοιες χώρου, οργάνωση ποιοτικών ιδιοτήτων και σχέσεων, αριθμοί και μετρήσεις). Αναλύονται οι σχέσεις των διαδικασιών αυτών με τις ιδιαιτερότητες κάθε έννοιες, εξετάζεται η κλιμάκωση των δυσκολιών κατά έννοια και μελετάται η ανάπτυξη μαθηματικών δραστηριοτήτων και υλικού.
Το μάθημα προσφέρει εξειδικευμένες γνώσεις για την επεξεργασία μαθηματικών δραστηριοτήτων, παιχνιδιών και ειδικού εκπαιδευτικού υλικού,
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΤΖΕΚΑΚΗ Μ. (2007). Μικρά παιδιά, μεγάλα μαθηματικά νοήματα. ΑΘΗΝΑ: GUTENBERG (Tzekaki, M.(2007). Little kids, big mathematical meanings. Athens: Gutenberg)
ή
ΚΑΦΟΥΣΗ Σ./ ΣΚΟΥΜΠΟΥΡΔΗ Χ. Τα μαθηματικά των παιδιών 4-6 ετών, αριθμοί και χώρος ΑΘΗΝΑ: ΠΑΤΑΚΗΣ (Kafousi, S. & Skoumbourdi, C.(2008). Mathematics for 4-6 years old children, numeber and space. Athens: Patakis)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
- Clements, D.H. & Samara, J. (eds.). (2004). Engaging Young Children In Mathematics: Standards for Early Childhood Mathematics Education. LEA Publishers.
- Ginsburg, H. P., Greenes, C., & Balfanz, R. (2003). Big Math for Little Kids. Parsippany, NJ: Dale Seymour Publications.
- Mansfield, H., Pateman, N.A. & Bednarz, N. (Ed.). (1996). Mathematics for Tommorrow's Young Children. Dordrecht/Boston/London: Kluwer Academic Publishers.
- Saracha, O. & Spodek, B. (eds.). (2008). Contemporary Perspectives on Mathematics in Early Childhood Education. Charlotte, NC: IAP.