Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο πλαίσιο της ιστορικής εξέλιξης του Μουσείου ως θεσμού, διεθνώς και στη χώρα μας, δίνεται η ιστορία των αντιλήψεων σχετικά με τον εκπαιδευτικό του ρόλο, για να γίνει κατανοητή η πολλαπλότητα των σημερινών μορφών και λειτουργιών του. Στη συζήτηση για τη Μουσειακή Εκπαίδευση ο όρος «Μουσείο» χρησιμοποιείται με τη διευρυμένη του έννοια, καθώς με αυτόν, πέρα από τα ιδρύματα στα οποία ιστορικά αναφέρεται, νοούνται σήμερα και όλοι οι χώροι (λ.χ. οι εκπαιδευτικές εκθέσεις), με τους οποίους παρουσιάζεται η πολιτιστική και φυσική κληρονομιά στο κοινό από τους αρμόδιους φορείς. Διερευνώνται οι όροι και οι τρόποι με τους οποίους το Μουσείο επικοινωνεί γενικά με το κοινό και ιδιαίτερα με το παιδικό κοινό και με το οργανωμένο Σχολείο. Εξετάζονται οι ιδιαίτεροι στόχοι και οι τρόποι με τους οποίους το Σχολείο, από τη δική του πλευρά, και ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί της προσχολικής ηλικίας μπορούν να αξιοποιήσουν το μουσειακό υλικό και τις εκπαιδευτικές-ερμηνευτικές μεθόδους του μουσείου στη δική τους λειτουργία. Πάνω σ ’αυτό δίνονται παραδείγματα στους φοιτητές και διενεργούνται ασκήσεις.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Ν. Νικονάνου, "Μουσειοπαιδαγωγική. Από τη θεωρία στην πράξη", εκδ. Πατάκη, Αθήνα 2010.
2. Ει. Νάκου,” Μουσεία: Εμείς, τα πράγματα και ο πολιτισμός”, εκδ. Νήσος, Αθήνα 2001
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ενδεικτικά:
Γ. Κακούρου-Χρόνη, “Μουσείο-Σχολείο-Αντικριστές πόρτες στη γνώση”, εκδ. Πατάκη, Αθήνα 2005.
Γ. Κόκκινος, Ε. Αλεξάκη (επιμ.),”Διεπιστημονικές προσεγγίσεις στη Μουσειακή Αγωγή”, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα 2002