Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα συνεργασίας οικογένειας και σχολείου και να δοκιμάσουν τρόπους επικοινωνίας με τους γονείς
Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία των ερωτήσεων για τη μαθησιακή διαδικασία και να μάθουν να διατυπώνουν διάφορα είδη ερωτήσεων
Να προβληματιστούν για θέματα διαχείρισης της συμπεριφοράς μέσα στην προσχολική τάξη και να μάθουν τρόπους επίλυσης προβλημάτων
Να κατανοήσουν το ρόλο της αξιολόγησης στην εκπαιδευτική διαδικασία και να μάθουν τρόπους αξιολόγησης της μάθησης των παιδιών
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα αυτό εξετάζονται πρακτικά ζητήματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας όπως η συνεργασία οικογενειών και εκπαιδευτικών, η ερώτηση ως μέσο αγωγής της σκέψης, η διαχείριση της συμπεριφοράς στην προσχολική τάξη, ο ρόλος και η διαδικασία αξιολόγησης της μάθησης των μικρών παιδιών.
Λέξεις Κλειδιά
συνεργασία σχολείου-οικογένειας, διαχείριση τάξης, αξιολόγηση για τη μάθηση, ερωτήσεις
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Πρακτικές λύσεις για κάθε πρόβλημα, Sifer Steffen. Εκδόσεις: Πατάκη
2. Αξιολόγηση στο νηπιαγωγείο: οδηγός οργάνωσης ατομικών φακέλων [portfolios] για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, από Kingore, Bertie W., Στεφοπούλου, Ιωάννα Δίπτυχο, 2010.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Προς μια παιδαγωγική του διαλόγου, Μπιρμπίλη Μαρία, Εκδόσεις Gutenberg
2. Τα παιδιά ως φιλόσοφοι. Μάθηση μέσω έρευνας και διαλόγου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Joanna Haynes, Εκδόσεις: Μεταίχμιο
3. Διεθνής Αμνηστία. Πρώτα βήματα. Εγχειρίδιο για τη βασική εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα. Αθήνα: Πατάκης