Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Ι ανήκει στην Α φάση της Πρακτικής Άσκησης. Η Α φάση συνδυάζει θεωρητική ενημέρωση και πρακτική άσκηση υπό μορφή παρατήρησης της παιδαγωγικής διαδικασίας, συσχετίζει δηλαδή τη θεωρητική γνώση με την εμπειρία από το νηπιαγωγείο και αποσκοπεί:
- στην εξοικείωση του φοιτητή/τριας με τη ζωή στο νηπιαγωγείο και με το έργο του/της νηπιαγωγού με την προοπτική του παρατηρητή και μελλοντικού/κης νηπιαγωγού
- στην εισαγωγή του φοιτητή/τριας στη συστηματική παρατήρηση και ανάλυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας
- στην ευαισθητοποίηση του φοιτητή/τριας σε θέματα και προβλήματα της παιδαγωγικής διαδικασίας στο νηπιαγωγείο
Περιεχόμενο Μαθήματος
-Χρησιμότητα Παρατήρησης - Εισαγωγή στη διαδικασία της παρατήρησης
-Εισαγωγή στο πρόγραμμα, το χώρο και τη ζωή του νηπιαγωγείου
-θέματα Παρατήρησης
-Μέθοδοι παρατήρησης και καταγραφής
-Αποφάσεις/Κανόνες που αφορούν την παρατήρηση
-Ο παρατηρητής
-Σύνθεση και αξιοποίηση πληροφοριών
-Εγκυρότητα και Αξιοπιστία Παρατήρησης
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Cohen, D., Stern, V. (2001). Παρατηρώντας και Καταγράφωντας τη συμπεριφορά των παιδιών. Αθήνα: Gutenberg.
-Hedi, F. (2000). Επικοινωνία στο νηπιαγωγείο. Αθήνα: Τυπωθήτω