ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / APPLICATIONS OF SOCIAL PSYCHOLOGY IN EDUCATION
ΚωδικόςΕΠ.2.032
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΜαρία Γκέκα
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003400

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (2012-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 99
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΜάθημα ΠροσανατολισμούΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600130278

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγική Σχολή (Πύργος)
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΜΕΓΑΛΗ ΙΣΟΓΕΙΟΥ (174)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 18:30 έως 21:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
  • Γαλλικά (Εξέταση)
  • Άλλη / Άλλες (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Κατανόηση, ανάλυση και εφαρμογή βασικών θεωρητικών μοντέλων της κοινωνικής ψυχολογίας (δυναμική των ομάδων, θεωρία της ταυτότητας και εαυτού, κοινωνικών αναπαραστάσεων) στο πεδίο της εκπαίδευσης • Ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιότητων, αυτογνωσίας και αυτοεκτίμησης στο ρόλο του εκπαιδευτικού • Ανάπτυξη ερευνητικών δεξιοτήτων (σχεδιασμός, εκπόνηση, οργάνωση νέων ιδεών)- • Μάθηση και εφαρμογή διαχείρισης εκπαιδευτικών καταστάσεων (σχέσεις εκπαιδευτικού-μαθητών, σχέσεις εκπαιδευτικής κοινότητας, σχέσεις εκπαιδευτικού- γονέων)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση, η ανάλυση και η εφαρμογή των θεωρητικών εννοιών της κοινωνικής ψυχολογίας στο πεδίο της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα θα αναλυθούν η θεωρία της ταυτότητας (έμφαση στις έννοιες της αυτοαντίληψης, αυτοεκτίμησης και αυτοαποτελεσματικότητας), η δυναμική της ομάδας στη σχολική τάξη, και ο ρόλος του εκπαιδευτικού, τέλος η θεωρία των κοινωνικών αναπαραστάσεων με ερευνητικές εφαρμογές στο χώρο της εκπαίδευσης και της ειδικής αγωγής.
Λέξεις Κλειδιά
Εαυτός, Αυτοαντίληψη, Αυτοεκτίμηση, Αυτοαποτελεσματικότητα, Κοινωνική ταυτότητα, Δυναμική της ομάδας, Κοινωνικές αναπαραστάσεις
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Οι διαλέξεις γίνονται σε μορφή Power Point Επικοινωνία και οργάνωση μαθήματος μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας moodle
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-10-2018