ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ / Philosophy of Science
ΚωδικόςGGP 108Ε
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΓεωλογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Καρακαίσης
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΕΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΠΠΔΕ 2
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40001771

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600130407
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Επειδή το μάθημα διδάσκεται στο Α' Εξάμηνο, ακολουθείται ο ακόλουθος τρόπος διδασκαλίας ο οποίος, σύμφωνα με την άποψη των διδασκόντων, αποσκοπεί στην επίτευξη των ακόλουθων αποτελεσμάτων: Σε κάθε ομάδα φοιτητών, από τις 20-30 που σχηματίζονται από την πρώτη ημέρα διδασκαλίας, ανατίθεται η ανάπτυξη ενός θέματος, μαζί με τη σχετική βιβλιογραφία. Οι φοιτητές κάθε ομάδας συνεργάζονται μεταξύ τους στην αναζήτηση περαιτέρω πληροφοριών από όπου μπορούν (ελληνική και ξενόγλωση βιβλιογραφία, διαδίκτυο), διαμορφώνουν την παρουσίασή της εργασίας τους σε power-point ενώπιον ακροατηρίου (αφού προηγηθούν δοκιμαστικές παρουσιάσεις με τον διδάσκοντα) και, τέλος, προχωρούν στην συγγραφή της εργασίας τους. Συνεπώς, τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα είναι (1) Συνεργασία φοιτητών στο πλαίσιο ομάδας. (2) Έκθεση των απόψεών τους σε ακροατήριο συμφοιτητών τους, απάντηση στις ερωτήσεις και συμμετοχή στη συζήτηση που ακολουθεί. (3) Συγγραφή εργασίας με ορισμένη δομή.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Περιεχόμενο Μαθήματος
To πρόβλημα τoυ oρισμoύ της επιστήμης. H επιστήμη ως μεθoδoλoγία, ως oργανωμένη γνώση, ως μέσo λύσης πρoβλημάτων, ως κoινωνικός θεσμός. Eπιστημoνική έρευνα. Eπιστημoνικές παρατηρήσεις. Eπιστημoνική αφαίρεση και σύνθεση. Eπιστήμη και Koινωνία. Βασικά επιστημoλoγικά πρoβλήματα. Iστoρική εξέλιξη της επιστημoνικής σκέψης.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ερωτηματολόγιο ΜΟ.ΔΙ.Π.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Στοιχεία φιλοσοφίας της επιστήμης, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 11279, Έκδοση: 1η έκδ./1992, Συγγραφείς: Παπαζάχος Βασίλειος Κ.,ISBN: 960-431-181-6,Τύπος: Σύγγραμμα Διαθέτης (Εκδότης): Ζήτη Πελαγία & Σια Ο.Ε. Εισαγωγή στη Φιλοσοφία της Επιστήμης, Έκδοση: 3η έκδ./2001, Συγγραφείς: Salmon, M.H., Earman, J., Glymour, C., Lennox, J., Machamer, P., McGuire, J., Norton, J., Salmon, W., Schaffner, K., ISBN: 960-524-052-1 Διαθέτης (Εκδότης): Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
Τελευταία Επικαιροποίηση
30-06-2015