Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Επειδή το μάθημα διδάσκεται στο Α' Εξάμηνο, ακολουθείται ο ακόλουθος τρόπος διδασκαλίας ο οποίος, σύμφωνα με την άποψη των διδασκόντων, αποσκοπεί στην επίτευξη των ακόλουθων αποτελεσμάτων:
Σε κάθε ομάδα φοιτητών, από τις 20-30 που σχηματίζονται από την πρώτη ημέρα διδασκαλίας, ανατίθεται η ανάπτυξη ενός θέματος, μαζί με τη σχετική βιβλιογραφία.
Οι φοιτητές κάθε ομάδας συνεργάζονται μεταξύ τους στην αναζήτηση περαιτέρω πληροφοριών από όπου μπορούν (ελληνική και ξενόγλωση βιβλιογραφία, διαδίκτυο), διαμορφώνουν την παρουσίασή της εργασίας τους σε power-point ενώπιον ακροατηρίου (αφού προηγηθούν δοκιμαστικές παρουσιάσεις με τον διδάσκοντα) και, τέλος, προχωρούν στην συγγραφή της εργασίας τους.
Συνεπώς, τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα είναι
(1) Συνεργασία φοιτητών στο πλαίσιο ομάδας.
(2) Έκθεση των απόψεών τους σε ακροατήριο συμφοιτητών τους, απάντηση στις ερωτήσεις και συμμετοχή στη συζήτηση που ακολουθεί.
(3) Συγγραφή εργασίας με ορισμένη δομή.
Περιεχόμενο Μαθήματος
To πρόβλημα τoυ oρισμoύ της επιστήμης. H επιστήμη ως μεθoδoλoγία, ως oργανωμένη γνώση,
ως μέσo λύσης πρoβλημάτων, ως κoινωνικός θεσμός. Eπιστημoνική έρευνα. Eπιστημoνικές
παρατηρήσεις. Eπιστημoνική αφαίρεση και σύνθεση. Eπιστήμη και Koινωνία. Βασικά
επιστημoλoγικά πρoβλήματα. Iστoρική εξέλιξη της επιστημoνικής σκέψης.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Στοιχεία φιλοσοφίας της επιστήμης, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 11279, Έκδοση: 1η έκδ./1992, Συγγραφείς: Παπαζάχος Βασίλειος Κ.,ISBN: 960-431-181-6,Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): Ζήτη Πελαγία & Σια Ο.Ε.
Εισαγωγή στη Φιλοσοφία της Επιστήμης, Έκδοση: 3η έκδ./2001, Συγγραφείς: Salmon, M.H., Earman, J., Glymour, C., Lennox, J., Machamer, P., McGuire, J., Norton, J., Salmon, W., Schaffner, K., ISBN: 960-524-052-1
Διαθέτης (Εκδότης): Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης