Γνωστικές Λειτουργίες

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓνωστικές Λειτουργίες / Cognitive Functions
ΚωδικόςΓΨ-100
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016277

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Γνωστική Ψυχολογία και Εφαρμογές (2018-2022)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 13
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό1110

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓνωστικές Λειτουργίες
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Ώρες Συνολικά26
Class ID
600130968
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Ικανότητα κατανόησης επιστημονικών ιδεών. Ικανότητα συγγραφής επιστημονικής μελέτης. Καλή γνώση της Αγγλικής.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος αυτής της ενότητας οι φοιτητές θα πρέπει να: •έχουν μία καλή γνώση των σύγχρονων θεωρητικών μοντέλων για τις γνωστικές λειτουργίες, τη μάθηση και τη σκέψη και την ικανότητα να αξιολογήσουν τα δεδομένα που οδήγησαν στην ανάπτυξη αυτών των μοντέλων. •μπορούν να συγκεντρώσουν στοιχεία βιβλιογραφικών πηγών και να τα χρησιμοποιήσουν για να συνθέσουν και να γράψουν ένα εξειδικευμένο επιστημονικό κείμενο για τις ανθρώπινες γνωστικές λειτουργίες, τη μάθηση και τη σκέψη .
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι να διευκολύνει την κατανόηση θεωρητικών και εμπειρικών δεδομένων που αφορούν τη μελέτη της ανθρώπινης νόησης με έμφαση στη διαδικασία της μάθησης και της σκέψης . Η ενότητα αποτελεί μία επισκόπηση των κυριοτέρων γνωστικών διεργασιών όπως η προσοχή, η μνήμη, η σκέψη, η γλώσσα και η λύση προβλημάτων με στόχο την κατανόηση των αλληλεπιδράσεων τους, τη συνεισφορά τους στη μάθηση και τη σχέση τους με το θυμικό. Καλύπτονται επίσης θέματα όπως η σχέση της σκέψης με τα συναισθήματα και ο ρόλος των γνωστικών διεργασιών στις διαπροσωπικές σχέσεις. Τα δεδομένα που θα παρουσιαστούν προέρχονται από πειραματικές, νευροψυχολογικές και εξελικτικές προσεγγίσεις στις γνωστικές λειτουργίες.
Λέξεις Κλειδιά
Γνωστικές λειτουργίες, προσοχή, μνήμη, γλώσσα.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση power point, e-learning, internet, διαδικτυακό υλικό και ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες. Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται και με email.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων702,7
Εκπόνηση μελέτης (project)602,3
Συγγραφή εργασίας / εργασιών501,9
Εξετάσεις20,1
Σύνολο26010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εργασία (40% της τελικής βαθμολογίας). Τελική γραπτή εξέταση (60% της τελικής βαθμολογίας).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ashcraft, M. H. (1994). Human memory and cognition. U.S.: Harper Collins College.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Eysenk, M. W. & Keane, M. T. (2008). Cognitive psychology. U.K: Psychology Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-04-2019