ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΑ / Functional Anatomy
ΚωδικόςΙΑ1300
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τις Σέρρες
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID260000303

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Σερρών (2014)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 21
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΘεωρητική ΕπιλογήΧειμερινή-3

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600131129
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Βασικοτάτη προυπόθεση για την κατανόηση του μαθήματος θεωρείται η προγενέστερη διδασκαλία και βεβαίως ικανή γνώση του μαθήματος της Ανατομίας που διενεργείται σε δυο εξάμηνα και ο σκοπός του επικεντρώνεται στην διδασκαλία και γνώση του μυοσκελετικού συστήματος ιδιαιτέρως.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Α) Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα πρέπει να έχουν εξοικειωθεί με την ορολογία της κινησιολογίας και τη σχέση των θεωρητικών ανατομικών γνώσεων με την πρακτική και Β) να εχουν ενημερωθεί οι φοιτητές σχετικά με τις πρακτικές εφαρμογές και τις μεθόδους αξιολόγησης των κινητικών προβλημάτων που οφείλονται σε μυοσκελετικές διαταραχές και για τρόπους παρέμβασης στοχεύοντας στον σχεδιασμό ειδικών προγραμμάτων άσκησης για τη βελτίωση της λειτουργικότητας στους πάσχοντες, στους ασκούμενους και τους αθλητές με σκοπό τη συμμετοχή τους στον αθλητισμό και την άσκηση και την μεγιστοποίηση της αθλητικής τους απόδοσης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
• Εισαγωγή στο μάθημα της Λειτουργικής Ανατομίας, (σκοπός, περιεχόμενο, ορισμοί, μέθοδοι). • Αρχές κινησιολογίας του ερειστικού και μυϊκού συστήματος, (είδη αρθρώσεων και λειτουργικές ιδιαιτερότητες). • Κινησιολογία μεμονωμένων μυών του κορμού και των άνω άκρων. • Κινησιολογία μεμονωμένων μυών των κάτω άκρων. • Κινησιολογία των αρθρώσεων των άνω άκρων – Συνδεσμολογία. • Κινησιολογία των αρθρώσεων των κάτω άκρων – Συνδεσμολογία. • Λειτουργική Ανατομία της Σπονδυλικής Στήλης – Συνδεσμολογία. • Λειτουργική Ανατομία της πυέλου-Συνδεσμολογία. • Συνέργεια και ανταγωνισμός μυών κατά την επιτέλεση συγκεκριμένων κινήσεων άθλησης. • Λειτουργική Ανατομία κατά την κινησιολογία, (κατ’ επιλογήν), διαφόρων αθλημάτων (π.χ. ποδόσφαιρο, κολύμβηση, πετοσφαίριση, χορός, ενόργανη Γυμναστική κλπ.). • Η ίδια θεματική (διδακτική ενότητα) σε διαφορετικά αθλήματα. • Η ίδια θεματική (διδακτική ενότητα) σε διαφορετικά αθλήματα. • Πρακτική αξιολόγηση των Φοιτητών [με επανάληψη βασικών εννοιών] και με ερωτηματολόγιο πάνω στη διδαχθείσα ύλη.
Λέξεις Κλειδιά
Λειτουργική Ανατομία, Kινησιολογία., Μυοσκελετικό Σύστημα, Ανθρώπινη κίνηση.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη και απαραίτητη θεωρείται η χρήση ηλεκρονικών εποπτικών μέσων διδασκαλίας, όπως Η.Υ.μετά προβολέως, και ενίοτε επιδιαφανοσκοπείου.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις261
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων150,6
Εκπόνηση μελέτης (project)150,6
Εξετάσεις220,8
Σύνολο783
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Κατόπιν σχετικής ενημέρωσης των φοιτητών κατά την έναρξη της διδασκαλίας του οικείου μαθήματος,διενεργείται κατά την εξεταστική περίοδο γραπτή δοκιμασία με την παράθεση θεματικών ερωτήσεων που απαιτούν σύντομη ανάπτυξη - σχολιασμό, κατα την οποίαν αξιολογείται και η κριτική ικανότητα του εξεταζομένου. Επίσης, συναξιολογείται και η γραπτή κατάθεση εκπονηθείσης εργασίας κατά την όλη διάρκεια της διδασκαλίας του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1)Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΤΩΝ ΑΘΡΩΣΕΩΝ κωδικός 13257014 - Ι.Α.ΚΑΡΑNDJI, BROKEN HILL PUBLISHERS LTD,ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗ, 2001 , ΑΘΗΝΑ. 2)ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΤΟΥ ΜΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ κωδικός 13257012 - MICHEL DUFOUR,BROKEN HILL PUBLISHERS LTD,ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗ,2007, ΑΘΗΝΑ.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ: ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Ι,ΙΙ, . MΠΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ , ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Π.Χ.ΠΑΣΧΑΛΙΔΗ,2003, ΑΘΗΝΑ.
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-10-2015