ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ / SEMINAR ON CLASSICAL ARCHAEOLOGY
ΚωδικόςΑΚΛ606
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙστορίας και Αρχαιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280004576

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600131370
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΕλένη Παπαγιάννη
2. ΜΑΝΑΚΙΔΟΥΕλένη Μανακίδου

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 110 Β (129)
ΗμερολόγιοΤρίτη 11:00 έως 13:30
ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 110 Β (129)
ΗμερολόγιοΤρίτη 13:30 έως 16:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Συνιστάται να μην επιλέγεται, αν δεν έχει κατοχυρωθεί το ΑΚΛ 101, 102, 601- 605, 607.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σε αντιδιαστολή με την από έδρας διδασκαλία η φροντιστηριακή διδασκαλία παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα αναφορικά με την εξασφάλιση μαθησιακών και διδακτικών ικανοτήτων των συμμετεχόντων φοιτητών. Στο πλαίσιο των φροντιστηριακών μαθημάτων απαιτείται η αυτενέργεια δεδομένου ότι οι φοιτητές είναι υποχρεωμένοι να αναλάβουν οι ίδιοι διδακτικό έργο μέσω της σύνθεσης γραπτής εργασίας και της προφορικής της ανάπτυξης. Για τη σύνθεση αυτή απαιτείται προκαταρκτική έρευνα, αξιολόγηση των πρωτογενών πηγών, μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας, δράσεις που αναδεικνύουν την κριτική σκέψη και την ικανότητα συνθετικής παρουσίασης και εμπεδώνουν τις βασικές γνώσεις που έχουν αποκομίσει από την προγενέστερη μαθησιακή τους εμπειρία. Ειδικότερα σε σχέση με την ανάπτυξη διδακτικών ικανοτήτων η ανάπτυξη μεθόδων για τη συγγραφή και την προφορική παρουσίαση ενώπιον ακροατηρίου καθιστά τους φοιτητές από παθητικούς αποδέκτες ενεργά πρόσωπα με δυνατότητες ανάληψης διδακτικής πρωτοβουλίας. Η σύνθεση και παρουσίαση επιστημονικής εργασίας συμβάλλει αποφασιστικά στην απόκτηση διδακτικών ικανοτήτων. Η άμεση επαφή και σχέση με το αντικείμενο σπουδών εξασφαλίζεται με την επιτόπια αυτοψία και άσκηση σε αρχαιολογικούς χώρους, ανασκαφικές δραστηριότητες, μουσεία, αίθουσες περιοδικών εκθέσεων. Προκύπτουν συνεπώς οφέλη που βοηθούν στην ανάπτυξη ενεργητικών μεθόδων διδασκαλίας. Η συμμετοχή σε φροντιστηριακά μαθήματα εξασφαλίζει την εξοικείωση με τις πρωτογενείς πηγές και τη βιβλιογραφία, με τις μεθόδους και τις σύγχρονες τάσεις της αρχαιολογικής έρευνας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αντικείμενο του φροντιστηρίου είναι "Λατρείες και ιερά στον αρχαίο ελληνικό κόσμο". Θα διευρευνηθεί η υπόσταση ορισμένων θεών, κυρίως αυτών που βρίσκονται πολύ κοντά στον άνθρωπο, η λατρεία που αποδιδόταν σε αυτούς και θα εξεταστούν πολύ σημαντικά ιερά τους. 1o φροντιστήριο: Εισαγωγικά 2ο φροντιστήριο: Η λατρεία της Δήμητρος 3ο φροντιστήριο: Η λατρεία του Ποσειδώνος 4ο φροντιστήριο: Η λατρεία του Διονύσου 5ο φροντιστήριο: Θεότητες της δικασιοσύνης. Η λατρεία του Ηφαίστου 6ο φροντιστήριο: Η λατρεία της Αθηνάς 7ο φροντιστήριο: Η λατρεία της Ήρας 8ο φροντιστήριο: Η λατρεία του Διός. Η λατρεία των ελευσινιακών θεοτήτων 9ο φροντιστήριο: Η λατρεία της Ίσιδος και της Αρτέμιδος 10ο φροντιστήριο: Ποτάμιες θεότητες 11ο φροντιστήριο: Η λατρεία του Ασκληπιού 12ο φροντιστήριο: Ανακεφαλαίωση
Λέξεις Κλειδιά
Δήμητρα, Ποσειδών, Διόνυσος, Δίκη, Νέμεσις, Θέμις, Ήφαιστος, Αθηνά, Ήρα, Ζευς, Ίσις, Άρτεμις, ποτάμιες Θεότητες, Αχελώος, Ασκληπιός,
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Η διδασκαλία του μαθήματος γίνεται με διαλέξεις, με τη χρήση εποπτικού υλικού (Power-point) και με επισκέψεις σε Μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων60
Φροντιστήριο117
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων3
Συγγραφή εργασίας / εργασιών90
Σύνολο270
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εκπόνηση εργασίας: 100%.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Erika Simon, Οι Θεοί των αρχαίων Ελλήνων. Θεσσαλονίκη 1996.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ν. Παπαχατζή, Παυσανίου Ελλάδος Περιήγησις, τόμοι Ι-VIII. W. Burkert, Αρχαία ελληνική θρησκεία. Αθήνα 1993/W. Burkert, Griechische Religion der archaischen und klassischen Epoche. Kohlhammer 1977 Δημοσιεύσεις ανασκαφών των αρχαιολογικών χώρων/ Publications of the excavations of the archaeological sites. Φυλλάδιο οδηγιών της διδάσκουσας.Guidelines bulletins distributed by the professor
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-10-2016