Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν:
1) Γνώσεις σχετικά με τις αποφάσεις που θα πρέπει να ληφθούν κατά το σχεδιασμό μιας ποσοτικής ή ποιοτικής έρευνας.
2) Πρακτικές ικανότητες και δεξιότητες στην κατασκευή ερωτηματολογίων και στο σχεδιασμό ερευνών.
3) Κριτική σχέψη σχετικά με τη σημαντικότητα και ερμηνεία των αποτελεσμάτων μιας έρευνας.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Επιστημονική Έρευνα. Είδη ερευνών. Κριτήρια επιλογής ερευνητικού προβλήματος. Απειλές ως προς την εξωτερική και εσωτερική εγκυρότητα μιας έρευνας. Κριτήρια αξιολόγησης μιας έρευνας. Μέθοδοι δειγματοληψίας. Μέγεθος δείγματος. Κανόνες κατασκευής ερωτηματολογίων. Μεθόδευση ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. Εγκυρότητα και αξιοπιστία κλιμάκων μέτρησης.
Λέξεις Κλειδιά
Επιστημονική έρευνα, ποσοτική έρευνα, ποιοτική έρευνα, ερωτηματολόγιο
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1) Μενεξές, Γ. (2007). Μια Δομημένη Προσέγγιση στην Πολυμεταβλητή Στατιστική Ανάλυση Βιολογικών, Περιβαλλοντικών, Κοινωνικών και Οικονομικών Δεδομένων. Στο Φυσικοί Πόροι, Περιβάλλον και Ανάπτυξη (σσ. 519-534). Επιμέλεια: Γ. Αραμπατζής και Σ. Πολύζος. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Τζιόλα.
2) Μενεξές, Γ. & Οικονόμου, Α. (2002). Σφάλματα και Παρανοήσεις στους Στατιστικούς Ελέγχους Υποθέσεων: Υπέρβαση μέσω της Ανάλυσης Δεδομένων. Τετράδια Ανάλυσης Δεδομένων-Data Analysis Bulletin, 2, 52-64.