ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΣΥΓΚΛΙΣΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΣΥΓΚΛΙΣΗΣ / PEDAGOGY OF INCLUSION
ΚωδικόςΓΚΑ.018
Διατμηματικό ΠρόγραμμαΔΠΜΣ Ψυχοπαιδαγωγική της Ένταξης <<Ένα Σχολείο για Όλους>> (2017-σήμερα)
Συνεργαζόμενα ΤμήματαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΜαρία Τζουριάδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80002939

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΣΥΓΚΛΙΣΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία6
Class ID
600131771
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές έχουν αποκτήσει μια σφαιρική γνώση για την εκπαιδευτική πολιτική και τις πρακτικές της ένταξης παιδιών με ειδικές ανάγκες και παιδιών μειονοτήτων με αναπηρία.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα αυτό διδάσκονται οι σταθμοί του πεδίου της Ειδικής Αγωγής κα Εκπαίδευσης από τη διακριτική εκπαίδευση έως την πλήρη ένταξη διεθνώς και στην Ελλάδα. Πιο αναλυτικά, διδάσκεται το ρεύμα της ομαλοποίησης, της ενσωμάτωσης κα της σύγκλισης-συνεκπαίδευσης και πώς υλοποιήθηκαν στην πράξη στις διάφορες χώρες, ανάλογα με τα ρεύματα της διδακτικής και της εκπαιδευτικής πολιτικής. Επίσης διδάσκεται η ένταξη και το στίγμα της διπλής αναπηρίας για παιδιά μειονοτήτων με αναπηρίες, όπως αναδεικνύεται από το νέο-αναπτυσσόμενο κλάδο της δίγλωσσης ειδικής εκπαίδευσης.
Λέξεις Κλειδιά
διάκριση, ομαλοποίηση σύγκλιση-συνεκπαίδευση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • άρθρα
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
power-point, mail, skype
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Σεμινάρια20
Εργαστηριακή Άσκηση11
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων30
Κλινική Άσκηση30
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων30
Συγγραφή εργασίας / εργασιών30
έρευνα50
Σύνολο240
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
  • Άλλη / Άλλες (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Μπάρμπας, Γ., (2007). ΣΧολείο και Μάθηση: Μια αποκλίνουσα σχέση. Προμηθεύς Hick, P., Kershner, R., Farrell, P.T. (2009). Psychology for inclusive education: New directions in theory and practice Nutbrown, C., & Clough, P. (2006). Inclusion in the early years. SAGE Publications Ltd. Ζώνιου-Σιδέρη, Α., Ντεροπούλου-Ντέρου, Ε. & Βλάχου-Μπαλαφούτη, (2012). Αναπηρία και εκπαιδευτική πολιτική: Κριτική προσέγγιση της ειδικής και ενταξιακής εκπαίδευσης. Πεδίο.
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-01-2017