ΟΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (1936-1949)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΟΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (1936-1949) / INTERNATIONAL RELATIONS OF CONTEMPORARY GREECE (1936-1949)
ΚωδικόςΙΣΕ401
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙστορίας και Αρχαιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280004767

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας 2015-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 34
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΟΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (1936-1949)
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600131827

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 111 (131)
ΗμερολόγιοΤρίτη 16:00 έως 18:30
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Συνιστάται να μην επιλέγεται, αν δεν έχει κατοχυρωθεί το ΙΝΕ 101
Γενικές Ικανότητες
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Τίτλος ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (1912-1940). Κωδικός ΙΣΕ 401 Τύπος Υποχρεωτικό επιλογής Εξάμηνο Γ'-Η' ECTS ??? Διδάσκων Ιωάννης Μουρέλος Βαθμίδα Καθηγητής γλώσσα διδασκαλίας Ελληνική Προαπαιτήσεις: Συνιστάται να μην επιλέγεται, αν δεν έχει κατοχυρωθεί το ΙΝΕ 101 Αντικειμενικοί στόχοι Αντικείμενο του μαθήματος είναι η μελέτη της εξέλιξης της ελληνικής διπλωματίας σε επίπεδο σχεδιασμού και εφαρμογής. Η επιλεγείσα χρονική περίοδος είναι εξαιρετικά βεβαρυμένη σε γεγονότα καθώς περικλύει στιγμές θεαματικής εξόρμησης (Βαλκανικοί πόλεμοι, εκστρατεία στη Μικρά Ασία) αλλά και επώδυνης συρρίκνωσης (περίοδος Εθνικού Διχασμού, δεκαετίες του 1920-1930 και 1930-1940). Μέσα σε αυτό το αντιφατικό πλαίσιο θα αναζητηθούν τα σημεία εκείνα που αποτελούν σταθερές και μεταβλητές. Διδακτικές μέθοδοιΗ διδασκαλία του μαθήματος γίνεται με διαλέξεις και με τη χρήση εποπτικού υλικού. Μέθοδος αξιολόγησης Γραπτή Εξέταση: 100%. Στις γραπτές εξετάσεις θα διερευνηθεί η έκταση και η κατανόηση των γνώσεων, όπως και η κριτική ικανότητα των φοιτητών. Με τη μέθοδο της υποβολής ερώτησης κρίσης, θα ζητηθεί από τους τελευταίους να προβούν σε συνδυασμούς επί της διδαχθείσας ύλης, οι οποίοι δεν έγιναν κατά τη διάρκεια των διαλέξεων. Για το λόγο αυτό η παρακολούθηση του μαθήματος κρίνεται απαραίτητη –μολονότι όχι υποχρεωτική—και η απομνημόνευση ως ασφαλής μέθοδος αποτυχίας. ΕγχειρίδιοΚ. Σβολόπουλου, Η ελληνική εξωτερική πολιτική, 1900-1945, Αθήνα, Εστία, 1992. Αναλυτική περιγραφή μαθήματος ανά εβδομάδα (Syllabus) Εβδομάδα #1 Γνωριμία με το αντικείμενο. Εβδομάδα #2 Α. Η ΕΘΝΙΚΗ ΕΞΟΡΜΗΣΗ (1912-1922) Η συμμαχική προσέγγιση των κρατών της Βαλκανικής (1912-1913). Εβδομάδα #3 Οι συνθήκες Λονδίνου και Βουκουρεστίου. Εβδομάδα #4 Εθνικός Διχασμός και εξωτερική πολιτική (1914-1918). Εβδομάδα #5 Εθνικός Διχασμός και εξωτερική πολιτική (1914-1918). Εβδομάδα#6 Οι ελληνικές διεκδικήσεις στο πλαίσιο του Συνεδρίου της Ειρήνης. Εβδομάδα #7 Η εμπλοκή στη Μικρά Ασία (1919-1922). Εβδομάδα #8 Η εμπλοκή στη Μικρά Ασία (1919-1922). Εβδομάδα #9 Β. Η ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (1923-1940) Η διεθνής απομόνωση (1923-1927) Εβδομάδα #10 Η εξωτερική πολιτική του Ελευθερίου Βενιζέλου (1928-1932). Εβδομάδα #11 Η αναβάθμιση των ελληνοβαλκανικών σχέσεων (1933-1935). Εβδομάδα #12 Η εξωτερική πολιτική του καθεστώτος της 4ης Αυγούστου (1936-1940). Εβδομάδα #13 Επανάληψη και προετοιμασία για τις εξετάσεις
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
Η διδασκαλία του μαθήματος γίνεται με διαλέξεις και με τη χρήση εποπτικού υλικού.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή Εξέταση: 100%. Στις γραπτές εξετάσεις θα διερευνηθεί η έκταση και η κατανόηση των γνώσεων, όπως και η κριτική ικανότητα των φοιτητών. Με τη μέθοδο της υποβολής ερώτησης κρίσης, θα ζητηθεί από τους τελευταίους να προβούν σε συνδυασμούς επί της διδαχθείσας ύλης, οι οποίοι δεν έγιναν κατά τη διάρκεια των διαλέξεων. Για το λόγο αυτό η παρακολούθηση του μαθήματος κρίνεται απαραίτητη –μολονότι όχι υποχρεωτική—και η απομνημόνευση ως ασφαλής μέθοδος αποτυχίας.
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κ. Σβολόπουλου, Η ελληνική εξωτερική πολιτική, 1900-1945, Αθήνα, Εστία, 1992.
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-01-2014