ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Ι / SURVEY OF ENGLISH LITERATURE I
ΚωδικόςΛογ6-260
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600008025

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600131908

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 107 (126)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 13:30 έως 16:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Αυτό είναι ένα μάθημα γενικής επισκόπησης της Αγγλικής Λογοτεχνίας που εκτείνεται από τον μεσαίωνα ως τις αρχές του 18ου αιώνα. Περιλαμβάνει τρεις μεγάλους ποιητές της Αγγλίας (Chaucer, Shakespeare, Milton)καθώς και αρκετούς άλλους που σημάδεψαν την Αγγλική γραμματεία και κουλτούρα. Περιλαμβάνει επίσης σημαντικά ιστορικά κείμενα και κοινωνικά/πολιτικά στοιχεία που είναι απαραίτητα για τη μελέτη της λογοτεχνίας. Συχνά κατά τη διάρκεια του εξαμήνου γίνονται συγκρίσεις μεταξύ των διάφορων περιόδων (πχ του Μεσαίωνα και της Αναγέννησης). Λόγω του εύρους που καλύπτει, το μάθημα περιλαμβάνει κυρίως αποσπάσματα από έργα, αλλά και αρκετά αυτούσια (όπως το Ρωμαίος και Ιουλιέτα του Σαίξπηρ). Τα μεσαιωνικά κείμενα διατίθενται σε μετάφραση, ενώ τα υπόλοιπα στην αυθεντική αγγλική γλώσσα της πρώιμης σύγχρονης εποχής. Η γλώσσα αυτή είναι προσιτή στους άριστους χρήστες της αγγλικής, αλλά παρουσιάζει κάποιες δυσκολίες σε όσους δεν γνωρίζουν πολύ καλά αγγλικά. Ωστόσο, όλοι οι φοιτητές εξοικειώνονται με τις διάφορες μορφές της αγγλικής γλώσσας και έχουν την ευκαιρία να δουν την εξέλιξη της ανά τους αιώνες. Στο μάθημά της, η καθηγήτρια απαιτεί από τους φοιτητές να έχουν διαβάσει τα έργα πριν έρθουν στο μάθημα και να συμμετέχουν στη συζήτηση.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει: -Εξοικείωση με την Αγγλική Λογοτεχνία του ύστερου μεσαίωνα και της πρώιμης σύγχρονης εποχής. -Εξοικείωση με την αγγλική γλώσσα στις διάφορες μορφές της από τον Μεσαίωνα ως το 18ο αιώνα--μέσα από την ανάγνωση αυθεντικών κειμένων. -Ενίσχυση της ιστορικής συνειδησης και της κατανόησης ότι η λογοτεχνία ενός λαού συνδέεται με την ιστορία του--μέσα από τη συσχέτηση των λογοτεχνικών κειμένων με ιστορικά και κοινωνικά συμφραζόμενα. -Ενίσχυση της θεωρητικής και κριτικής σκέψης--μέσα από τη συγκριτική προσέγγιση των κοινών θεμάτων που απασχολούν την κάθε εποχή (έρωτας, γάμος, σχέσεις των φύλων, θρησκεία κλπ). -Ανάπτυξη της ικανότητάς τους να αναλύουν ένα κείμενο και να υποστηρίζουν τα επιχειρήματά τους με "κλειστή ανάγνωση."
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Περιεχόμενο/ ύλη μαθήματος Λογ6-260 Session 1. The Middle Ages: Feudal society; love and marriage; the role of the church. View video by Johanna Alemann*. Read: Derrek Brewer, “The Social Context of Medieval English Literature” (in e-class) and “Middle English Literature” along with “Medieval English” (in Norton Anthology, 9th ed pp. 13-24). Session 2. Thomas of England, Le Roman de Tristran; background on Romance, pp. 140-142; Marie de France, “Chevrefoil”; Capellanus, The Art of Courtly Love, trans. John Parry, pp. 28-36 & 184-186. (The first three are in Norton, 9th ed; the last one in e-class). Session 3. Introduction to Chaucer & The Canterbury Tales (9th ed of Norton, pp. 238-243); Chaucer, “The Franklin’s Tale” (in Norton, 6th ed, & in e-class). Review session. Session 4. The Early Modern Age: Renaissance Humanism, Protestant Reformation, Tudor monarchy, political absolutism, court & administration, social change, literature and drama, development of English. Read: Introduction to the 16th Century in Norton Anthology, 9th edition, pp. 531-544; An Homily Against Disobedience; Queen Elizabeth, “Tilbury speech”; Castiglione, “Ladder of Love” in his Book of The Courtier; Dod-Cleaver & Smith, Household Government; Erasmus, “Woman in childbed.” (The first three texts are in Norton, 9th ed.; the last two are provided in e-class.) Session 5. The Elizabethan Sonnet: Sidney, Astrophil and Stella (sonnets 1, 6, 9, 37, 41, 71); Spenser, Amoretti (sonnets 1, 37, 64, 67, 74, 75); Shakespeare, Sonnets, 18, 130, 138; patrarchism and neo-Platonism. Session 6. Elizabethan Theatre: Romeo and Juliet; view film: Shakespeare in Love. Session 7. Romeo and Juliet (con’t) Session 8. Romeo and Juliet (con’t). Review session. Session 9. The Early 17th Century: from female to male monarch, navigations & colonial aspirations, scientific discoveries, changes in mood and literary style; gender debates. Read: Introduction to the early 17th century in Norton Anthology, 9th ed, pp. 1341-1355; excerpt from A Brief and True Report by Hariot (in Norton 6th ed.); Bacon, “Of Plantations” (Norton, 9th); “A Homily of the State of Matrimony,” excerpt (in e-class); Swetnam, The Arraignment of Women; Speght, A Muzzle for Melastomus; [The last two are in the 9th ed of Norton.] Session 10. Change in literary styles; metaphysical poets. Donne, "The Flea," “Batter my Heart,” and “The Good Morrow”; Marvell, “To His Coy Mistress” Session 11. The Civil War and the Republic. Genesis, from the King James Bible (in e-class); Milton, Paradise Lost (Book IV, lines 285-535, 610-775; & Book IX, lines 494-833) Session 12. Milton, Paradise Lost (Book X, lines 641-1104, & Book XII, lines 466-649); Review session. Session 13. The Restoration & the 18th Century: political & social changes after the restoration of the monarchy in 1660. Read: Introduction to the Restoration & the 18th Century in Norton, 9th ed.; Steele, Addison, “The Royal Exchange”; Pepys, “The Deb Willet Affair” in his Diary; Anne Finch, “Introduction. (All of these texts are included in the 9th ed of Norton.) Important Note: The materials included in this syllabus can be found either in The Norton Anthology of English Literature, Vol 1, Ninth edition, or in the course’s e-class under “Documents.” ________________________________________ *Video by Johanna Alemann, Europe in Transition, available from: https://archive.org/details/EuropeInTransition Recommended films to view: Shakespeare in Love (1998), dir John Madden Tristan and Isolde (2006), dir Reynolds, (produced by Ridley Scott)
Λέξεις Κλειδιά
Μεσαίωνας, Αναγέννηση, Ουμανισμός, Θρησκευτική Μεταρρύθμιση, 17ος αιώνας, Παλινόρθωση, 18ος αιώνας, αγγλική λογοτεχνια, ποιηση, δραμα, θεατρο, επος
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Η μορφή Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών που χρησιμοποιεί συχνά η διδάσκουσα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του μαθήματος είναι η ηλεκτρονική τάξη (e-learning) σε συνδυασμό με το διαδίκτυο. Μέσα από την ηλεκτρονική τάξη επιτελούνται, μεταξύ άλλων, οι παρακάτω δραστηριότητες: -ανακοινώσεις σχετικές με το μάθημα (επιπρόσθετη βιβλιογραφία, επισημάνσεις για το επόμενο μάθημα, βοηθητικές σημειώσεις που πιθανώς προστέθηκαν, ορισμός αναπληρωματικού μαθήματος ή πρόσθετου σεμιναρίου, κλπ) -δημιουργία ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης με άρθρα, βιβλία και πρωτότυπες πηγές που θα ήταν δύσκολο για τους φοιτητές να εντοπίσουν και να κατεβάσουν ελεύθερα από ιστότοπους του διαδίκτυου.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις100
Σεμινάρια6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων8
Εξετάσεις20
Review Quizzes16
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τα κριτήρια που χρησιμοποιούνται στην αξιολόγηση των φοιτητών του μαθήματος είναι τα εξής: -η επίδειξη ικανότητας του φοιτητή να χειρίζεται άνετα τη αγγλική γλώσσα -η επίδειξη ικανότητας να αναπτύξει ένα επιχείρημα και να το στηρίξει με στοιχεία από τα κείμενα -η επίδειξη ικανότητας αφομοίωσης της ύλη του μαθήματος (αντί της μηχανικής/ μιμητικής αναπαραγωγής) -η επίδειξη κριτικής και επαγωγικής σκέψης που διαφαίνεται όταν ο φοιτητής προσπαθεί να διατυπώσει ένα συμπέρασμα από τα στοιχεία που διαθέτει -η επίδειξη πρωτότυπης σκέψεις--όταν ο φοιτητής προχωρά πέρα από τις ιδέες/ τα συμπεράσματα που διδάχτηκε και είτε τα αμφισβητεί (παραθέτοντας στοιχεία που τα ανατρέπουν), είτε παρατηρεί και παραθέτει επιπρόσθετα στοιχεία και παραδείγματα που δεν αναφέρθηκαν στην τάξη.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
"The Norton Anthology of English Literature", vols A, B, C, 9th edition "Ο Σαίξπηρ, η Αναγέννηση κι Εμείς," Θεσσαλονίκη 2000.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
ON THE CULTURAL, SOCIAL, POLITICAL & RELIGIOUS SITUATION Aries, Philippe and Georges Duby. A History of Private Life, vol. 2: Revelations of the Medieval World. Harvard University Press, 1987. Pages 509-630. (GT400.H5713) Hattaway, Michael. A Companion to English Renaissance Literature and Culture. Oxford: Blackwell Publishing, 2003. (PR411.C66) Hattaway, Michael. Renaissance and Reformations: an Introduction to Early Modern English Literature. Oxford: Blackwell Publishing, 2005. (PR421.H27) MacDonald, Russ. The Bedford Companion to Shakespeare. Boston : Bedford Books, 1996. (PR2894.M385) Stone, Lawrence. The Family, Sex and Marriage 1500-1800. London: Weidenfeld and Nicolson, 1977. (HQ613.S76) ON THE SONNET Cruttwell, Maurice. The English Sonnet. London: Longmans, 1969. (PR509.S7.C83) Ferry, Anne. The ‘Inward Language’: Sonnets of Wyatt, Sidney, Shakespeare. Chicago: University of Chicago Press, 1983. (PR 539.S7F47) More, Mary. Desiring Voices: Women Sonneteers and Petrarchism. Carbondale: Southern Illinois University Press, 2000. (PN1514.M58) Schiffer, James. Shakespeare’s Sonnets: Critical Essays. New York: Garland Publishing, 2000. (PR2848.S46) ON ROMEO AND JULIET Callaghan, Dympna. The Wayward Sisters: Shakespeare and Feminist Politics. Wiley-Blackwell: 1994. Ch. 4 on the Ideology of Romantic Love in R&J) (PR 2991.C34.) Courtney, Richard. Shakespeare’s World of Death. Toronto: Simon & Pierre, 1995. (PR 2983.C68) Laroque, Francois. “Tradition and Subversion in Romeo and Juliet.” In Shakespeare’s Romeo and Juliet: Texts, Contexts, and Interpretation. Ed. Jay L. Halio. Newark: University of Delaware Press, 1995. (PR2831.A2H27) Paster, Gail Kern. “Romeo and Juliet: A Modern Perspective.” In Shakespeare, William. Romeo and Juliet. Eds. Barbara A. Mowat and Paul Werstine. The New Folger Library Series, 1992. Pages 253-265. (PR2831. A2M69)
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-11-2020