ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ / COMPARATIVE SYNTAX
ΚωδικόςΓλ2-410
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007499

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600131980

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 4
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 417 (136)
ΗμερολόγιοWednesday 16:15 to 18:45
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Επαρκείς γνώσεις τόσο της αγγλικής όσο και της ελληνικής γλώσσας.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Θα είναι σε θέση να αναλύσουν και να συγκρίνουν πολλά μορφο-συντακτικά χαρακτηριστικά της αγγλικής και της ελληνικής γλώσσας, στο πλαίσιο συγκεκριμένων θεωριών συγκρισιμότητας. Θα είναι σε θέση να μεταγράψουν και να επισημειώσουν κείμενα και των δύο γλωσσών και να συνδέσουν τις παρατηρήσεις τους με τις προβλέψεις των κυριότερων προσεγγίσεων τυπολογίας των γλωσσών και καθολικών γλωσσικών χαρακτηριστικών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Θεωρητικά πλαίσια γλωσσικής συγκρισιμότητας Γλωσσικά καθολικά, γλωσσική τυπολογία και παράμετροι γλωσσικής διαφοροποίησης 2. Μεθοδολογικά ζητήματα • δειγματισμός, μεταγραφή, επισημείωση • Οι κανόνες επισημείωσης της Λιψίας (Leipzig Glossing Rules) • η χρήση των γραμματικών αναφοράς • χρήση του Παγκόσμιου Άτλαντα Γλωσσικών Δομών (WALS) 3. Τυπολογικά χαρακτηριστικά της αγγλικής και της ελληνικής 3.1 Μορφολογία 3.2 Σύνταξη 3.3 Γραμματικοποίηση 4. Εστίαση σε χαρακτηριστικά, συμπεριλαμβανομένων των εξής: 4.1 Το "υποκείμενο" 4.2 Διαφορές σειράς των όρων της πρότασης 4.3 Απαρέμφατα και υποτακτική 4.4 Δράστες, Πάσχοντες, η παθητική και συναφείς δομές 4.5 Κύριες και δευτερεύουσες προτάσεις 4.6 Χρόνος, Όψη και Τροπικότητα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων108
Εξετάσεις3
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Προαιρετικές εργασίες και τελική γραπτή εξέταση. Όλα τα κριτήρια αναφέρονται ρητά στην ηλεκτρονική σελίδα του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
BYBEE, J. L., R. D. PERKINS & W. PAGLIUCA. 1994. The Evolution of Grammar: Tense, Aspect and Modality in the Languages of the World. Chicago & London: The University of Chicago Press. CINQUE, G. & R. KAYNE (eds). 2005. The Oxford Handbook of Comparative Syntax. Oxford University Press. COMRIE, B. 1989. Language Universals and Linguistic Typology: Syntax and Morphology. 2nd Edition. Oxford: Basil Blackwell. CROFT, W. 1990. Typology and Universals. Cambridge University Press. CROFT, W. 2003. Typology and Universals. 2nd Edition. Cambridge University Press. CULICOVER, P. W. 1997. Principles and Parameters: An Introduction to Syntactic Theory. Oxford University Press. DAHL, O. 1985. Tense and Aspect Systems. Oxford and New York: Basil Blackwell. DECLERCK, R., (in cooperation with S. REED & B. CAPELLE). 2006. The grammar of the English Verb Phrase. Vol. 1: The grammar of the English verb System: A Comprehensive Analysis. Berlin & New York: Mouton de Gruyter. GREENBERG, J. H. 2005. Language Universals with a preface by Martin Haspelmath. Berlin & New York: Mouton de Gruyter. HAEGEMAN, L. (ed.). 1997a. Elements of Grammar: Handbook of Generative Syntax. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers. HAEGEMAN, L. (ed.). 1997b. The New Comparative Syntax. London & New York: Longman. HASPELMATH, M., M. S. DRYER, D. GIL, & B. COMRIE (with the collaboration of H.-J. Bibiko, H. Jung, and C. Schmidt). 2005. The World Atlas of Language Structures. Oxford University Press. AVAILABLE ONLINE at: .
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-02-2020